Po marcowej premierze konceptu Tesla 3, nieoczekiwanie wzrosło zainteresowanie autami elektrycznymi. Producent nie spodziewał się tak wielu zamówień, które znacznie przerosły pierwotne plany. Nieoczekiwanym problemem okazały się aktualne możliwości w produkcji baterii. Obecnie Tesla poszukuje odpowiedniego dostawcy.

Aktualnie Tesla buduje nową fabrykę baterii Gigafactory, która rozpocznie produkcję w 2017 r., ale pełna moc produkcyjną osiągnie dopiero pod koniec dekady. Ma produkować rocznie 500 tys. baterii, a Tesla tyle samochodów zamierza sprzedawać już w 2018 r.

W celu zabezpieczenia wcześniejszych dostaw baterii, Tesla prowadzi już rozmowy z Samsungiem SDI, LG Chem i SK Innovation, które mogłyby rozwiązać ten problem. Jest jeszcze Panasonic, który jest jednym z obecnych dostawców baterii dla Tesli.

Pierwotnie Tesla planowała osiągnięcie granicy 500 tys. aut rocznie w 2020 roku, ale obecnie realizacja tego celu została przyspieszona o dwa lata. W 2015 roku sprzedano 50 580 aut, z czego większość stanowił luksusowy model Tesla Model S.