Maksymalną ocenę 5 gwiazdek zdobyły: Audi Q5, Land Rover Discovery i Toyota C-HR. 4 gwiazdki przypadły nowemu Citroenowi C3, a For Ka i Fiat 500 zdobyły tylko po 3 gwiazdki.
Pięćsetka w teście zderzenia czołowego pełną szerokością (próba wprowadzona przez Euro NCAP w 2015 r.) wykazała słabą ochronę kierowcy i pasażera z tyłu. Ka słabo oceniono ochronę klatki piersiowej. Zarówno Fiat 500, jak i Ford Ka to auta już stare, ich konstrukcja jest sprzed 10 lat – oprócz słabej konstrukcji nadwozia nie mają też nowoczesnych rozwiązań, jak np. układów samoczynnego hamowania w sytuacjach awaryjnych.
W galerii zdjęcia rozbitych aut oraz szczegółowe wyniki crash-testów.
Galeria zdjęć
Audi Q5. Ocena ogólna – 5 gwiazdek. Ochrona kierowcy i pasażerów – dobra i odpowiednia (kolory zielony i żółty). Wysoka ocena ochrony przy uderzeniu bocznym i w tył auta. Dobra ochrona dzieci i pieszych.
Toyota C-HR. Ocena ogólna – 5 gwiazdek. Auto mocno rozbite, ale bezpieczne dla pasażerów. Ochrona kierowcy i pasażerów na przedmi siedzeniu i na kanapie – dobra i odpowiednia. Wysoka ochrona przy uderzeniu bocznym i z tyłu auta. Dodatkowe punkty za asystenta pasa ruchu, hamowanie awaryjne.
Land Rover Discovery. Ocena ogólna 5 gwiazdek mimo pewnych zastrzeżeń. Dobra i odpowiednia ochrona kierowcy i pasażerów przy zderzeniu z przesuniętą barierą. Słabsza ochrona pasażera z tyłu przy zderzeniu całą szerokością przodu auta. Dobre zabezpieczenie przy uderzeniu z boku. Problem – słabe zabezpieczenie kręgów szyjnych tylnego pasażera przy uderzeniu z tyłu. Dodatkowe punkty za asystenta hamowania i pasa ruchu oraz hamowanie awaryjne.
Citroen C3. Ocena ogólna 4 gwiazdki. Dobra i odpowiednia ocena ochrony kierowcy i pasażerów przy uderzeniu czołowym, bocznym i w tył auta. Dobre zabezpieczenie dzieci.
Fiat 500 – ocena ogólna 3 gwiazdki. Dobra ocena zabezpieczenia kierowcy i pasażerów przy zderzeniu czołowym z przesuniętą barierą. Słabe zabezpieczenie głowy kierowcy i tułowia oraz głowy pasażera z tyłu przy zderzeniu czołowym całą szerokością auta. Dobre zabezpieczenie przy uderzeniach bocznych i w tył auta. Słabe zabezpieczenie tułowia dziecka przy uderzeniu bocznym oraz głowy przy zderzeniu czołowym. Brak czujnika pasa ruchu oraz układu hamowania awaryjnego.
Ford Ka – ocena ogólna – 3 gwiazdki. Za słaba ochrona tułowia i ud kierowcy oraz pasażerów przy zderzeniu czołowym z przesuniętą barierą. Zła ochrona tułowia pasażera z tyłu przy zderzeniu czołowym calą szerokością auta.Zagrożenie dla kręgów szyjnych pasażera z tyłu podczas uderzenia w tył auta. Dobre zabzpieczenie dzieci przy zderzeniach czołowych i bocznych. Brak dodatków poprawiających bezpieczeństwo (poza przypomnieniem o niezapiętych pasach).