Auto Świat Wiadomości Aktualności TOP10 sprzedaży w Europie. Marki premium lepiej przyciągają klientów

TOP10 sprzedaży w Europie. Marki premium lepiej przyciągają klientów

Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski

Choć w Europie niezmiennie dominuje jedna firma, to statystyki sprzedaży nowych samochodów okazują się zaskakujące. Europejczycy coraz chętniej przesiadają się do samochodów marek premium. W listopadzie Mercedes sprzedał więcej od Forda i Peugeota, BMW wyprzedziło Skodę i Toyotę, a Audi pokonało Opla.

Volkswagen Golf VIII – wieczny zwycięzcaVolkswagen
  • Pierwsza trójka rejestracji nowych aut w listopadzie: Volkswagen, Renault oraz Mercedes
  • BMW wyprzedziło Skodę o ponad 8 tys. sztuk. Nieźle radzi sobie także Audi, które prócz imponującego wzrostu (+39,4 proc.) o ponad 2 tys. sztuk wyprzedziło jeszcze Opla

Europejskie statystyki sprzedaży nowych aut nie są tak nudne jak mogłoby się wydawać. Owszem, dalej niepodzielnie rządzi Volkswagen, pozostawiając konkurencję daleko z tyłu. Tylko w samym listopadzie odnotowano w UE oraz w trzech krajach obszaru EFTA (Islandia, Norwegia, Szwajcaria) aż 149 192 rejestracje samochodów niemieckiej marki (niezły wzrost o 9,3 proc.). Na drugim miejscu znalazło się Renault z wynikiem o kilkadziesiąt tysięcy sztuk mniejszym – tylko (lub aż) 79 822 egzemplarzy (wzrost aż o 11,3 proc.).

Ciekawa rywalizacja odbywa się na kolejnych miejscach. W listopadzie na trzeciej pozycji znalazł się Mercedes-Benz z wynikiem 76 003 egz. Do Renault brakuje mu zaledwie kilka tysięcy sztuk. Przy okazji Mercedes wyprzedził Peugeota (spadek o 1,2 proc.) i Forda (rośnie o 3,4 proc.).

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Inne niemieckie marki premium także radziły sobie dobrze w listopadzie. BMW wyprzedziło Skodę o ponad 8 tys. sztuk (ciekawe jak będzie wyglądała rywalizacja, gdy Octavia trafi do salonów w całej UE). Nieźle radzi sobie także Audi (mocno oberwało w trakcie wprowadzenia WLTP), które prócz imponującego wzrostu (+39,4 proc.) wyprzedziło jeszcze Opla (łącznie z Vauxhallem) o ponad 2 tys. sztuk.

Eksperci Samaru podkreślają, że wzrosty rejestracji (rekordowe Porsche – aż 282,9 proc. więcej!) obserwowane pod koniec roku to konsekwencja zawirowań związanych z wprowadzeniem bardziej restrykcyjnych norm homologacyjnych (słynny cykl badawczy WLTP). Klienci musieli bowiem dłużej czekać na niektóre wersje modelowe, co dotknęło niemal wszystkich producentów samochodów w Europie. Otwartą kwestią pozostaje zatem, czy wspomniana kolejność marek utrzyma się przez kolejne miesiące. Jedno tylko nie ulega wątpliwości – dalej nie zanosi się na zmianę w fotelu lidera.

Miejsce Marka Liczba zarejestrowanych egzemplarzy w UE + EFTA Zmiana względem 2018 roku (proc.)
1 Volkswagen 149 192 +9,3
2 Renault 79 822 +11,3
3 Mercedes 76 003 +1,6
4 Peugeot 74 427 -1,2
5 Ford 73 969 +3,4
6 BMW 69 540 +3,5
7 Skoda 61 510 -0,9
8 Toyota 56 613 +5,6
9 Audi 53 548 +39,4
10 Opel/ Vauxhall 51 400 -22,1
Autor Tomasz Okurowski
Tomasz Okurowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków