Flagowy model marki jest sprzedawany tylko w Japonii. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1967 r. z okazji uczczenia 100. urodzin założyciela firmy – Sakichi Toyody. Była to pierwsza tak luksusowa, szoferska limuzyna produkowana seryjnie w Japonii. Tradycyjnie są nią wożeni członkowie rodziny cesarskiej, wysocy rangą politycy i prezesi czołowych firm Japonii. Stąd też konserwatywny charakter auta, które w ciągu 50 lat produkcji doczekało się dopiero 3. generacji.
Toyota Century - nowości nie rzucają się w oczy
Nowe Century zostało zaprezentowane pod koniec października w Tokio – mieliśmy okazję przyjrzeć mu się z bliska. Najważniejszą modernizacją jest układ napędowy: zamiast V12, jak w poprzedniku, znajduje się tu teraz 400-konna hybryda z 5-litrowym V8. Stylistyka została tylko delikatnie zmodernizowana: linia pozostaje klasycznie kanciasta, a proporcje – masywne.
Wnętrze, poza kilkoma dyskretnie wkomponowanymi ekranami, też wygląda staromodnie – i tak ma być. Inaczej niż w Rolls-Roysie, gdzie klienci mają nieskończone możliwości personalizacji, w Century można wybrać tylko lakier i tapicerkę. Tradycyjnie wypada jednak zdecydować się na czarne nadwozie z szarą wełną w środku. Wyposażenie seryjne obejmuje wszelkie udogodnienia.
Tak jak dotychczas, Century będzie produkowane w dużej mierze ręcznie. Toyota spodziewa się stałego popytu rzędu 600 sztuk rocznie. Cena wynosi w przeliczeniu ok. 400 000 zł.
Toyota Century - naszym zdnaiem
Ten samochód to doskonały przykład japońskiego rozumienia ekskluzywności. Liczy się w niej przede wszystkim komfort, a niekoniecznie przepych i zwracanie na siebie uwagi.
Galeria zdjęć
Udogodnieniami steruje się na dotykowym ekranie. System audio ma 20 głośników
Przez 30 lat produkcji zmieniała się głównie pojemność V8: od 3 do 4 l
Tylne fotele są bardzo miękkie, mają masaż i duży zakres regulacji.
Na misternym grillu widnieje emblemat z feniksem z mitologii azjatyckiej. To jeden z symboli władców Japonii.
Konserwatywny model w czasie 50 lat doczekał się dopiero 3. generacji.
Druga generacja z 5-litrowym V12/280 KM. Pierwsze i jedyne japońskie auto z V12.
Konserwatywne wzornictwo, wełniana tapicerka, koronkowe firanki i fornir.
Nowe Century mierzy 5335 mm długości, 1930 mm szerokości i ma 3090-milimetrowy rozstaw osi.