- Toyota zdominowała rynek nowych samochodów w Polsce i pierwszy raz przekroczono barierę 100 tys. zarejestrowanych aut w roku
- Coraz większy jest udział klientów indywidualnych w zakupach samochodów
- Niezmiennie marki premium są w pierwszej dziesiątce rejestracji
- Zapraszamy do udziału w ankiecie, która znajduje się pod artykułem
Początek nowego roku to tradycyjnie czas na podsumowanie upodobań Polaków pod względem nowych samochodów. Zaskoczeń jednak nie ma, bowiem tabelki wskazują jasno, że od czterech lat na pierwszym miejscu nie doszło do zmian i najchętniej wybieraną marką w Polsce jest Toyota. W 2024 r. Japońskich samochodów zarejestrowano w Polsce 103 tys. 826 szt., a udział tej marki w rynku to aż 18,82 proc.
- Przeczytaj także: Mnóstwo kierowców popełnia ten błąd na myjni. Strata pieniędzy. "Programy mają znaczenie"
Volkswagen wraca na podium. Marki premium jak zawsze w TOP 10
Na drugim miejscu uplasowała się Skoda, która także od lat jest wyjątkowo często wybieraną marką. W 2024 r. nasi południowi sąsiedzi sprzedali u nas 60 131 samochodów, co daje udział w rynku na poziomie 10,9 proc.
Do roszad doszło z kolei na miejscu trzecim, które przejął Volkswagen i tym samym zdetronizował Kię. Ten pierwszy sprzedał 38 401 samochodów, a ten drugi 33 352 szt. Dalej jest Hyundai, później wielka niemiecka trójca premium, a na dwóch ostatnich miejscach TOP 10 ciepłe gniazdo uwiły sobie Renault i Dacia. Oto TOP 10 marek, które zarejestrowały najwięcej nowych samochodów w 2024 r. w Polsce:
- Toyota - 103 826 szt.
- Skoda - 60 131 szt.
- Volkswagen - 38 401 szt.
- Kia - 33 352 szt.
- Hyundai - 31 008 szt.
- Audi - 29 161 szt.
- Mercedes - 28 785 szt.
- BMW - 27 117 szt.
- Renault - 21 630 szt.
- Dacia - 19 992 szt.
Na uwagę zasługuje też fakt, że po raz pierwszy w historii jedna marka osiągnęła sześciocyfrowy poziom rejestracji samochodów. Toyota w porównaniu do zeszłego roku straciła prawie 0,5 proc. rynku. Dominacja Japończyków jest jednak niezagrożona.
- Przeczytaj także: Odkręć korek w swoim aucie i sprawdź, czy nie ma tam "majonezu". Wyjaśniamy, co to oznacza i ile kosztuje naprawa
Polacy są bardzo stali w uczuciach
Warto też zwrócić uwagę, że jest to czwarty rok z rzędu, gdy Toyota jest najbardziej rozchwytywaną marką w Polsce. Wcześniej taką wieloletnią dominacją mogła się pochwalić Skoda. To oznacza jedno: Polacy są bardzo wierni jednej wybranej marce. Skoda kiedyś potrafiła przyciągać bardzo atrakcyjnymi cenami, dziś jednak wygląda na to, że bardziej przyciągają napędy hybrydowe.
Warto także nadmienić, że coraz większy udział w zakupach mają klienci indywidualni - 31,95 proc. w 2024 r. Na firmę zarejestrowano więc 68,05 proc. samochodów. W poprzednich latach udział firm przekraczał 70 proc.