Elektrobusy, które będą jeździć głównie po Trakcie Królewskim, w ciągu 8 miesięcy wyprodukuje i dostarczy konsorcjum firm Ursus i AMZ Kutno. Wartość kontraktu wynosi prawie 25 mln zł.

Co ciekawe, nowe autobusy z napędem elektrycznym będą wyposażone w pantografy, poprzez które będą doładowywane baterie na niektórych przystankach, pętlach. W ten sposób pojazdy nie będą musiały zjeżdżać z trasy do zajezdni, by pobrać energię potrzebną do dalszej jazdy. Wkrótce rozpocznie się montaż zewnętrznych ładowarek na wybranych przystankach (w sumie 18 lokalizacji, pierwszy na ul. Spartańskiej).

Elektrobusy będzie można naładować również poprzez tradycyjne złącze. Wszystkie będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych (niskopodłogowe) i wyposażone w klimatyzację.

Autobus elektryczny Ursus Ekovolt

„Budujemy ekologiczny transport i sukcesywnie zastępujemy auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po ulicach Warszawy kursują już hybrydy, autobusy gazowe i elektryczne, co przynosi wymierne korzyści  pasażerom i środowisku naturalnemu. A w przyszłym roku dołączy do nich dziesięć elektryków wyposażonych w podwójny system ładowania” – powiedziała Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Do 2020 roku Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie planują zakup ponad 130 elektrycznych autobusów (w większości przegubowych). Celem jest całkowite wycofanie z Traktu Królewskiego autobusów zasilanych olejem napędowym. Do tej pory na warszawskie ulice wyjechało 49 pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi: 35 gazowych Solbusów oraz 10 autobusów elektrycznych i 4 hybrydowe produkcji Solarisa.

Marka Ursusu słusznie może kojarzyć się z ciągnikami i maszynami rolniczymi, ale pod tą marką produkowane są również autobusy. We wrześniu br. Ursus Bus wygrał przetarg na dostawę tego typu pojazdów dla Torunia. Trolejbusy tej marki można już spotkać na ulicach Lublina.

„Produkowane przez Ursus autobusy, trolejbusy i autobusy elektryczne, a także autobus z napędem wodorowym są odpowiedzią na zwiększające się zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne środki komunikacji. Widzimy perspektywy rozwoju w segmencie autobusów elektrycznych, ponieważ duża część środków unijnych zostanie skierowana na wymianę taboru transportu miejskiego w kierunku taboru ekologicznego, w związku z europejskimi wymogami zielonego transportu. Tym samym autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym” – powiedział Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.