• W pierwszej edycji w 2004 r. sprawdzono 10 firm – oficjalnych importerów samochodów (obecnie jest ich 25)
  • W 2020 r. sprawdzano, jak łatwo jest kupić auto zdalnie, kontaktując się z salonem i sprzedawcą telefonicznie i przez internet
  • W ciągu 20 lat najlepsze wyniki wśród marek popularnych uzyskała Skoda, a wśród premium — BMW

Metoda i kryteria oceny stosowane są do dziś, dzięki czemu wyniki Wielkiego testu Salonów mogą być porównywane. Można sprawdzić, jak przez lata zmieniała się (czyt. ulegała poprawie) obsługa klientów w salonach i jak zmieniały się, unowocześniały same obiekty.

Wielki Test Salonów 2004 – najlepsze Skoda, Ford i Nissan

20. edycja Wielkiego Testu Salonów Foto: Auto Świat
20. edycja Wielkiego Testu Salonów

W pierwszym teście w 2004 r. sprawdziliśmy salony: Skody, Forda, Nissana, Renault, Peugeota, Citroena, Toyoty, Volkswagena, Opla i Fiata. To był początek załamania sprzedaży nowych aut na polskim rynku – sprzedano wówczas 318 tys. samochodów osobowych, o ok. 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Najlepiej w pierwszym teście wypadły Skoda, Ford i Nissan. Rok później spadek sprzedaży był dużo większy – o 26 proc. Sprzedano zaledwie 235 tys. aut. Jakie firmy w tej trudnej sytuacji najlepiej dbały o klientów? Na 11 zbadanych firm najlepsze oceny uzyskały Ford, Peugeot i Toyota.