- Droga S11 będzie jedną z najważniejszych w zachodniej Polsce. Z planowanych około 550 km kierowcom już oddano ponad 200
- GDDKiA poinformowała właśnie o rozpoczęciu prac nad nowym, 30-kilometrowym odcinkiem, który został podzielony na dwa mniejsze. Podano szczegóły trasy i daty
- To nie jedyna inwestycja w S11 w województwie wielkopolskim
Droga S11 będzie jedną z najważniejszych dróg ekspresowych na zachodzie kraju. Ma mieć aż 550 km i połączyć ze sobą Kołobrzeg z Piekarami Śląskimi. Jej szlak wytyczono przez pięć województw: zachodniopomorskie, wielkopolskie, łódzkie, opolskie i śląskie. Ważne miasta przy trasie to m.in. Koszalin, Piła, Poznań i Katowice. Aktualnie kierowcy mogą jeździć po ponad 200 km, do ukończenia zostało więc jeszcze sporo. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma jednak dobre informacje. Ruszają prace nad ważnym odcinkiem.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:
S11 powiększy się o kolejne 30 km
Do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłaliśmy ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie i budowę około 30 kilometrów drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Składają się na to dwa odcinki, które zrealizujemy w latach 2025-2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.)
- podała GDDKiA w jednym ze swoich najnowszych raportów. Przetargi dotyczą projektu i realizacji w formule "Projektuj i buduj", co oznacza, że wykonawca będzie odpowiedzialny zarówno za przygotowanie dokumentacji, jak i samo wzniesienie trasy. Oczekuje się, że projekt budowlany wraz z wnioskiem o ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) zostanie dostarczony w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy.
S11 na tym odcinku będzie miała po dwa pasy ruchu oraz pas awaryjny z możliwością rozbudowy do trzech pasów. Oprócz samej trasy powstanie infrastruktura towarzysząca. Mowa tu o przebudowie istniejących dróg, budowie nowych odcinków lokalnych, a także o udogodnieniach dla pieszych i rowerzystów. Projekt przewiduje również konstrukcję przejść dla zwierząt oraz ekranów akustycznych i zbiorników retencyjnych.
Co już wiemy o nowych odcinkach S11?
- S11 Przygodzice - Ostrzeszów Północ będzie miał 12 km. Na tym odcinku zlokalizowane będą węzły drogowe Przygodzice oraz Antonin, a także Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) Bledzianów i Kozły. Powstanie też 10 obiektów inżynierskich.
- S11 Ostrzeszów Północ – Kępno Północ tu mówimy o dłuższym, bo 18-kilometrowym odcinku. Wjazd na ten odcinek będzie możliwy przez jeden z trzech węzłów drogowych: Ostrzeszów Północ, Ostrzeszów Południe i Kępno Północ. Na całej trasie zbudowanych zostanie w sumie 16 obiektów inżynierskich.
Kiedy kierowcy pojadą nowym odcinkiem S11?
Prace w terenie mają ruszyć w IV kwartale 2026 roku, z wyłączeniem okresów zimowych, a całość prac zakończy się w 2029 roku.
Przeczytaj także: W Polsce powstanie nowa droga od A4 do S74. Będzie miała 60 km
Inne inwestycje na S11 w Wielkopolsce również trwają
W kwietniu podpisano umowę na budowę drugiej jezdni obwodnicy Kępna, a w lipcu na odcinek Oborniki – Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Prace przygotowawcze do realizacji pozostałych odcinków S11 obejmujących ponad 220 km są w toku. Trwają procedury związane z wydaniem decyzji środowiskowych dla kolejnych odcinków, co jest kluczowym etapem w realizacji całego projektu. W sumie mowa o pięciu odcinkach:
- Szczecinek – Piła o długości około 59 km,
- Piła – Ujście o długości około 20 km,
- Ujście – Oborniki o długości około 43 km,
- Kórnik – Jarocin o długości około 43 km,
- Jarocin – Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km.
Przeczytaj także: Nie zauważysz tego znaku i wlepią ci nawet 3 tys. zł mandatu