W ubiegłym roku sprzedaż w pełni elektrycznych samochodów Volvo wyniosła 113 419 sztuk, co oznacza wzrost o 70% w porównaniu z rokiem wcześniejszym oraz 152 561 samochodów hybrydowych typu plug-in, co stanowiło wzrost o 10% rok do roku. Samochody w pełni elektryczne miały 16% udział w sprzedaży wszystkich samochodów Volvo globalnie.

W samym grudniu Volvo Cars sprzedało na całym świecie 76 015 samochodów, co stanowi wzrost o 5% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego.

W Europie w ciągu całego roku firma sprzedała 294 794 samochody, co dało jej wzrost o 19% w porównaniu z 2022 rokiem. W tym regionie modele linii Recharge z pełnym napędem elektrycznym lub hybrydowym stanowiły 59% wszystkich sprzedanych samochodów.

Z kolei w Stanach Zjednoczonych sprzedaż Volvo Cars w 2023 roku wyniosła 128 701 samochodów, co dało firmie wzrost o 26% w porównaniu z rokiem poprzednim. Sprzedaż samochodów linii Recharge wzrosła tu o 28% i stanowiła 28% sprzedaży ogółem.

Sprzedaż w Chinach wzrosła o 5% w porównaniu z 2022 rokiem, co przełożyło się na 170 091 sprzedanych samochodów w 2023 roku. Od stycznia do grudnia 2023 roku łączna sprzedaż samochodów linii Recharge wzrosła na tym rynku o 26%.

W 2023 roku modelem mającym największy udział w sprzedaży było Volvo XC60, z wynikiem 228 646 samochodów (2022: 195 338 samochodów), następnie XC40 z ogólną sprzedażą 200 670 samochodów (2022: 169 206 samochodów), oraz XC90 ze sprzedażą 107 549 samochodów (2022: 97 130 samochodów).