Model 740d, który pojawi się w europejskich salonach jesienią tego roku, wyposażony jest w poprawiony 6-cylindrowy rzędowy silnik diesla o pojemności 3 litrów z podwójnym turbodoładowaniem, który zaoferuje kierowcy moc 306 KM przy 4 400 obr./min i 600 Nm momentu obrotowego przy 1 500 obr./min. Poprzednia wersja z tym samym silnikiem miała moc 286 KM i moment obrotowy na poziomie 580 Nm.

Przyspieszenie BMW 740d od 0 do 100 km/h zajmować ma 6,3 s, a elektronicznie ograniczona prędkość sięga wartości 250 km/h. Średnie spalanie wynieść ma 6,9 l/100 km.

Dla modelu 730d, napędzanego 6-cylindrowym 245-konnym dieslem o pojemności 3 litrów, BMW prezentuje opcjonalny pakiet BluePerformance, który składa się z dodatkowego katalizatora tlenków azotu, dzięki któremu auto spełnia normę Euro6, która wejdzie w życie dopiero w 2014 roku. Dalsze modyfikacje pozwoliły obniżyć średnie spalanie do 6,8 l/100 km.

Nowa Seria 7 otrzyma również elektronicznie sterowany system napędu na wszystkie koła xDrive, który będzie po raz pierwszy dostępny w tym topowym BMW. xDrive oferowany będzie dla modeli 750i oraz 750iL, pod maską których pracuje jednostka benzynowa V8 z podwójnym turbo, rozwijająca moc 408 KM. Według producenta, rozdział napędu wyniesie 40:60 (przód:tył), z możliwością przekazania do 80% na tylne koła.

Każdy model BMW Serii 7 można będzie także nabyć z pakietem M Sport. Z zewnątrz oznacza to aerodynamiczne detale, chromowane wstawki na nowych zderzakach, przyciemniane szyby oraz 19- lub 20-calowe felgi M Sport z podwójnymi szprychami i różnym rozmiarem opon na przedniej i tylnej osi. Dodatkowym elementem jest elektronicznie sterowany system Dynamic Drive, który zapobiega nadmiernym przechyłom nadwozia podczas szybkiego pokonywania łuków drogi. We wnętrzu BMW Serii 7 M znajduje się sporo skóry, m.in. na sportowych fotelach i wielofunkcyjnej kierownicy. Oprócz tego nabywca otrzyma specjalny podnóżek z logo "M" oraz do wyboru kilka opcji wykończenia podsufitki.