Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga

13 sie 16 16:00
Udostępnij
0
Skomentuj

Nowy SUV Seata wysadził konkurencję z podium w prawdziwie bombowym stylu. Tego mało kto się spodziewał, a adwersarze drapią się w dachy: jak to się stało?

To było jasne: teraz także Seat będzie produkował SUV-a. Bo przecież zasoby części koncernu VW od dawna na to pozwalają. Ateca korzysta z techniki płyty MQB, która posłużyła także do zbudowania VW Golfa, Audi A3, Skody Octavii i wielu innych modeli z królestwa VW. A SUV-a potrzebuje teraz przecież każdy szanujący się producent, bo żaden segment rynku nie rozwija się tak dynamicznie, jak ten.

I właśnie to czyni wyzwanie dla Hiszpanów szczególnie trudnym – inni produkują SUV-y już od dawna. Z czwórki, którą wybraliśmy do porównania, najdłużej obecna na rynku jest Kia Sportage. W Europie weszła do sprzedaży w 1994 r. i była nawet przez pewien czas produkowana w zakładach Karmanna w Osnabrück w Niemczech – wiedzieliście o tym?

Czwarta generacja tego modelu powstaje na Słowacji i zwraca uwagę przede wszystkim odważnym designem. Do tego Kia dorzuca jeszcze 7 lat gwarancji. Ford produkuje Kugę od 2008 r., a aktualne pokolenie jest wytwarzane od 2013 r. w Walencji w Hiszpanii. Podobnie jak VW, także Ford wykorzystuje w Kudze podzespoły innych modeli – ten SUV bazuje bowiem na Focusie. Nissan świętował wraz z pierwszą generacją Qashqaia triumfy sprzedażowe, teraz próbuje to powtórzyć za pomocą nowego modelu, produkowanego od 2014 r.

Seat długo czekał z premierą swojego SUV-a. Ten czas został znakomicie wykorzystany na dopracowanie nowego modelu.

Cała czwórka staje do walki wyposażona w małe silniki benzynowe, 6-biegowe skrzynie ręczne i napęd na przednią oś. Jednostki z bezpośrednim wtryskiem dzielnie walczą – z wynikami spalania od 6,8 l/100 km (Seat) i do 7,8 l (Kia) wydają się dobrymi alternatywami dla diesli. I na końcu czeka na was niespodzianka: Seat z miejsca wygrywa to porównanie, z bardzo dużą przewagą punktową. Dlaczego?

Przeczytacie o tym na kolejnych stronach, a my tymczasem przyjrzymy się dokładniej jednostkom napędowym, bo ich zestawienie może – a nawet powinno – obudzić wasze wątpliwości. O ile konfrontacja silnika 1.4 z motorem 1.5 czy 1.6 nie powinna dziwić wobec współczesnych możliwości, jakie daje solidne turbodoładowanie, o tyle obecność w tym gronie silnika wolnossącego, który wcale nie ma druzgocąco większej pojemności, może już poważnie zaskoczyć wszystkich zorientowanych w temacie motoryzacji. A współczesna motoryzacja (a raczej producenci samochodów) kocha turbo.

Co takiego przyszło do głowy Kii, że próbuje na rynku walczyć SUV-em z tak niewielkim wolnossącym silnikiem benzynowym, który nadaje się w zasadzie do jeżdżącego po mieście kompaktu?Powodem są zapewne pieniądze, a także próba spopularyzowania turbodoładowanej wersji tego silnika, która jest dostępna w modelu Sportage, tyle że rozwija moc nieadekwatną do założonych ram tego porównania.

Możemy jednak od razu uspokoić tych, którzy liczyli na to, że Kia wystąpi w wersji turbo i przytrze nosa Seatowi. Nawet gdyby Sportage dostał maksymalną liczbę punktów za przyspieszenie i elastyczność, co byłoby raczej mało prawdopodobne, to i tak nie starczyłoby mu ich do ogrania hiszpańskiego rywala. Wypada też napisać to wprost: motor 1.6 GDI jest po prostu za słaby do SUV-a.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost - dobrze się prowadzi

Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Foto: Auto Bild

W Fordzie znają się na strojeniu zawieszenia. Kuga jest zwarta, ale nie twarda i oszczędza kręgosłup. Niby latamy już w kosmos (i to nie od dziś), mamy mobilny internet i telefony komórkowe, badania naukowe przesuwają dotychczasowe granice znanych praw fizyki, a jednak uzyskanie finezyjnego kompromisu pomiędzy dobrym prowadzeniem a komfortem jazdy nadal pozostaje sztuką znaną jedynie nielicznym.

Nawigacja jak telewizor? Mamy oczywiście na myśli rozmiary ekranu. Niestety, logika obsługi mimo modernizacji bywa dyskusyjna. Z tyłu wystarczy miejsca.

Czy inne koncerny nie mogą po prostu kupić inżynierów Forda? Widocznie Ford dobrze im płaci, bo nadal pozostaje liderem w dziedzinie zestrojenia układu jezdnego. Poza tym podoba nam się precyzyjny układ kierowniczy. Żywiołowy, lubiący obroty silnik 1.5 EcoBoost o mocy 150 KM ma dużo do powiedzenia już od bardzo niskich obrotów. Nadspodziewanie dużo, biorąc pod uwagę pokaźną masę tego samochodu, który już niezaładowany okazał się najcięższym zawodnikiem tego porównania.

Motor dobrze współgra z charakterystyką układu jezdnego, więc na zakrętach można czerpać sporo frajdy. Jednak pod innymi względami Kuga już nie wprawia nas w taką euforię. Design wydaje się trochę podstarzały. W poprzecinanym różnymi dzikimi płaszczyznami kokpicie kierowca zazwyczaj czuje się lekko ściśnięty, a obsługa przez ekran dotykowy o słabym kontraście nie zawsze jest łatwa i logiczna. Nie na czasie są także krótki interwał międzyprzeglądowy oraz zaledwie 2-letnia gwarancja.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost - plusy: starannie zestrojone zawieszenie, dobrze wyważony układ kierowniczy, szlachetny silnik z temperamentem.

Ford Kuga 1.5 EcoBoost - minusy: zbyt małe przednie fotele, interwały międzyprzeglądowe są nie na czasie, wysoka cena, krótka gwarancja.

Kia Sportage 1.6 GDI - elektryzuje stylem

Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Foto: Auto Bild

Gdybyśmy przyznawali punkty za styl... Ale nie przyznajemy. Niemniej co do tego, że Sportage fajnie wygląda, chyba jesteśmy wszyscy zgodni, prawda? Dotyczy to także wnętrza, które jest szykowne i porządnie wykonane. Jak to zwykle w Kii, obsługa nie sprawia żadnych problemów – dziś to wcale nie takie oczywiste. Ilość miejsca naprawdę bardzo zadowala, także z tyłu duże osoby wygodnie się mieszczą.

Stylowo i ze smakiem: kokpit jest szykowny, obsługa – prosta. Dużo miejsca z tyłu i wygodna pozycja za kierownicą. Bardzo udana kabina.

Nadwozie, kabina i kokpit Sportage’a to naprawdę nadspodziewanie udane projekty. Ale nie zapominajcie, jak wyglądał samochód, który prezentowane auto zastępuje. Owszem, miał swoje wady – mało komunikatywny układ kierowniczy, prowadzenie i hamulce nie dorównywały liderom segmentu. Jednak od strony wizualnej Kia mogła jeszcze poczekać z premierą następczyni. Koreańczycy z pewnością mają świetny wywiad handlowy – to, co być może skłoniło ich do szybkiej decyzji marketingowej, zostanie pogromcą Kii w tym porównaniu. Wróćmy jednak do walorów koreańskiego auta.

Sportage ze swoim 132-konnym wolnossącym 1.6 jeździ... leniwie. Silnik niechętnie wkręca się na obroty, sprawia wrażenie zamulonego. Do tego dochodzą krótkie przełożenia skrzyni biegów, które podwyższają poziom obrotów – i robi się naprawdę głośno! Kia nie jest dla ludzi, którzy się spieszą, lecz dla tych, którzy doceniają niskie koszty zakupu i długą gwarancję – do dobrej ceny dodano 7 lat ochrony gwarancyjnej. Kto da więcej?

Kia Sportage 1.6 GDI - plusy: świetny design, dużo miejsca, bezproblemowa obsługa, niska cena, długa gwarancja.

Kia Sportage 1.6 GDI - minusy: ospały silnik nie pasuje do Sportage’a, widoczność do tyłu mogłaby być lepsza. Czepiamy się? Tylko trochę.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T - spadkobierca bestsellera

Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Foto: Auto Bild

Pierwszy Qashqai był strzałem w dziesiątkę. Sprzedawał się jak świeże bułeczki. Wydaje się jednak, że zbyt rzadko zadawano pytanie: czy ten rynkowy przebój, którego sprzedaż przekroczyła nawet plany producenta, był naprawdę udanym i wszechstronnym samochodem? W kabinie siedziało się nisko nad podłogą, prawie jak w zwykłym kompakcie, a miejsca z tyłu było bardzo mało.

Nawigacja bez dopłaty: Nissan został urządzony ze smakiem, w wersji N-Connecta nawigacja jest seryjna. Ciasny tył zaskakuje w kompaktowym SUV-ie.

Nissan pozycjonował swój bestseller jako alternatywę dla kompaktów. Aktualna generacja, produkowana od 2014 r., stanowi udane rozwinięcie idei pierwotnego modelu, ma nowoczesny design i jest przyjaźniej urządzona. Dynamicznie narysowana sylwetka nadal ogranicza jednak miejsce w kabinie. Nissan oferuje odczuwalnie i mierzalnie mniej miejsca niż konkurenci – szczególnie z tyłu jest ciasno. Także bagażnik i ładowność są najmniejsze: odpowiednio 430 l i 472 kg.

Pochwalić możemy za to 1,6-litrowy silnik, osiągający moc 163 KM. Jest z gatunku tych szorstkich, ale serdecznych, nie pracuje szczególnie cicho, ma za to moc i temperament. Nie potrafi tylko ciągnąć od tak niskich obrotów, jak rywale z Forda i Seata. Mało bezpośredni, nieprecyzyjny układ kierowniczy i haczący lewarek skrzyni biegów powstrzymują wszelkie sportowe ambicje kierowcy, dlatego Nissan trochę ociężale jeździ. Cena jest w porządku, tym bardziej że na pokładzie mamy m.in. nawigację. W tym porównaniu Nissan zdobył jednak 4. miejsce.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T - plusy: mocny, żywiołowy silnik i dobre osiągi, konkurencyjna cena wyjściowa, wyróżniająca stylistyka.

Nissan Qashqai 1.6 DIG-T - minusy: przestronność jest gorsza niż u najlepszych rywali, miejscami (a może nawet częściej) brakuje ostatecznego szlifu.

Seat Ateca 1.4 EcoTSI - wejście smoka

Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga Foto: Auto Bild

Ledwo Seat Ateca pojawił się na rynku, a już porządnie miesza. Na dzień dobry – zwycięstwo! W tym porównaniu jest najnowocześniejszym i najprzyjemniejszym samochodem. Mimo kompaktowych rozmiarów oferuje zaskakująco dużo miejsca, szczególnie z tyłu. To jedno z nielicznych aut osobowych tego gatunku – naprawdę mielibyśmy kłopot, żeby przytoczyć inne przykłady – które pasażerom tylnej kanapy zapewniają tyle miejsca nad głową, co kierowcy i przedniemu pasażerowi.

Seat ma własną, jasną linię: wszystko jest tu przemyślane i eleganckie. Tył okazał się zaskakująco przestronny – bardzo dużo miejsca nad głową.

Efekt może być tylko jeden: ponadprzeciętna swoboda ruchów i znakomite, komfortowe poczucie przestronności wnętrza. Wobec tego, że Seatowi udało się upakować tak dużą kabinę w nadwoziu o podobnych jak u rywali rozmiarach, doprawdy nie znajdujemy uzasadnienia, żeby któryś kompaktowy SUV był ciaśniejszy od Ateki. Hiszpańskie auto ma ponadto największy bagażnik (510 l) i najwyższą ładowność (534 kg). Sprężyste zestrojenie podwozia gwarantuje znakomite właściwości jezdne.

Układ kierowniczy jest precyzyjny, mechanizm zmiany biegów – także, a łatwo wkręcający się na obroty silnik 1.4 TSI o mocy 150 KM spokojnie i cicho pracuje. Całość to żwawy zestaw do dynamicznej, dającej dużo frajdy jazdy. Czuć też niższą masę Seata względem konkurentów – waży tylko 1356 kg, czyli aż o 200 kg mniej niż Kuga. Ateca kosztuje nieco więcej, niż się spodziewaliśmy, ale za to wersja Xcellence jest naprawdę kompletna.

Seat Ateca 1.4 EcoTSI - plusy: dużo miejsca i satysfakcjonująca wartość użytkowa, wysoka kultura pracy silnika, zwinne prowadzenie.

Seat Ateca 1.4 EcoTSI - minusy: trudno się do czegoś przyczepić. Naprawdę. Najbardziej ryzykowny wydaje się... wygląd. Jak to w Seacie.

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - dane katalogowe

Seat Kia Ford Nissan
Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16 benz./R4/16 t.benz./R4/16 t.benz./R4/16
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu poprzecznie z przodu
Zasilanie/napęd rozrządu wtrysk bezpośredni/pasek wtrysk bezpośredni/łańcuch wtrysk bezpośredni/pasek wtrysk bezpośredni/łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1395 1591 1498 1618
Moc maksymalna (KM/obr./min) 150/5000 132/6300 150/6000 163/5600
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min) 250/1500 161/4850 240/1600 240/2000
Prędkość maksymalna (km/h) 201 182 195 200
Skrzynia biegów man. 6 man. 6 man. 6 man. 6
Napęd przedni przedni przedni przedni
Hamulce (przód/tył) tw/t tw/t tw/t tw/t
Pojemność bagażnika (l) 510-1604 503-1492 481-1653 430-1585
Opony testowanego auta 215/50 R 18 225/60 R 17 235/50 R 18 215/55 R 18
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50 62 60 65
Emisja CO2 (g/km) 123 156 143 138
Masa holowanej przyczepy z hamulcem/bez (kg) 1800/670 1400/650 2000/750 1500/695
Dł./szer./wys. (mm) 4363/1841/1601 4480/1855/1635 4524/1838/1702 4377/1806/1590

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - wyniki pomiarów drogowych

Ateca Sportage Kuga Qashqai
Przyspieszenie 0-50 km/h 3,2 s 3,4 s 3,3 s 3,0 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s 11,4 s 9,9 s 9,5 s
Przyspieszenie 0-130 km/h 15,3 s 18,8 s 15,5 s 14,9 s
Elastyczność 60-100 km/h na 4. biegu 7,7 s 12,6 s 8,5 s 8,1 s
Elastyczność 80-120 km/h na 6. biegu 13,6 s 23,9 s 16,5 s 15,0 s
Masa rzeczywista/ładowność 1356/534 kg 1417/478 kg 1562/538 kg 1413/472 kg
Rozdział masy (przód/tył) 58/42 proc. 57/43 proc. 58/42 proc. 61/39 proc.
Średnica zawracania (w lewo/w prawo) 11,0/10,9 m 10,8/11,2 m 11,5/11,7 m 11,3/11,4 m
Hamowanie ze 100 km/h (zimne) 35,6 m 35,6 m 35,9 m 35,6 m
Hamowanie ze 100 km/h (gorące) 35,6 m 35,9 m 36,4 m 35,8 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 59 dB (A) 60 dB (A) 60 dB (A) 60 dB (A)
Hałas w kabinie przy 100 km/h 63 dB (A) 65 dB (A) 64 dB (A) 65 dB (A)
Hałas w kabinie przy 130 km/h 69 dB (A) 72 dB (A) 69 dB (A) 71 dB (A)
Spalanie testowe 6,8 l/100 km 7,8 l/100 km 7,6 l/100 km 7,0 l/100 km
Zasięg 735 km 790 km 785 km 925 km

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - wymiary kabin

Seat Ateca Kia Sportage Ford Kuga Nissan Qashqai
Miejsce na nogi z przodu maks. (mm) 1140 1130 1150 1115
Szerokość wnętrza z przodu (mm) 1495 1510 1455 1475
Wysokość wnętrza  z przodu maks. (mm) 1035 1010 1035 985
Zakres regulacji fotela (mm) 210 210 220 215
Indeks miejsca na nogi z tyłu (mm) 765 750 745 745
Szerokość wnętrza z tyłu (mm) 1470 1490 1480 1460
Wysokość nad głową z tyłu (mm) 1020 965 980 950
Wysokość siedziska z tyłu (mm) 370 365 365 350

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - wyposażenie i ceny opcji

Ateca Sportage Kuga Qashqai
Wersja 1.4 EcoTSI Xcellence 4x2 1.6 GDI 4x2 L 1.5 EcoBoost 4x2 Titanium 1.6 DIG-T N-Connecta 4x2
Airbagi czołowe/boczne S/S S/S S/S S/S
Kurtyny powietrzne/airbag kolanowy kierowcy S/S S/N S/S S/N
Reflektory ksenonowe/LED N/S 3500 zł (pakiet)/N 3100 zł/N N/N (dost. w wersji Tekna)
Św. przeciwmgielne/asystent św. drogowych S/S S/S S/2600 zł (pakiet) S/S
Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa S S S S
Elektrycznie sterowane szyby przód/tył S/S S/S S/S S/S
Elektrycznie sterowane/składane lusterka S/S S/S S/S S/S
System multimedialny z odtwarzaczem MP3 S S S S
Kierownica wielofunkcyjna/komputer pokł. S/S S/S S/S S/S
Bluetooth/złącze USB S/S S/S S/S S/S
Nawigacja/elektrochromatyczne lusterko 1705 zł/S S/S 5820/2600 zł (pakiety) S/S
Kluczyk zbliżeniowy/skaner znaków drogowych S/875 zł (pakiet) S/S 2900/2600 zł (pakiet) N/S
Czujnik światła/deszczu S/S S/S S/2600 zł (pakiet) S/S
Tempomat/aktywny tempomat S/875 zł (pakiet) S/N S/3700 zł S/N
Czujniki parkowania (przód, tył)/kamera cofania S/S (lub 360 st. za 2241 zł) S/S 1800/5820 zł (pakiet z naw.) S/S (360 stopni)
System unikania kolizji S 5000 zł (pakiet) 2600 zł (pakiet) N
Monitoring martwego pola 1 549 zł 5000 zł (pakiet) 2 350 zł N (dost. w wersji Tekna)
Asystent utrzymania pasa ruchu S S 2600 zł (pakiet) S
Podgrzewane fotele przednie S 3500 zł (pakiet, także tylne) S 1 500 zł
Lakier met./felgi al. w testowanym rozmiarze 2696 zł/S (18 cali) 2400 zł/S (17 cali) 1950 zł/2600 zł (18 cali) 2400 zł/S (18 cali)

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - gwarancja, ceny, utrata wartości

Gwarancja/ceny Ateca Sportage Kuga Qashqai
Cena podstawowa testowanej wersji 106 800 zł 93 990 zł 111 800 zł 99 650 zł
Utrata wartości (po 3 latach i 60 tys. km) 35,8 proc. 37,9 proc. 46,8 proc. 44,3 proc.
Gwarancja mechaniczna 4 lata 7 lat 2 lata 3 lata
Gwarancja perforacyjna 12 lat 12 lat 12 lat 12 lat
Przeglądy co 30 tys. km co 30 tys. km co 20 tys. km co 20 tys. km
Cena po doposażeniu 110 929 zł 102 490 zł 136 670 zł 101 150 zł

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - punkty i klasyfikacja

Nadwozie Maks. pkt Ateca Sportage Kuga Qashqai
Przestronność z przodu 40 33 32 33 29
Przestronność z tyłu 30 27 25 25 23
Pojemność bagażnika 25 22 22 21 19
Ładowność 15 12 10 12 10
Widoczność 20 17 15 17 16
Fotele, pozycja kierowcy 30 27 25 24 23
Ergonomia obsługi 20 17 17 14 15
Jakość wykończenia 20 17 16 15 15
Suma punktów 200 172 162 161 150
Napęd i zawieszenie Maks. pkt Ateca Sportage Kuga Qashqai
Przyspieszenie 25 19 14 17 18
Elastyczność 25 20 14 18 19
Poziom hałasu 15 14 12 13 12
Skrzynia biegów 15 14 13 12 11
Zachowanie na drodze 30 27 24 27 24
Komfort jazdy 30 24 23 25 22
Układ kierowniczy 15 15 13 14 12
Średnica zawracania 5 4 4 2 3
Skuteczność hamulców 40 35 34 33 34
Suma punktów 200 172 151 161 155
Koszty Maks. pkt Ateca Sportage Kuga Qashqai
Cena po doposażeniu 50 37 39 32 39
Utrata wartości 15 15 14 11 12
Zużycie paliwa 30 18 17 17 18
Wyposażenie – komfort 30 24 24 24 22
Wyp. – bezpieczeństwo 30 28 25 28 17
Ubezpieczenia 10 8 8 8 8
Gwarancja 15 12 15 8 10
Przeglądy 20 20 20 13 13
Suma punktów 200 162 162 141 139
Wynik końcowy 600 506 475 463 444
Miejsce w teście 1. 2. 3. 4.

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - spalanie fabryczne kontra testowe zużycie paliwa

Foto: Auto Świat

Seat spalił najmniej paliwa, ale... Jednocześnie bardzo zawiódł, jeżeli chodzi o etykę informowania klientów o prawdopodobnym zużyciu benzyny przez auto, które zamierzają kupić. Ford wypadł niewiele lepiej, a przy tym znacznie więcej spalił. Obietnice Kii i Nissana mniej rozmijają się z wynikami naszego testu drogowego.

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga - podsumowanie

Cztery, trzy, dwa... Ateca! Pierwszy SUV Seata jest udany i kompetentny. Na drugim miejscu wylądowała szykowna Kia. Dzięki m.in. gwarancji mogła zwyciężyć z Fordem, który punktuje dobrym układem jezdnym. Nissan w tej stawce zdobył tylko 4. miejsce.

Wynik nie pozostawia wątpliwości. Teraz tylko grubo ciosana sylwetka Seata musi podbić serca klientów, bo auto jest znakomite

Tradycyjnie - zapraszamy do komentowania. Jeżeli jeździcie lub jeździliście którymś z porównywanych samochodów, to chętnie przeczytamy Wasze opinie na ich temat. Checie być cytowani? Piszcie!

Poleć
Udostępnij
0

Polecamy także:

gazeta
W tym tygodniu w sprzedaży: Auto Świat 42/2017 już w sprzedaży, a w nim m.in. zapowiedź nowego Mercedesa Klasy A; pierwsze jazdy Seatem Arona i Volkswagenem Tiguanem Allspace; porównanie kombi klasy średniej z dieslami; testy Kii Stonic i BMW 520d; elektromobilność w Polsce - czy to się opłaca?; metody kradzieży nowych aut; test BMW serii 2 Active Tourer na dystansie 100 tys. km; przegląd używanych kombi za 10 tys. zł; starcie New Stratos z Porsche 911 R.
Czy podoba Wam się nowy Seat Ateca?
Tak

79 %

Nie

21 %

Tak
Nie udało się dodać załącznika.
Nie udało się dodać więcej załączników, usuń któryś z już dodanych
Poczekaj chwilę - trwa dodawanie załączników.

Komentarz został wysłany.

Przepraszamy Twój komentarz nie może zostać wysłany

Wkrótce pojawi się w serwisie. Zachęcamy do dalszej dyskusji. Wystąpił błąd i nie można zapisać komentarza.

 
No photo









Wpisz, jak chcesz się przedstawić
lub zaloguj się

Komentarze (41)

No photo
No photo ~zach Użytkownik anonimowy
~zach :
No photo ~zach Użytkownik anonimowy
Te porównanie to jakaś kpina - Kia jako jedyna została zestawiona z silnikiem wolnossącym. A tymczasem wersja1.6 GDI 177 KM GT-Line z bi-ksenonem, systemem audio JBL i nawigacją kosztuje 110 990 - tyle co zwycięzca Seat. Nissan z pojemności 1.6 osiąga moc 163 KM a Kia 177, więc skąd ten wybór silnika wolnossącego dla Kii? Argumenty redaktora wydają mi się pozbawione logiki.
15 sie 16 16:47 | ocena: 86%
Liczba głosów:35
86%
14%
| odpowiedzi: 3
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Wilq Użytkownik anonimowy
~Wilq :
No photo ~Wilq Użytkownik anonimowy
KIA z 1.6t kasuje konkurencję z mety. Kosztuje mniej ma 177KM i ładuje do 100 w 8 sek. Fabrycznie podają mniej ale wystarczy spojrzeć do testów. Jest większa i lepiej wyposażona. Ma dłuższą gwarancję. Seat nie ma ani jednej przewagi. Chyba ze zestawimy auta nieporównywalne i zmanipulujemy test jak Pan redaktor. W Europie nie przypadkiem KIA sprzedaje się znakomicie. Trzeba reprezentować niemiecki punkt widzenia na motoryzację żeby widzieć gorsze auto i z niższego segmentu jako lepsze.
20 sie 16 16:57 | ocena: 70%
Liczba głosów:23
70%
30%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lump Użytkownik anonimowy
~lump :
No photo ~lump Użytkownik anonimowy
Może napiszę dlaczego Seat nie ma szans u klientów: cena, niewygodna pozycja na tylnych siedzeniach (w porównaniu z kią nie ma szans), jeszcze bardziej dobijające zawieszenie(w wersji przednionapędowej) niż łomocące kii i nissana, silnik 1,4tsi wkrótce w wersji z filtrem cząstek stałych (tak, w benzynie). Zresztą ciekawe dlaczego nie porównywaliście bardziej zbliżonych dynamiką i ceną wersji 1.0 która gorzej się sprawdza niż silnik kii i można się spodziewać jej gorszej trwałości?
20 sie 16 22:48 | ocena: 69%
Liczba głosów:13
69%
31%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~KIA1.6T to porównaj! Użytkownik anonimowy
~KIA1.6T to porównaj! :
No photo ~KIA1.6T to porównaj! Użytkownik anonimowy
Ateca to mała skorupka, a do tego bajecznie droga. W wersji porównywalnej z KIA gt line 1.6T kosztuje o 25 tys więcej. Drapać w dach to się mogą w Seacie bo na jednego sprzedanego Seata będzie przypadać w Europie 10 Sportage. W Polsce więcej...Ten wasz tester też powinien podrapać się w czaszkę bo robił co mógł zeby wygrał Seat w efekcie totalnie się kompromitując.
20 sie 16 17:06 | ocena: 78%
Liczba głosów:18
78%
22%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~lump Użytkownik anonimowy
~lump
No photo ~lump Użytkownik anonimowy
do ~Zetor123:
No photo ~Zetor123 Użytkownik anonimowy
17 sie 16 17:55 użytkownik ~Zetor123 napisał
Rozumiem, że nie czytałeś lub nie potrafisz czytać ze zrozumieniem. Ale to chyba normalne w przypadku VAGowskich hejterków.

Przytaczam: "Możemy jednak od razu uspokoić tych, którzy liczyli na to, że Kia wystąpi w wersji turbo i przytrze nosa Seatowi. Naw
Czyli redaktorki od razu założyły, że seat ma wygrać i się do tego przyznały, a tępe vw fanbojki przyklasnęły.
Seat w tym towarzystwie to bardzo przeciętny samochód i tyle w temacie. Obiektywnie z porównywalnym z kią sinikiem 1.0 mógłby się nie załapać na podium.
21 sie 16 17:44 | ocena: 86%
Liczba głosów:14
86%
14%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~obiektywww Użytkownik anonimowy
~obiektywww :
No photo ~obiektywww Użytkownik anonimowy
Porównanie bez sensu i mocno tendencyjne (zrobione tak żeby wygrał Seat???) - dlaczego do porównania trafiła Kia z najtańszym silnikiem a nie turbodoładowanym T-GDI???
26 sie 16 12:36 | ocena: 94%
Liczba głosów:16
94%
6%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Klimek Użytkownik anonimowy
~Klimek :
No photo ~Klimek Użytkownik anonimowy
Pan redaktor nie był dawno w Niemczech chyba, więc nie wie ile tam jeździ kii i hyundai. Na rynku skandynawskim króluje qashqai 1.5 z kuga 2.0 d i rav-ka diesel. Jest też tiguan, ale po aferze z dieslem strasznie spadła im sprzedaż. Zrobiliście zwykła reklamę niemieckiego produktu i tyle.
15 sie 16 08:42 | ocena: 76%
Liczba głosów:25
76%
24%
| odpowiedzi: 2
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Gerwazy Użytkownik anonimowy
~Gerwazy :
No photo ~Gerwazy Użytkownik anonimowy
Panie Volary: seat to marka, która stoi najniżej w hierarchii firmy VW. Ateca to ich też pierwszy i jedyny crossover. Więc proszę bardzo nie porównywać "noworodka" do uznanych marek w tym segmencie. Tym bardziej,że bebechy ma vw-skie, a to nie wróży nic dobrego :-)))
15 sie 16 23:24 | ocena: 73%
Liczba głosów:22
73%
27%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Arky Użytkownik anonimowy
~Arky :
No photo ~Arky Użytkownik anonimowy
Jak zawsze musi wygrać stajnia VW
17 sie 16 17:51 | ocena: 100%
Liczba głosów:6
100%
0%
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:
No photo
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
~Obiektywny :
No photo ~Obiektywny Użytkownik anonimowy
A dlaczego nie porównacie wszystkich tych aut z tej samej półki cenowej? Czy Kia tez by wypadła słabo jakbyście wzieli egzemplarz 20 tys zl droższy? Przykładowo silnik 1,6 170KM?
13 sie 16 21:24 | ocena: 81%
Liczba głosów:21
81%
19%
| odpowiedzi: 1
  • Zgłoś naruszenie
  • Podziel się:
  •  Link
odpowiedz oceń: -1 +1
Link do tego komentarza:

Z kategoriiZobacz więcej »

Pokaż więcej
Foto: Auto Bild

Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga

Choć Seat Ateca to debiutant, producenta jego komponentów nie sposób uznać za nowicjusza. To auto mogło powstać już dawno temu, bo koncern miał gotowe substraty do skonstruowania hiszpańskiego SUV-a. Ale wkracza do gry dopiero teraz. Czy to dobrze? Zależy dla kogo!

Hiszpański saper: Seat Ateca kontra Kia Sportage, Nissan Qashqai i Ford Kuga (slajd 1 z 14)

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego

Reklamy
Koniec bloku reklamowego