Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Acura Integra

Acura Integra

Acura Integra

Acura Integra to niewielki samochód segmentu C. Auto pojawiło się w 1986 roku i było jednym z pierwszych modeli (obok modelu Legend) sprzedawanych pod marką Acura przeznaczonych na rynek północnoamerykański. W rzeczywistości była to nieco lepiej wyposażona wersja Hondy Integry. Konstrukcyjnie natomiast model ten powiązany był z Hondą Civic. Modyfikacji uległo zawieszenie oraz układ hamulcowy, bowiem Integra miała być bardziej sportową odmianą Civica. Z kolei bliźniaczym modelem był Rover 416i, a na rodzimym rynku pojazd znany był jako Quint Integra.

Acura Integra występowała jako 3- lub 5-drzwiowy hatchback, podczas gdy w salonach Hondy dostępny był także 4-drzwiowy sedan. Kolejną różnicą była znacznie uboższa gama jednostek napędowych dostępnych w Acurze. Pod maską gościł tylko 1 silnik – nowoczesny 4-cylindrowy motor o zapłonie iskrowym miał pojemność 1.6 litra i 16 zaworów. Początkowo silnik dysponował mocą 113 KM, jednak pod koniec produkcji I generacji Integry moc wzrosła o 5 KM. Napęd przekazywany był na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowego „automatu”.

W 1989 roku przyszedł czas na „zmianę warty” i w salonach pojawiła się II generacja Acury Integry. Pod względem stylistycznym zaszły spore zmiany – auto straciło nieco na swojej kanciastości, zyskało natomiast pod kątem bardziej sportowego i agresywnego wyglądu. Z oferty zniknęła 5-drzwiowa odmiana, pojawił się natomiast 4-drzwiowy sedan. Początkowo do napędu znów przewidziano tylko jeden silnik. Była to 1,8-litrowa jednostka 16-zaworowa generująca pierw 130, a od 1992 roku 140 KM. W tym samym roku światło dzienne ujrzała 1,7-litrowa jednostka 16V VTEC o mocy 160 KM.

Topową odmianą był Integra GS-R, która poza najmocniejszą jednostką połączoną z manualną skrzynią wyróżniała się wyposażeniem, dostępnością kolorów (niebieski, biały i czerwony) oraz dodatkami stylistycznymi nadwozia i ograniczoną ilością wyprodukowanych egzemplarzy (5000). W zwykłych odmianach Acury Integra poza „manualem” dostępny był także 4-stopniowy „automat”.

W 1994 roku na rynku pojawiła się III odmiana Acury Integra. Auto stało się pod względem stylistycznym bardziej zwarte. Acura różniła się od Hondy przede wszystkim reflektorami – miała 4 osobne, okrągłe światła, podczas gdy Honda zwykłe, podłużne klosze, a także zderzakiem. Obok 3-drzwiowego hatchbacka dostępny by także 4-drzwiowy sedan z nieco większym rozstawem osi, co było wymuszone chęcią wygospodarowania miejsca dla pasażerów w II rzędzie. W 1998 przeprowadzono lifting Integry – modernizacji uległy zderzaki, przednie i tylne światła oraz detale we wnętrzu. Jednocześnie sedan został przemianowany na model EL. Do napędu służył 142-konny silnik 1.8 16V oraz 170-konny 1.8 16V VTEC. Wybór skrzyń biegów pozostał bez zmian.

Nowością była pokazana w 1997 roku Acura Integra Type R. Najmocniejsza odmiana wyróżniała się oczywiście dodatkami zewnętrznymi, w tym pokaźnym spojlerem na tylnej klapie. Auto jednak robiło ogromne wrażenie, szczególnie podczas jazdy – okrzyknięto ją jednym z najlepiej prowadzących się aut nie tylko przednionapędowych, ale ogółem! Ważący niewiele ponad 1000 kg Integrę napędzał 195-konny silnik 1.8 16V VTEC, a pierwsza „setka” pojawiała się na liczniku po 6,2 sekundach.

W 2001 roku zakończono produkcję Acury Integry, a jej następcą został model RSX.

Acura Integra - generacje

Acura Integra I (1986&nbsp-&nbsp1989)

Acura Integra I (1986 - 1989)

Acura Integra II (1989&nbsp-&nbsp1993)

Acura Integra II (1989 - 1993)

Acura Integra III (1993&nbsp-&nbsp2001)

Acura Integra III (1993 - 2001)

Ikona samochodu

Acura Integra IV (2001 - 2006)

Acura Integra - powiązane artykuły

Artykuły o Acura Integra

Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

Chcesz zainwestować w japońskiego klasyka? Lepiej się pospiesz, będzie już tylko drożej

100, 200, a nawet 300 procent – tak bardzo zdrożały klasyczne japońskie samochody w ostatnich kilku latach. Dotyczy to głównie sportowych modeli. Poniżej ekstremalne przypadki z każdej z najbardziej kultowych obecnie dekad, czyli z lat 80., 90. i 2000.
Acura Integra w pełnej krasie! Oto nowe wcielenie legendarnego modelu

Acura Integra w pełnej krasie! Oto nowe wcielenie legendarnego modelu

Luksusowa submarka Hondy właśnie pochwaliła się swoim najnowszym dzieckiem. To legendarna Acura Integra, choć wskrzeszona w nieco innej formie – 5-drzwiowego liftbacka. Acura obiecuje, że nowa Integra spodoba się entuzjastom motoryzacji.
Honda w końcu zaprezentowała nową Integrę. Ale nie tę, na którą czekamy

Honda w końcu zaprezentowała nową Integrę. Ale nie tę, na którą czekamy

Nowa Honda Integra już jest, ale na razie tylko w Chinach. I całe szczęście, bo to tak naprawdę jedynie podrasowana stylistycznie wersja nowego Civica. My czekamy na bardziej emocjonującą Integrę – tę obiecaną przez Acurę, czyli luksusową markę Hondy.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech