Pamiętacie Hondę Integrę Type R? Jasne, że pamiętacie, bo swego czasu była określana mianem najlepszego przednionapędowego auta, jakie kiedykolwiek powstało. W latach 1998-2001 można było ją kupić nawet w niektórych europejskich państwach. Integra nie dostała jednak głównej roli – zagrała tylko epizod, bo Honda obawiała się kanibalizacji Civica Type R.

Mimo to samochód jest nam doskonale znany (także pod nazwą Acura RSX), bo przez lata pojawiał się w grach samochodowych, takich jak "Need For Speed" czy "Gran Turismo". W 2006 r. Honda podjęła jednak decyzję o całkowitym zakończeniu produkcji Integry i pośrednim zastąpieniu jej Civiciem. Fani rozpaczali, więc w sierpniu tego roku zelektryzowała ich wiadomość od Acury: Integra powraca!

Nowa Honda Integra to... Honda Civic

I... powróciła. Ale na razie nie pod marką Acura i tylko w Chinach. Jej wytwarzaniem zajmie się zlokalizowana w Kantonie fabryka spółki joint venture GAC Honda. Integra A.D. 2021, tak jak oryginalna, bazuje na podzespołach Civica, ale tym razem nie ma co do tego wątpliwości, bo różni się tylko kilkoma elementami.

Honda Integra dostała nowy, bardziej elegancki front. Ma smuklejsze LED-owe reflektory i – powiedzmy to sobie szczerze – dużo ładniejszy grill z wypełnieniem przypominającym plaster miodu. Z tyłu ma ciekawiej wycięte i nieco mniejsze lampy, lotkę na klapie bagażnika oraz przeprojektowany zderzak z dyfuzorem i wyraźnie zaznaczonymi końcówkami wydechu. Nie obrazilibyśmy się, gdyby tak właśnie wyglądał nowy Civic.

Poza tym, że pod maskę trafi na pewno 1,5-litrowy benzyniak o mocy 180 KM, dużo więcej o nowej "Integrze" nie wiadomo. Spółka nie pochwaliła się zdjęciami wnętrza, więc kabinę zapewne doskonale już znamy z "dawcy". Na tym tle dużo ciekawiej zapowiada się amerykańska Acura Integra. O niej wiadomo jednak jeszcze mniej, bo producent dopiero rozpoczyna kampanię teaserową – Acura zdradziła tylko, że będzie to "sportowy kompakt klasy premium o efektownym, pięciodrzwiowym designie". Cóż, czekamy na więcej informacji i, oczywiście, wersję Type R!