Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Alfa Romeo 90

Alfa Romeo 90

Alfa Romeo 90

Alfa Romeo 90 to samochód osobowy klasy średniej wyższej produkowany przez włoski koncern. Auto pojawiło się w 1984 roku i znaczną część technologii przejęła po modelu Alfetta – m.in. płytę podłogową oraz układ napędowy typu transaxle (silnik umieszczony z przodu, skrzynia biegów umieszczony z tyłu oraz napęd na tylną oś).

4-drzwiowe, pudełkowate nadwozie zaprojektowane przez zakład Bertone nie wyróżniało się niczym szczególnym, a dodatkowo design tylnego pasa 90-ki budził mieszane uczucia. W 1985 roku, zakład Carrozzeria Marazzi zaprojektowała 5-drzwiowe nadwozie, jednak model nie doczekał się produkcji seryjnej. Zachowany został charakterystyczne dla Alfy z tamtych lat element, mianowicie klamki drzwi, które trzeba było pociągnąć od boku.

Co ciekawe, w 90-tce po raz pierwszy Alfa zaoferowała za dodatkową opłatą system ABS. Nowatorskim rozwiązaniem był też spojler w przednik zderzaku, który przy prędkości 80 km/h, dzięki sile oporu powietrza, wysuwał się ku dołowi, poprawiając tym samym stabilność i prowadzenie.

Jedyny turbodiesel od VM Motori osiągał 110 KM z 2,4 litra objętości skokowej. Pozostałe dostępny silniki, napędzane były benzyną. Najmniejszy z nich miał 1,8 litra pojemności i generował 120 KM. Większa, 2-litrowa jednostka występowała w 3 odmianach – gaźnikowej (128 KM), z wtryskiem (128 KM) oraz z wtryskiem w układzie V6 (132 KM). Topowa odmiana QO (Quadrifoglio Oro) była wyposażona w 2,5-litrową V6-kę o mocy 156 KM.

Produkcja modelu 90 zakończyła się w 1987 roku, po wyprodukowaniu nieco ponad 56 tys. egzemplarzy. Model ten oprócz typowych bolączek Alfy z tamtych lat (blacha podatna na korozję, szwankująca elektronika oraz bardzo kiepska jakość montażu), trafił na kryzysowy moment włoskiej marki, przez co na uznanie i przychylność mógł liczyć tylko wśród miłośników marki.

Następcą Alfy Romeo 90 jest model 164, a jego rywalami są m.in. Audi 100, Mercedes-Benz W124 oraz BMW serii 5 (E28).

Alfa Romeo 90 - generacje

Alfa Romeo 90 (1984&nbsp-&nbsp1987)

Alfa Romeo 90 (1984 - 1987)

Alfa Romeo 90 - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test