Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi 200

Audi 200

Audi 200

Audi 200 to samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1979 roku (typ 43/C2) i w rzeczywistości było lepiej wyposażoną wersją modelu 100. Auto miało bliźniacza konstrukcję i pod wieloma względami różniła się od „setki”.

Z zewnątrz różnice były niewielkie - „dwustka” miała nieznacznie inne lampy przednie i tylne oraz zderzaki. Mimo iż te zmiany były niewielkie, to sprawiały że pojazd wyglądał dojrzalej od swojego „mniejszego” brata. Początkowo 200-ka była modelem 100 w najlepszym silniku dostępnym w „setce” oraz w najlepszym wyposażeniu dostępnym w „setce”. Dodatkowo zawieszenie i układ kierowniczy zostały zestrojone bardziej sportowo.

Pod maską, w pierwszy latach produkcji, znajdowała się 20,1-litrowa jednostka wolnossąca generująca 136 KM, jednak szybko (w 1980) pojawiła się jej turbodoładowana wersja, która rozwijała 170 KM. Co za tym idzie, auto mogło pochwalić się znacznie lepszymi osiągami niż 100-ka. Co ciekawe, Audi miało w planach wyposażyć swój model w silnik Wankla. Powstało nawet kilka próbnych egzemplarzy (jeden z nich można podziwiać w muzeum Audi), jednak dalszego rozwoju projektu zaniechano. Do podstawowego wyposażenia 200-ki, należało m.in. elektrycznie sterowane szyby, zagłówki w tylnej kanapie oraz centralny zamek.

W 1983 roku na rynku pojawiła się II generacja 200-ki (typ 44/C3). Podobnie jak wcześniej, auto bazowało na modelu 100 i było jego lepiej wyposażoną wersją z lepszym zawieszeniem oraz jednostkami napędowymi. Tym razem jednak, obok 4-drzwiowego sedana, rok po premierze pojawił się także 5-drzwiowy Avant. 200-ka dostępna była z najbogatszym dostępnym wyposażeniem z „setki”, aczkolwiek w powstała wersja „exclusiv”, która w wyposażeniu miała m.in. automatyczną klimatyzację oraz skórzane fotele regulowane elektrycznie. Oprócz tego, w ostatnich latach produkcji, za dopłatą dostępna była poduszka powietrzna dla kierowcy.

Do czasu wprowadzenia na rynek modelu V8, był to najdroższy w historii model Audi. Co ciekawe, początkowo V8 miał nosić nazwę 300, jednak okazało się, że jego osiągi są znacznie gorsze niż osiągi topowego modelu 200-ki, co mogło niekorzystnie wpłynąć na wizerunek sprzedając pozornie „wyższy” model z gorszymi osiągami od modelu niższego rangą. Po raz pierwszy, obok napędu na przednią oś, pojawił się także napęd na 4 koła quattro, który mógł współpracować tylko z 5-biegową przekładnią manualną. W standardowym napędzie na przednią oś, dostępny był także 3-stopniowy automat.

Ówczesna „setka” wyróżniała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza na poziomie Cx=0,3. Niestety drobne modyfikacje nadwozia 200-ki nie pozwoliły na utrzymanie tego samego wyniku, jednak badania wykazały niewiele gorszy współczynnik, bo Cx=0,33.

Pod maską mogły pracować zarówno silniki wolnossące, jak i turbodoładowane, (wszystkie 5-cylindrowe) jednak jednostek wysokoprężnych po raz kolejny zabrakło. W pierwszym przypadku motory miały pojemność 2.1 ('83-'84), 2.2('84-'85) oraz 2.3 ('86-'91) litra i generowały 136, 138 i 136 KM. W drugim przypadku, jednostki miały pojemność 2.1 lub 2.2 litra i rozwijały 182 lub 165, 190 bądź 200 KM. Topowa 200-ka quattro 20V wyposażona była w 220-konny silnik, który bazował na jednostce z modelu Quattro. Co ciekawe, auto przyspieszało do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy (6,7 dla Avanta) co sprawiało, że pojazd ten należał do grona najszybszych seryjnie produkowanych limuzyn na świecie.

W 1991 roku produkcja 200-ki została zakończona, a jej następcą został model 100 C4/ A6.

Audi 200 - generacje

Audi 200 I C2 (1979&nbsp-&nbsp1982)

Audi 200 I C2 (1979 - 1982)

Audi 200 II C3 (1982&nbsp-&nbsp1990)

Audi 200 II C3 (1982 - 1990)

Audi 200 - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech