• Twoje konto
  • Ustawienia subskrypcji
  • Półka wydań PDF
  • Wyloguj się
Auto Świat Auto Świat jest wyłącznym dostawcą treści motoryzacyjnych dla portalu Onet.pl
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • Dobry warsztat
    • Porady dla kierowców
    • Porady dla warsztatów
    • Wyszukiwarka warsztatów
    • O Dobrym Warsztacie
    • Dodaj warsztat
  • Polecamy
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Poradniki zakupowe
    • Sprawdź swój VIN
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi 200

Audi 200

Audi 200

Audi 200 to samochód klasy średniej-wyższej produkowany przez niemiecką markę. Auto zadebiutowało w 1979 roku (typ 43/C2) i w rzeczywistości było lepiej wyposażoną wersją modelu 100. Auto miało bliźniacza konstrukcję i pod wieloma względami różniła się od „setki”.

Z zewnątrz różnice były niewielkie - „dwustka” miała nieznacznie inne lampy przednie i tylne oraz zderzaki. Mimo iż te zmiany były niewielkie, to sprawiały że pojazd wyglądał dojrzalej od swojego „mniejszego” brata. Początkowo 200-ka była modelem 100 w najlepszym silniku dostępnym w „setce” oraz w najlepszym wyposażeniu dostępnym w „setce”. Dodatkowo zawieszenie i układ kierowniczy zostały zestrojone bardziej sportowo.

Pod maską, w pierwszy latach produkcji, znajdowała się 20,1-litrowa jednostka wolnossąca generująca 136 KM, jednak szybko (w 1980) pojawiła się jej turbodoładowana wersja, która rozwijała 170 KM. Co za tym idzie, auto mogło pochwalić się znacznie lepszymi osiągami niż 100-ka. Co ciekawe, Audi miało w planach wyposażyć swój model w silnik Wankla. Powstało nawet kilka próbnych egzemplarzy (jeden z nich można podziwiać w muzeum Audi), jednak dalszego rozwoju projektu zaniechano. Do podstawowego wyposażenia 200-ki, należało m.in. elektrycznie sterowane szyby, zagłówki w tylnej kanapie oraz centralny zamek.

W 1983 roku na rynku pojawiła się II generacja 200-ki (typ 44/C3). Podobnie jak wcześniej, auto bazowało na modelu 100 i było jego lepiej wyposażoną wersją z lepszym zawieszeniem oraz jednostkami napędowymi. Tym razem jednak, obok 4-drzwiowego sedana, rok po premierze pojawił się także 5-drzwiowy Avant. 200-ka dostępna była z najbogatszym dostępnym wyposażeniem z „setki”, aczkolwiek w powstała wersja „exclusiv”, która w wyposażeniu miała m.in. automatyczną klimatyzację oraz skórzane fotele regulowane elektrycznie. Oprócz tego, w ostatnich latach produkcji, za dopłatą dostępna była poduszka powietrzna dla kierowcy.

Do czasu wprowadzenia na rynek modelu V8, był to najdroższy w historii model Audi. Co ciekawe, początkowo V8 miał nosić nazwę 300, jednak okazało się, że jego osiągi są znacznie gorsze niż osiągi topowego modelu 200-ki, co mogło niekorzystnie wpłynąć na wizerunek sprzedając pozornie „wyższy” model z gorszymi osiągami od modelu niższego rangą. Po raz pierwszy, obok napędu na przednią oś, pojawił się także napęd na 4 koła quattro, który mógł współpracować tylko z 5-biegową przekładnią manualną. W standardowym napędzie na przednią oś, dostępny był także 3-stopniowy automat.

Ówczesna „setka” wyróżniała się bardzo niskim współczynnikiem oporu powietrza na poziomie Cx=0,3. Niestety drobne modyfikacje nadwozia 200-ki nie pozwoliły na utrzymanie tego samego wyniku, jednak badania wykazały niewiele gorszy współczynnik, bo Cx=0,33.

Pod maską mogły pracować zarówno silniki wolnossące, jak i turbodoładowane, (wszystkie 5-cylindrowe) jednak jednostek wysokoprężnych po raz kolejny zabrakło. W pierwszym przypadku motory miały pojemność 2.1 ('83-'84), 2.2('84-'85) oraz 2.3 ('86-'91) litra i generowały 136, 138 i 136 KM. W drugim przypadku, jednostki miały pojemność 2.1 lub 2.2 litra i rozwijały 182 lub 165, 190 bądź 200 KM. Topowa 200-ka quattro 20V wyposażona była w 220-konny silnik, który bazował na jednostce z modelu Quattro. Co ciekawe, auto przyspieszało do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy (6,7 dla Avanta) co sprawiało, że pojazd ten należał do grona najszybszych seryjnie produkowanych limuzyn na świecie.

W 1991 roku produkcja 200-ki została zakończona, a jej następcą został model 100 C4/ A6.

Audi 200 - generacje

Audi 200 I C2 (1979&nbsp-&nbsp1982)

Audi 200 I C2 (1979 - 1982)

Audi 200 II C3 (1982&nbsp-&nbsp1990)

Audi 200 II C3 (1982 - 1990)

Audi 200 - powiązane artykuły

REKLAMA

Najnowsze wydanie

Auto Świat 1-2/2021
Auto Świat 1-2/2021
REKLAMA

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Przydatne dokumenty

  • Umowa kupna sprzedaży

    Jeśli chcesz kupić lub sprzedać auto wypełnij i wydrukuj gotowy wzór umowy kupna sprzedaży.

  • Taryfikator punktów karnych

    Taryfikator punktów karnych to ważny dokument, warto go mieć aby wiedzieć ile punktów otrzymamy jeśli zostaniemy zatrzymani za naruszenie przepisów Prawa o ruchu drogowym. Tu znajdziesz taryfikator punktów karnych.

  • Umowa przewłaszczenia

    Szanowny Panie,Umowa przewłaszczenia na zabezpieczenie to forma zabezpieczenia rzeczowego, polegająca na tym, że dłużnik przenosi na wierzyciela (bank) własność swojej rzeczy z równoczesnym zobowiązaniem wierzyciela do przeniesienia własności tej rzeczy z powrotem na dłużnika po zaspokojeniu wierzytelności (np. po spłacie kredytu).

  • Umowa darowizny

    Darowizna to rodzaj umowy prawa cywilnego, która ma na celu nieodpłatne przysporzenie obdarowanemu korzyści (wzbogacenie obdarowanego) kosztem majątku darczyńcy.Tu ściągniesz i wydrukujesz wzór umowy darowizny.

  • Formularz PCC3A

    Formularz podatkowy PCC-3A - Obowiązuje od 1.01.

  • Umowa kupna sprzedaży

    Jeśli chcesz kupić lub sprzedać auto wypełnij i wydrukuj gotowy wzór umowy kupna sprzedaży.

  • Zgłoszenie rezygnacji z OC

    Najpewniejszym rozwiązaniem Pańskiego problemu jest pozostawienie w jakimkolwiek przedstawicielstwie ubezpieczyciela pisma informującego o rezygnacji oraz poproszenie osoby tam pracującej o sporządzenie potwierdzenia iż taki wniosek został złożony..

  • Umowa zamiany

    Umowa zamiany przyda się kiedy będziesz chciał zamienić auto na inne bez lub z dopłatą - czasami to naprawdę gra warta świeczki.Tu znajdziesz i wydrukujesz wzór Umowy Zamiany.

  • Formularze potrzebne do urzędu skarbowego

    Formularze PCC-1 i P-CC1/A zostały zastąpione przez formularze PCC-3 i PCC-3/A. Nowe formularze są bardzo podobne, jednak nie jest wymagany podpis sprzedawcy.

REKLAMA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2021 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Przeglądarka blokuje powiadomienia - Zobacz jak zmienić ustawienia
service logo
Zamknij
Auto Świat
Czy chciałbyś otrzymywać powiadomienia z najciekawszymi informacjami?
Subskrybuj
Oświadczam, iż zapoznałam/em się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie do jego postanowień

Dzięki, teraz zawsze będziesz na bieżąco!