Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Audi v8

Audi v8

Audi V8

Audi V8 to luksusowy samochód osobowy produkowany przez niemiecki koncern. Auto zadebiutowało w 1988 roku i było pierwszym modelem klasy luksusowej od Audi. Był to dosyć ryzykowny krok, bowiem Audi do tej pory nie wkraczało w „najwyższą” sferę, choć w innych modelach czuć było zawsze nieco lepszą jakość niż u bratniego Volkswagena.

Ów ryzykowne posunięcie nie do końca się powiodło, bowiem spodziewana liczba sprzedanych egzemplarzy nie została osiągnięta, jednak jak już wcześniej zostało wspomniane, Audi dało o sobie znać, zdobyło zaufanie wielu osób, co skutkowało już sporym sukcesem jego następcy – A8-ki. Powodów niepowodzenia było wiele – jednym z nich był fakt, iż auto bazowało na mniejszych modelach 100/200 i stylistycznie za bardzo je przypominało, mimo powiększenia rozstawu kół, innej atrapy chłodnicy, innymi zderzakami oraz felgami.

Dużym minusem był także fakt, że już 2 lata po wprowadzeniu V8, pojawiła się nowa generacja 100-ki, która otrzymała nową płytę podłogową, co mogło sugerować, iż V8-ka jest już nieco przestarzała. Wyposażeniowo jednak, V8-ka dorównywała swoim konkurentom. W standardzie klient otrzymywał m.in. automatyczną klimatyzację, ogrzewanie postojowe, tempomat, elektrycznie sterowany szyberdach, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele z funkcją pamięci czy telefon satelitarny. Jednym z największych atutów auta, był napęd na 4 koła quattro.

Jednocześnie V8-ka była pierwszym pojazdem tej klasy, wyposażona w tego rodzaju napęd. W 1990 roku na rynku pojawiła się także wersja Lang, która charakteryzowała się przedłużonym o aż 32 cm rozstawem osi. Pod maską, jak sama nazwa wskazuje, montowano silnik V8. Początkowo benzyniak miał 3,6 litra pojemności o generował 250 KM. Jednostka sprzęgana była tylko z 4-stopniowym automatem, jednak na skutek nacisku ze stron klientów, w 1990 roku do oferty dołączyła także 5-biegowa przekładnia manualna.

Z kolei 2 lata później pojawił się większy, 4,2-litrowy silnik, który rozwijał 280 KM. Razem z nim, w ofercie pojawiła się nowa ręczna skrzynia o 6 przełożeniach.

W 1993 roku zakończono produkcję V8-ki, a rok później została ona zastąpiona modelem A8 (D2).

Rywalami Audi V8 są m.in. BMW serii 7, Mercedes-Benz klasy S oraz Jaguar XJ.

Audi V8 - generacje

Audi V8 (1988&nbsp-&nbsp1993)

Audi V8 (1988 - 1993)

Audi V8 - powiązane artykuły

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

10 najbardziej spektakularnych powrotów w historii motoryzacji. Warto było?

Audi wróciło do luksusowych aut po 56 latach przerwy, Skoda do Superba po 52 latach, a Fiat do "pięćsetki" po 32-letniej pauzie. Czy słusznie? Które wielkie comebacki skończyły się sukcesem, a które fiaskiem?

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Jeśli masz któreś z tych aut albo zastanawiasz się co kupić, by dobrze ulokować kapitał, to sprawdź nasze zestawienie. Jak bowiem wynika z raportu przygotowanego przez carVertical, są na rynku ciekawe modele, które w najbliższych latach powinny zacząć zyskiwać na wartości.

Audi V8 - Raczej dla pasjonatów

Audi V8 - Raczej dla pasjonatów

Jeszcze dwie dekady temu przeciwnicy Audi mówili, że to Volkswagen w cenie Mercedesa. Model V8 miał uciąć tego typu komentarze.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech