Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne to flagowy model brytyjskiej marki. Nazwa „Mulsanne” odnosi się do słynnej 5-kilometrowej prostej z wyścigu Le Mans.

Pierwsza generacja pojawiła się już w 1980 roku. Nadwozie zostało zaprojektowane w charakterystyczny dla Bentleya sposób - 4 światła z przodu, pokaźny grill i pudełkowate kształty. Dzięki dużej ilości chromów z zewnątrz i wysokiej jakości materiałów wewnątrz, samochód ma klasę.

Pod maską występował wolnossący silnik V8 o pojemności 6.75 litra, a w 1983 roku dołączyła odmiana z turbodoładowaniem - moc wzrosła do 332 KM (był to pierwszy seryjnie produkowany model marki wyposażony w turbosprężarkę). Napęd był przenoszony na tylne koła za pomocą 4-biegowego automatu. Auto mierzące 5,3 metra i o szerokości bliskiej 1,9 metra ważyło ok. 2,3 tony.

Produkcja zakończyła się w 1992 roku, a następcą limuzyny był model Brooklands. Mulsanne powrócił dopiero w 2010 roku zastępując model Arnage.

Pod maską 5,5 metrowej limuzyny znalazła się również widlasta „ósemka”, ale jej moc wynosiła już 512 KM, dzięki 2 turbosprężarkom. Auto wyposażono m.in. w zmienne fazy rozrządu oraz system odłączana cylindrów, dzięki czemu średnie spalanie miało wynosić „zaledwie” 16 litrów na 100 km. Moc na tylne koła jest przekazywana dzięki 8-stopniowemu „automatowi”, a gigantyczny moment obrotowy wynoszący 1020 Nm doskonale radzi sobie z 2,5 tonowym autem. Wysoki poziom wygody podróżowania zapewnia aktywne zawieszenie.

Z zewnątrz Bentley prezentuje się bardzo majestatycznie i godnie – duży grill i charakterystyczne 4 światła przednie dobrze komponują się z delikatnymi, zaokrąglonymi przetłoczeniami. Pojemność bagażniku w porównaniu z poprzednikiem wzrosła do 415 litrów. Całe auto jest wykonane z dbałością o najmniejszy szczegół i dlatego jest składane ręcznie w fabryce w Crewe.

W 2014 roku Bentley wypuścił wersję Speed, która wyróżniała się m.in. 21-calowymi felgami ze stopów lekkich, ciemnymi kratownicami wlotów powietrza oraz innym wykończeniem wnętrza. Skrzynia biegów została dopracowana i dodano tryb pracy „S”, a silnik V8 wzmocniono do 537 KM, co poskutkowało przyspieszeniem do „setki” w 4,9 sekundy i prędkością maksymalną nieznacznie przekraczającą 300 km/h.

Po 6 latach od wejścia na rynek przyszedł czas na lifting. Zmiany są dosyć subtelne - grill został nieco poszerzony, a pionowe żebra zastąpiły kratkę. Zmianie uległo także rozmieszczenie przednich reflektorów oraz kształt tylnych świateł, w których możemy dopatrzeć się wykorzystania motywu litery „B”. We wnętrzu nie ma zaskoczenia - duży wybór odcieni skór oraz materiałów wykończeniowych, wśród których znalazł się także kamień. Jeśli chodzi o jednostkę napędową, to nie w tej kwestii nic nie uległo zmianie. Jednakże dzięki nowym mocowaniom silnika, komfort prowadzenia miał wzrosnąć. Prócz zmian stylistycznych, zmianie uległa także gama wersji nadwoziowych - dołączyła do niej przedłużona wersja Extended Wheelbase, której rozstaw osi wzrósł z 3266 mm do 3516 mm. Dzięki temu zabiegowi zyskujemy 25 cm więcej na tylnej kanapie. Znalazły się tam specjalnie wykonane fotele oraz konsola środkowa.

Głównym konkurentem Mulsanne jest Rolls-Royce Phantom.

Bentley Mulsanne - generacje

Ikona samochodu

Bentley Mulsanne I (1980 - 1992)

Bentley Mulsanne II (2010&nbsp-&nbsp)

Bentley Mulsanne II (2010 - )

Bentley Mulsanne - powiązane artykuły

Miliarderzy, szykujcie czeki! Bentley Mulsanne Grand Limousine jest znów do wzięcia

Miliarderzy, szykujcie czeki! Bentley Mulsanne Grand Limousine jest znów do wzięcia

Pięć fabrycznie nowych i jeszcze niezarejestrowanych limuzyn trafiło ponownie do obiegu. W 2015 r. przygotował je dział zamówień specjalnych – Bentley Mulliner – i wysłał do Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Tam nikt się po nie jednak nie zgłosił, więc po sześciu latach znów można kupić imponującego Mulsanne’a Grand Limousine.

Koniec kultowego V8 Bentleya – silnik 6 i 3/4 litra produkowano ponad 60 lat

Koniec kultowego V8 Bentleya – silnik 6 i 3/4 litra produkowano ponad 60 lat

Ośmiocylindrowy silnik 6¾ litra Bentleya był najdłużej bez przerwy produkowanym V8 w historii motoryzacji. Teraz stało się to, co brytyjski producent zapowiedział już kilka miesięcy temu – ostatni motor z 36 tys. sztuk wytworzonych od 1959 r. trafił pod maskę trzydziestego i również ostatniego samochodu ze ściśle limitowanej serii Mulsanne 6.75 Edition by Mulliner.

Policja odzyskała luksusowego Bentleya o wartości 2 mln zł

Policja odzyskała luksusowego Bentleya o wartości 2 mln zł

Polscy policjanci odnaleźli prestiżową limuzynę skradzioną na terenie Niemiec. Bentley Mulsanne znajdował się na warszawskim Bemowie. Namierzenie i zabezpieczenie pojazdu nie kończy jednak działań funkcjonariuszy, prowadzone są dalsze ustalenia.

Bentley Mulsanne 6.75 – Brytyjczycy rezygnują z V8 po 60 latach

Bentley Mulsanne 6.75 – Brytyjczycy rezygnują z V8 po 60 latach

Najdłużej produkowany silnik V8 na świecie przechodzi do historii. Bentley rezygnuje nie tylko z ogromnego silnika, ale także z flagowej limuzyny Mulsanne. Na pożegnanie specjalna limitowana seria Edition by Mulliner i zapowiedź pełnej gamy hybryd.

Takiej fotografii samochodu jeszcze nie było

Takiej fotografii samochodu jeszcze nie było

Przynajmniej tak twierdzą ludzie z Bentleya. Tylko gdzie jest ten samochód? - zapytacie. Przyjrzyjcie się dokładnie, a wypatrzycie Bentleya Mulsanne jadącego mostem Golden Gate. W ten sposób brytyjska marka chciała pokazać, jak duży nacisk kładzie na przywiązanie do detali.

Bentley Mulsanne - jeszcze więcej luksusu

Bentley Mulsanne - jeszcze więcej luksusu

Geneva Motor Show to najbardziej prestiżowy salon samochodowy na świecie. Nic dziwnego, że właśnie tam swoje premiery mają samochody najbardziej luksusowych marek. W tym roku na targach zobaczymy m.in. flagową limuzynę Bentleya po modernizacji.

Bentley Mulsanne - Klasyczny wymiar luksusu

Bentley Mulsanne - Klasyczny wymiar luksusu

Bentley Mulsanne - to nowy flagowy model, który zastąpił Arnage'a. W stosunku do poprzedniczki limuzyna jest nie tylko szybsza, lecz także oszczędniejsza - sprint do "setki" zajmuje Mulsanne'owi 5,3 s, a prędkość maksymalna wzrosła z 288 do 296 km/h.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test