Chevrolet TrailBlazer to średniej wielkości SUV produkowany przez koncern General Motors. Nazwa pojawiła się już pod koniec lat 90., kiedy to mianem TrailBlazer nazywano lepiej wyposażoną wersję modelu Blazer. Auto stało się osobnym modelem w 2002 roku bazując na nowej płycie podłogowej GMT360 i GMT 370.
W 2002 roku pojazd zdobył tytuł North American Truck of the Year. Początkowo auto występowało w odmianie 5-drzwiowej. Nadwozie osadzono na ramie, a prześwit pozwalał wjechać w nietrudny teren. Dużym mankamentem był za to brak zabezpieczenia podwozia przed ewentualnymi przeszkodami w terenie. Poza zwykłym, 5-osobowym TrailBlazerem dostępna była także odmiana przedłużona EXT. Auto miało wydłużony o 37 cm rozstaw osi i dzięki temu wygospodarowano miejsce dla dodatkowych 2 pasażerów. Oprócz tego EXT był także nieco wyższy i szerszy względem „zwykłej” wersji.
W 2005 roku przeprowadzono facelifting modelu. Rok później do sprzedaży weszła topowa odmiana TrailBlazera – SS (Super Sport). Auto dysponowało 8-cylindrowym silnikiem LS2 o pojemności 6 litrów i mocy 395 KM, który katapultował blisko 2-tonowy pojazd do „setki” w niespełna 6 sekund. Oprócz tego TrailBlazer SS miał odpowiednie dodatki – nieco zmienione zderzaki, 20-calowe felgi oraz brak relingów dachowych. Poza tym do wyboru był 4,2-litrowy silnik R6 generujący 279 lub 285 KM oraz 5,3-litrowa V8-ka generująca 305 KM. Napęd odbywał się na tylną lub obie osie za pomocą 4-biegowego „automatu”
Produkcja pierwszej odsłony Chevroleta TrailBlazer zakończyła się w 2008 roku, lecz pojazd w sprzedaży był dłużej ponieważ już wyprodukowane egzemplarze nie sprzedawały się najlepiej. Po 4-letniej przerwie TrailBlazer powrócił, jednak w nieco innej odsłonie. W tym okresie na „zastępstwie” był model Traverse. Druga generacja Chevroleta TrailBlazer pojawiła się w 2012 roku i była produkowana w Tajlandii oraz Brazylii. Jej głównym rynkiem zbytu nie były wbrew pozorom Stany Zjednoczone. Auto trafiało w dużej mierze na rynku południowoazjatyckie, południowoafrykańskie, na Bliski Wschód oraz do Australii, gdzie pojazd sprzedawano jako Holden Colorado 7. Oprócz tego jego bliźniaczym modelem był także Isuzu Mu-X.
Pojazd osadzono na tej samej ramie co Chevroleta Colorado. Stylistycznie auto zdecydowanie straciło swój amerykański charakter, szczególnie patrząc na jego tylną część. Pod maską znalazł się tylko 1 benzyniak i „aż” 2 turbodiesle. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z 3,6-litrową V6-tką generującą 243 KM, a od 2015 roku – 280 KM. Jeśli chodzi o jednostki o zapłonie samoczynnym, mniejsza miała pojemność 2.5 litra i moc 150 KM, a większa – 2.8 litra i 180 KM. Od 2015 roku oba silniki zyskały kolejno 13 i 16 KM. W zależności od wersji silnikowej, napęd przekazywany jest na tylną lub obie osie za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub 6-stopniowej przekładni automatycznej.