Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Citroen Xsara

Citroen Xsara

Ikona samochodu

Citroën Xsara to kompaktowy samochód osobowy klasy średniej niższej produkowany przez francuski koncern. Auto zadebiutowało w 1997 roku jako następcą modelu ZX, po którym zresztą odziedziczył niektóre elementy. Z koeli od Xsary elementy czerpał Peugeot 306.

Nadwozie Xsary prezentuje się bardzo korzystnie i występowało w 3 nadwoziach – 5-drzwiowym liftbacku, 3-drzwiowym coupe oraz 5-drzwiowym kombi (Break). Wnętrze, mimo iż było całkiem przestronne, to wykończono je materiałami nie najlepszej jakości. Bagażniki za to miały sporą pojemność i w zależności od wersji mieściły od 408 do 517 litrów bagażu. W 1999 roku na bazie Xsary, powstał minivan Xsara Picasso. Oba nadwozia zostały opracowane przez tego samego projektanta – Donato Coco.

W 2000 roku auto zostało znacznie odświeżone, a modyfikacji uległ pas przedni, wnętrze oraz gama jednostek napędowych. Pod maską, jeśli chodzi o diesle, można było spotkać silniki 1.4 HDi (68 KM), 1.9 D (68, 71 KM), 1.9 TD (90 KM) oraz 2.0 HDi (90, 110 KM). Wśród benzyniaków do wyboru były jednostki o pojemności 1.4, 1.6, 1.8 oraz 2 litrów i mocy kolejno 75, 88 i 109, 90 i 110 oraz 132 lub 167 KM. Ostatni wariant dostępny był w usportowionej odmianie VTS, która jednak z zewnątrz bardzo subtelnie wyróżniała się na tle „zwykłych” Xsar. Niezależnie od wersji silnikowej, moc przenoszona była na przednią oś za pomocą 4-biegowej skrzyni automatycznej lub 5-stopniowej przekładni manualnej.

Xsara zyskała duża sławę również dzięki Sebastianowi Loebowi, który w 310-konnej Xsarze WRC wywalczył 3-krotnie tytuł rajdowego mistrza świata.

Produkcja Xsary trwała prawie 10 lat i zakończyła się w 2006 roku. Następcą auta został model C4.

Citroen Xsara - generacje

Ikona samochodu

Citroen Xsara (1997 - 2006)

Citroen Xsara - powiązane artykuły

Przypominamy wydanie "Auto Świata" z 1997 r. Jedną z gwiazd numeru był Citroen Xsara

Przypominamy wydanie "Auto Świata" z 1997 r. Jedną z gwiazd numeru był Citroen Xsara

Numer 31 "Auto Świata" ukazał się w połowie wakacji 1997 r. Liczył 40 stron i kosztował 1,80 zł. Jedną z gwiazd numeru – nietypową, bo w dziale Używane – był Chevrolet Corvette 5.7. Drugą był – po raz pierwszy tak dokładnie opisany – Citroen Xsara.

Te auta miały najsłabsze liftingi.  Wybraliśmy 10 modeli

Te auta miały najsłabsze liftingi. Wybraliśmy 10 modeli

Skoda Octavia, Ford Fiesta i Fiat Punto wyglądały naprawdę dobrze, dopóki nie przeszły liftingu. Oto subiektywny ranking 10 najgorszych modernizacji.

Wiekowe auta za 5-10 tys. zł, którymi warto się jeszcze zainteresować

Wiekowe auta za 5-10 tys. zł, którymi warto się jeszcze zainteresować

Ktoś powie, że płacenie za dwudziestoletnie stare auto o kilka tys. zł więcej niż średnia cena rynkowa nie ma sensu, bo za podobne pieniądze można kupić młodszy samochód z nowszą konstrukcją. Nie do końca tak jest! Sprawdźcie, co można kupić w cenie od 5 do 10 tys. zł

Tanie auto na dojazdy do pracy! Sprawdzamy, co warto kupić za 3-5 tys. zł

Tanie auto na dojazdy do pracy! Sprawdzamy, co warto kupić za 3-5 tys. zł

Czy da się sprawnie jeździć autem kupionym za jedną średnią pensję krajową? Nasz przegląd pokazuje, że owszem, jednak trzeba dobrze przyłożyć się do wyboru egzemplarza, co może być dość czasochłonne.

Czy samochody francuskie to samo zło? Sześć modeli łamiących stereotypy!

Czy samochody francuskie to samo zło? Sześć modeli łamiących stereotypy!

Mądrość ludowa głosi, że „wszystkie auta na literę F są do ...”, czyli Fiat, Ford i ogólnie auta francuskie. Ale jak to często z tego typu mądrościami bywa, nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości

Poradnik kupującego - Kompaktowe auto za 5 tys. zł

Poradnik kupującego - Kompaktowe auto za 5 tys. zł

Szukamy kompaktowego auta gwarantującego niskie koszty eksploatacji. Nasz wybór padł na proste wersje benzynowe. Jakie auto warto kupić za 5000 zł?

Xsara Picasso:  jajo nie samochód. Opinie

Xsara Picasso: jajo nie samochód. Opinie

Dlaczego ktokolwiek miałby chcieć jeździć autem, które do bólu przypomina jajo? Być może dlatego, że jest przestronne i praktyczne, niemniej jednak wygląd to tylko jedna z wielu jego wad.

Xsara Picasso: uniwersalny kompakt

Xsara Picasso: uniwersalny kompakt

Nagroda Car of the Year, którą co roku przyznają dziennikarze z kilkunastu krajów Europy, miała być uhonorowaniem najlepszych samochodów.  Jednak życie pokazało, że samochody często nie osiągnęły sukcesów, a po kilku latach mało kto pamięta o tytule pojazdu. Tak jest m.in. z  Renault 9, czy Fiatem Tipo Wśród nagrodzonych są jednak i takie pojazdy, które na zawsze wyznaczyły kierunki rozwoju motoryzacji. Jednym z nich jest Renault Scenic, który stał się prekursorem nowego stylu minivan.

Loeb + Elena + Xsara = Triumf!

Loeb + Elena + Xsara = Triumf!

Monte Carlo na początek, a potem w serii Nowa Zelandia, Włochy (Sardynia), Cypr, Turcja, Grecja (Akropol) i teraz Argentyna - tak w skrócie przedstawia się pasmo tegorocznych sukcesów francuskiego zespołu.

Xsara Picasso w Polsce

W połowie stycznia tego roku we wszystkich autoryzowanych salonach Citroena odbyła się prezentacja najnowszej Xsary Picasso w trzech wersjach silnikowych: 1.6i, 1.8i 16V oraz 2.0 Hdi.

Nowy kanon vana

Jeśli ktoś spodziewa się w Xsarze Picasso kół na dachu, kierownicy w bagażniku, a silnika na tylnych siedzeniach, mocno się rozczaruje. Awangarda w sztuce a awangarda w przemyśle motoryzacyjnym to dwie odległe od siebie dziedziny. Niemniej wybór nazwy dla najnowszego modelu Citroena ma podkreślić oryginalność i innowacyjność, z czego koncern słynie od wielu lat.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test