Dacia 1100 to pierwszy produkowany w fabryce w Pitesti samochód rumuńskiej marki. Wcześniejsze próby zaprojektowania własnego pojazdu zakończyły się fiaskiem i na mocy porozumienia z 1966 roku, już 2 lata później rozpoczęto montaż modelu 1100, który był licencyjnym bliźniakiem Renault 8.
Co ciekawe, w rumuńskiej fabryce planowano produkcję Dacii 1300, która miała być montowana na licencji Renault 12, jednak ten nie był jeszcze ukończony co spowodowało wprowadzenie do produkcji modelu 1100. Początkowo wszystkie podzespoły były ściągane z Francji, jednak już po roku rozpoczęto montaż niektórych części rumuńskiego pochodzenia. Jednak najważniejsze elementy tj. silnik czy zawieszenie były importowane.
4-drzwiowy sedan miał silnik umieszczony z tyłu. 1,1-litrowa benzynowa jednostka generowała 43 KM i napędzała tylną oś. Jedyną dostępną skrzynią był 4-stopniowy manual.
Gdy w 1969 roku do produkcji wprowadzono Renault 12, Dacia również rozpoczęła licencyjną produkcję modelu 1300, dlatego też już w 1970 roku zakończono produkcję Dacii 1100, których powstało ok 40 tys. sztuk.