Auto Świat Dlaczego Tata Nano nie odniósł sukcesu?

Dlaczego Tata Nano nie odniósł sukcesu?

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
|
Aktualizacja

To miał być najtańszy samochód świata. Miał nie tylko zmotoryzować Indie, ale także zauroczyć miłośników motoryzacji na innych kontynentach. Tak się jednak nie stało. Tata Nano nie odniósł spodziewanego sukcesu

Dlaczego Tata Nano nie odniósł sukcesu?
Auto Świat
Dlaczego Tata Nano nie odniósł sukcesu?

Od lipca 2009 roku sprzedano 229 157 egzemplarzy, a to znacznie mniej niż planowano. Roczna sprzedaż miała osiągnąć nawet 250 000 aut. W marcu 2013 roku sprzedaż spadła aż o 86 proc. w porównaniu z analogicznym okresiem minionego roku. Dilerzy w Indiach wydali tylko 1507 aut.

Producent zakładał, że Tata Nano zastąpi popularne w Indiach skutery i motocykle. Jednak w praktyce okazało się, że model ten nie jest pełnowartościowym samochodem, a znacznie droższym od jednośladów. Nie stanowi także atrakcji dla dotychczasowych właścicieli mniej nowoczesnych samochodów, dla których okazał się za mały. Zawiodła także promocja oraz informacje o palących się egzemplarzach.

Jednak Tata Motors nie zamierza złożyć broni. Sytuację ma uratować facelifting, inspirowany prezentowanym w 2011 r. konceptem Pixel. Otrzyma bogatsze wyposażenie standardowe jak m.in. wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane lusterka, a także oszczędny silnik wysokoprężny.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków