Pod względem stylistyki nowa Panamera jest ewolucją pierwszej serii. Sylwetka pojazdu nie uległa znaczącej zmianie. Z przodu w oczy rzucają się większe wloty powietrza i LED-owe reflektory (bez dopłaty bi-ksenonowe). Więcej modyfikacji znajdziemy w tylnej części auta – m.in. nową klapę bagażnika z większą szybą (teraz standardowo otwierana elektrycznie) oraz przestylizowane lampy.
Gruntowną modernizację przeszła hybrydowa odmiana modelu. Nowa Panamera S E-Hybrid plug-in jest mocniejsza (416 KM) i cechuje się niższym spalaniem. Jednostka elektryczna generuje 95 KM, czyli ponad dwukrotnie więcej niż Panamera S Hybrid pierwszej generacji. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km.h w czasie 5,5 sekundy. Bardziej wydajne są również baterie i można je ładować z gniazdka - z przemysłowego czynność ta zajmuje około 2,5 godziny. Całkowite naładowanie akumulatorów ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego trwa mniej niż 4 godziny. Za przekazywanie napędu odpowiedzianlna jest 8-stopniowa przekładnia Tiptronic S. Ta skrzynia oferowana jest także w Panamerze Diesel, a w pozostałych wersjach 7-stopniowa dwusprzęgłowa skrzynia PDK.
Wyłącznie na napędzie elektrycznym pojazd może rozpędzić się do 136 km/h i przejechać dystans o długości od 18 do 36 km. Producent zapewnia, że nowa Panamera w odmianie hybrydowej ma zużywać o ponad połowę paliwa mniej niż dotychczasowa hybryda – w cyklu pomiarowym NEDC 3,1 litra na 100 km, co wydaje się rezultatem trudnym do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach drogowych.
Pod maski Porsche Panamera S i Panamera 4S trafiła jednostka 3.0 V6 biturbo, która zastąpiła większy silnik V8 o pojemności 4,8 litra. Dzięki podwójnemu doładowaniu, nowy motor generuje wyższą moc i większą wartość maksymalnego momentu obrotowego – odpowednio: 420 KM i 520 Nm.
W ofercie odświeżonej Panamery debiutuje wersja Executive dla odmian Turbo i 4S. Samochód w najbardziej luksusowej serii cechuje się wydłużonym o 15 cm rozstawem osi i zawieszeniem pneumatycznym. Dzięki temu, pasażerowie siedzący na dwóch oddzielnych kubełkowych fotelach z tyłu mają jeszcze lepsze warunki podróżowania.
Nowe Porsche Panamera trafi do sprzedaży w lipcu tego roku. Ceny modelu na rynku niemieckim będą zaczynać się od niecałych 82 tys. euro za wersję wysokoprężną i od nieco ponad 83 tys. euro za benzynową. Panamera S E-Hybrid będzie kosztować ponad 110 tys. euro, a topowa odmiana Turbo Executive ponad 160 tys. euro. W 2014 roku w ofercie pojawi się nowy silnik Diesla o mocy 300 KM, który zastąpi dotychczasową jednostkę.
Galeria zdjęć
Drugie wcielenie Porsche Panamery
Drugie wcielenie Porsche Panamery
Drugie wcielenie Porsche Panamery
Drugie wcielenie Porsche Panamery
Drugie wcielenie Porsche Panamery
Drugie wcielenie Porsche Panamery
Drugie wcielenie Porsche Panamery
Drugie wcielenie Porsche Panamery