Francuski koncern w 2014 r. sprzedał w 2014 r. o 3,2 proc. więcej samochodów osobowych i lekkich użytkowych, niż w analogicznym okresie 2013 r. Do użytkowników trafiły 2 712 432 egz. marek Renault i Dacia, które wchodzą w skład Renault Group.

Zapewne niespodzianką jest ranking najlepiej sprzedających się modeli. Niekwestionowanym liderem okazał się Duster, który na rożnych rynkach sprzedawany jest pod marką Dacia i Renault. Łącznie do użytkowników na całym świecie trafiło 395 350 egz. Poza numerem jeden, Dacia może pochwalić się trzecim wynikiem – Logan i czwartym – Sandero.

W Europie Renault Group sprzedał 1 464 611 egz., co stanowi wzrost o 12,5 proc. Rekordowe pod tym względem kraje to: Portugalia (+42,1 proc.), Wielka Brytania (+41,9 proc.), Hiszpania (+30,2 proc.) i Włochy (+28,9 proc.).

Dobre wyniki Renault odnotował także w Brazylii – 237 187 egz. (+7,1 proc.) oraz w Rosji – 194 531 egz. (+7,9 proc.).

Renault Group - sprzedaż samochodów osobowych i lekkich użytkowych - 2014 r.

Region/kraj I-XII 2014 r. I-XII 2013 r. Zmiana (proc.)
Europa 1 464 611 1 301 896 12,5
Francja 577 601 547 694 5,5
Polska 37 755 32 315 14,4
Eurasia 389 703 411 870 -5,4
Ameryka 416 934 466 891 -10,7
Afryka i Indie 308 012 339 289 -9,2
Azja Pacyfik 133 172 108 237 23,0
ŚWIAT 2 712 432 2 628 183 3,2

W Polsce w 2014 roku Grupa Renault odnotowała wzrost udziału obydwu marek (Renault + Dacia). Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych.

Obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2014 roku zarejestrowały 37755 samochodów (o 5440 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co pozwoliło Grupie przekroczyć 10-procentowy udział w polskim rynku samochodowym (10,1% udziału w rynku). Przy wzroście rynku o 12% w stosunku do 2013 roku marka Renault zanotowała na koniec 2014 roku wzrost o 15%, zajmując 6 miejsce w Polsce z udziałem 6,2%, natomiast Dacia wykazała wzrost sprzedaży aż o 20%, zajmując 3,9% polskiego rynku samochodowego.

W 2014 roku zarejestrowano 16149 osobowych samochodów Renault, czyli o ponad półtora tysiąca aut więcej niż w 2013 roku. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł w Polsce 6131 nabywców łącznie dla Clio i Clio Grandtour.

Renault Group - najlepiej sprzedające się modele w 2014 r.

Poz. Model Renault+Dacia Renault Dacia
1. Duster (Renault+Dacia) 395 350 234 883 160 467
2. Renault Clio IV 378 526 - -
3. Logan (Renault+Dacia) 234 766 137 357 97 409
4. Sandero (Renault+Dacia) 227 036 58 927 168 109
5. Captur (Renault+Samsung) 196 592 178 401 18 191 (Samsung)

Liczba rejestracji osobowych Dacii odnotowała wzrost aż o 21%, wykazując sprzedaż 13054 samochodów osobowych w roku 2014 - aż o 2241 szt. więcej niż w roku poprzednim.

Dzięki temu w 2014 roku Dacia ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedaży samochodów osobowych, zajmując 9 miejsce z 4-procentowym udziałem w tej części rynku. Duster zajął 10 miejsce w rankingu modeli osobowych w Polsce oraz 5 miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych.

Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 2,5 proc., sprzedając 8552 samochody (o 1672 szt. więcej niż w 2013 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem 14,4%, (6890 szt. sprzedanych aut dostawczych), a model Master zajmuje na rynku drugie miejsce w sprzedaży w swoim segmencie.