Auto Świat Duster popularniejszy od Clio

Duster popularniejszy od Clio

Renault Group w 2014 r. sprzedał 2,7 mln samochodów, w czym aż 511 tys. to samochody marki Dacia.

Dacia Duster
Auto Świat / ACZ
Dacia Duster

Francuski koncern w 2014 r. sprzedał w 2014 r. o 3,2 proc. więcej samochodów osobowych i lekkich użytkowych, niż w analogicznym okresie 2013 r. Do użytkowników trafiły 2 712 432 egz. marek Renault i Dacia, które wchodzą w skład Renault Group.

Zapewne niespodzianką jest ranking najlepiej sprzedających się modeli. Niekwestionowanym liderem okazał się Duster, który na rożnych rynkach sprzedawany jest pod marką Dacia i Renault. Łącznie do użytkowników na całym świecie trafiło 395 350 egz. Poza numerem jeden, Dacia może pochwalić się trzecim wynikiem – Logan i czwartym – Sandero.

W Europie Renault Group sprzedał 1 464 611 egz., co stanowi wzrost o 12,5 proc. Rekordowe pod tym względem kraje to: Portugalia (+42,1 proc.), Wielka Brytania (+41,9 proc.), Hiszpania (+30,2 proc.) i Włochy (+28,9 proc.).

Dobre wyniki Renault odnotował także w Brazylii – 237 187 egz. (+7,1 proc.) oraz w Rosji – 194 531 egz. (+7,9 proc.).

Renault Group - sprzedaż samochodów osobowych i lekkich użytkowych - 2014 r.

Region/krajI-XII 2014 r.I-XII 2013 r.Zmiana (proc.)
Europa1 464 6111 301 89612,5
Francja577 601547 6945,5
Polska37 75532 31514,4
Eurasia389 703411 870-5,4
Ameryka416 934466 891-10,7
Afryka i Indie308 012339 289-9,2
Azja Pacyfik133 172108 23723,0
ŚWIAT2 712 4322 628 1833,2

W Polsce w 2014 roku Grupa Renault odnotowała wzrost udziału obydwu marek (Renault + Dacia). Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych.

Obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2014 roku zarejestrowały 37755 samochodów (o 5440 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co pozwoliło Grupie przekroczyć 10-procentowy udział w polskim rynku samochodowym (10,1% udziału w rynku). Przy wzroście rynku o 12% w stosunku do 2013 roku marka Renault zanotowała na koniec 2014 roku wzrost o 15%, zajmując 6 miejsce w Polsce z udziałem 6,2%, natomiast Dacia wykazała wzrost sprzedaży aż o 20%, zajmując 3,9% polskiego rynku samochodowego.

W 2014 roku zarejestrowano 16149 osobowych samochodów Renault, czyli o ponad półtora tysiąca aut więcej niż w 2013 roku. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł w Polsce 6131 nabywców łącznie dla Clio i Clio Grandtour.

Renault Group - najlepiej sprzedające się modele w 2014 r.

Poz.ModelRenault+DaciaRenaultDacia
1.Duster (Renault+Dacia)395 350234 883160 467
2.Renault Clio IV378 526--
3.Logan (Renault+Dacia)234 766137 35797 409
4.Sandero (Renault+Dacia)227 03658 927168 109
5.Captur (Renault+Samsung)196 592178 40118 191 (Samsung)

Liczba rejestracji osobowych Dacii odnotowała wzrost aż o 21%, wykazując sprzedaż 13054 samochodów osobowych w roku 2014 - aż o 2241 szt. więcej niż w roku poprzednim.

Dzięki temu w 2014 roku Dacia ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedaży samochodów osobowych, zajmując 9 miejsce z 4-procentowym udziałem w tej części rynku. Duster zajął 10 miejsce w rankingu modeli osobowych w Polsce oraz 5 miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych.

Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 2,5 proc., sprzedając 8552 samochody (o 1672 szt. więcej niż w 2013 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem 14,4%, (6890 szt. sprzedanych aut dostawczych), a model Master zajmuje na rynku drugie miejsce w sprzedaży w swoim segmencie.

materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków