Francuski koncern w 2014 r. sprzedał w 2014 r. o 3,2 proc. więcej samochodów osobowych i lekkich użytkowych, niż w analogicznym okresie 2013 r. Do użytkowników trafiły 2 712 432 egz. marek Renault i Dacia, które wchodzą w skład Renault Group.
Zapewne niespodzianką jest ranking najlepiej sprzedających się modeli. Niekwestionowanym liderem okazał się Duster, który na rożnych rynkach sprzedawany jest pod marką Dacia i Renault. Łącznie do użytkowników na całym świecie trafiło 395 350 egz. Poza numerem jeden, Dacia może pochwalić się trzecim wynikiem – Logan i czwartym – Sandero.
W Europie Renault Group sprzedał 1 464 611 egz., co stanowi wzrost o 12,5 proc. Rekordowe pod tym względem kraje to: Portugalia (+42,1 proc.), Wielka Brytania (+41,9 proc.), Hiszpania (+30,2 proc.) i Włochy (+28,9 proc.).
Dobre wyniki Renault odnotował także w Brazylii – 237 187 egz. (+7,1 proc.) oraz w Rosji – 194 531 egz. (+7,9 proc.).
Renault Group - sprzedaż samochodów osobowych i lekkich użytkowych - 2014 r.
Region/kraj | I-XII 2014 r. | I-XII 2013 r. | Zmiana (proc.) |
Europa | 1 464 611 | 1 301 896 | 12,5 |
Francja | 577 601 | 547 694 | 5,5 |
Polska | 37 755 | 32 315 | 14,4 |
Eurasia | 389 703 | 411 870 | -5,4 |
Ameryka | 416 934 | 466 891 | -10,7 |
Afryka i Indie | 308 012 | 339 289 | -9,2 |
Azja Pacyfik | 133 172 | 108 237 | 23,0 |
ŚWIAT | 2 712 432 | 2 628 183 | 3,2 |
W Polsce w 2014 roku Grupa Renault odnotowała wzrost udziału obydwu marek (Renault + Dacia). Marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste miejsce w całym rynku aut osobowych i dostawczych.
Obydwie marki Grupy Renault (Renault i Dacia razem) w 2014 roku zarejestrowały 37755 samochodów (o 5440 samochodów więcej niż w poprzednim roku), co pozwoliło Grupie przekroczyć 10-procentowy udział w polskim rynku samochodowym (10,1% udziału w rynku). Przy wzroście rynku o 12% w stosunku do 2013 roku marka Renault zanotowała na koniec 2014 roku wzrost o 15%, zajmując 6 miejsce w Polsce z udziałem 6,2%, natomiast Dacia wykazała wzrost sprzedaży aż o 20%, zajmując 3,9% polskiego rynku samochodowego.
W 2014 roku zarejestrowano 16149 osobowych samochodów Renault, czyli o ponad półtora tysiąca aut więcej niż w 2013 roku. Liderem sprzedaży w gamie Renault jest model Clio, który znalazł w Polsce 6131 nabywców łącznie dla Clio i Clio Grandtour.
Renault Group - najlepiej sprzedające się modele w 2014 r.
Poz. | Model | Renault+Dacia | Renault | Dacia |
1. | Duster (Renault+Dacia) | 395 350 | 234 883 | 160 467 |
2. | Renault Clio IV | 378 526 | - | - |
3. | Logan (Renault+Dacia) | 234 766 | 137 357 | 97 409 |
4. | Sandero (Renault+Dacia) | 227 036 | 58 927 | 168 109 |
5. | Captur (Renault+Samsung) | 196 592 | 178 401 | 18 191 (Samsung) |
Liczba rejestracji osobowych Dacii odnotowała wzrost aż o 21%, wykazując sprzedaż 13054 samochodów osobowych w roku 2014 - aż o 2241 szt. więcej niż w roku poprzednim.
Dzięki temu w 2014 roku Dacia ponownie znalazła się w pierwszej dziesiątce pod względem sprzedaży samochodów osobowych, zajmując 9 miejsce z 4-procentowym udziałem w tej części rynku. Duster zajął 10 miejsce w rankingu modeli osobowych w Polsce oraz 5 miejsce w sprzedaży dla klientów indywidualnych.
Na polskim rynku samochodów dostawczych marki Renault i Dacia łącznie zwiększyły swój udział o 2,5 proc., sprzedając 8552 samochody (o 1672 szt. więcej niż w 2013 roku). Renault zajmuje drugą pozycję na rynku samochodów dostawczych w Polsce z udziałem 14,4%, (6890 szt. sprzedanych aut dostawczych), a model Master zajmuje na rynku drugie miejsce w sprzedaży w swoim segmencie.