Ferrari F430 to sportowy samochód osobowy produkowany przez włoską markę. Auto pojawiło się na rynku w 2004 roku jako następca popularnego 360 Modena, i podobnie jak poprzednik, zawdzięcza swoją nazwę jednostce napędowej.
Początkowo F430 dostępne byłe jedynie jako 2-drzwiowe coupe, jednak już rok po debiucie w salonach dostępny był także roadster, który oprócz zdejmowanym dachem wyróżniał się nieco gorszymi osiągami w porównaniu do coupe. Oprócz tego powstała także mocniejsza wersja Scuderia, przy której projektowaniu brał udział sam Michael Schumacher, oraz Challege – odelżona wersja F430 coupe.
Za projekt nadwozia włoskiego superauta odpowiedzialne było studio Pininfarina. F430 prezentuje się bardzo zadziornie i nawet gdy stoi wygląda bardzo dynamicznie. W tylnej części można dostrzec stylistyczne nawiązania do poprzednika.
Pod częściowo przeszkloną tylną klapą drzemie 4,3-litrowa V8-ka generująca 490 KM. Scuderia może się pochwalić mocą aż 515 KM. Moc kierowana była na tylną oś, a do wyboru była 6-biegowa skrzynia manualna lub sekwencyjna F1 (w Scuderii tylko 6-biegowa sekwencja). Aby skutecznie zatrzymać auto, hamulce zostały zaprojektowane przez Brembo, a Ferrari zapewniało, iż wytrzymują one 300-okrążeniowe testy po ich torze.
W 2009 roku zakończono produkcję Ferrari F430, a jego następcą został model 458 Italia.
Rywalami F430 było m.in. Lamborghini Gallardo, Porsche 911 oraz Audi R8.