Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Honda Concerto

Honda Concerto

Honda Concerto

Honda Concerto to kompaktowy samochód osobowy produkowany przez japoński koncern. Auto zadebiutowało w 1988 roku jako następca modelu Ballade. Pojazd powstał jako owoc współpracy Hondy oraz brytyjskiego Rovera, dla których nie było to pierwsze spotkanie. Z wcześniejszej kooperacji zrodziły się takie modele jak Rover 800 i Honda Legend.

Honda Concerto bazowała konstrukcyjnie na Civicu, a jej produkcja odbywała się równolegle w Japonii (oznaczone jako MA) i w Wielkiej Brytanii (oznaczone jako HW i HWW). Auta które były montowane na Starym Kontynencie, jak można się domyślać, trafiały na europejski rynek. Co ciekawe, pojazdy produkowane w Azji i w Zjednoczonym Królestwie, różniły się między sobą przednim zawieszeniem. W pierwszym przypadku stosowano podwójne wahacze poprzeczne, a w drugim – kolumny MacPhersona. Auto występowało w 2 wersjach – jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowy liftback, z czego w Europie sprzedawany był tylko ten drugi.

W 1991 roku przeprowadzono facelifting Hondy Concerto, przeznaczonej na japoński rynek, podczas którego zmodernizowano lampy oraz zderzaki. Co ciekawe, japońscy policjanci wykorzystywali auto jako nieoznakowany radiowóz. Do napędu auta stosowano silniki benzynowe o pojemności 1.4, 1.5 oraz 1.6 litra, które generowały kolejno 88, 90 oraz 106, 112, 122 bądź 130 KM. Na wybranych rynkach oferowano także 1,8-litrowego turbodiesla produkcji PSA, który generował 88 KM. Moc kierowana była na przednie lub wszystkie koła (napęd INTRAC) za pośrednictwem 4-stopniowego „automatu” lub 5-biegowej skrzyni manualnej.

W 1994 roku zakończono produkcję Hondy Concerto ze względu na przejęcie brytyjskiego Rovera przez BMW. Jej następcą w Japonii był model Domani.

Honda Concerto - generacje

Honda Concerto (1988&nbsp-&nbsp1994)

Honda Concerto (1988 - 1994)

Honda Concerto - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test