Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hummer H1

Hummer H1

Hummer H1

Hummer H1 to ciężki pojazd terenowy, który produkowany był przez AM General Corporation, a sprzedawany przez General Motors. Pojazd zadebiutował w 1992 roku jako cywilna odmiana wielozadaniowego pojazdu wojskowego HMMWV, który powstawał dla amerykańskiej armii od 1985 roku. Pierwszy Hummer H1 został wykonany dla słynnego Arnolda Schwarzeneggera na jego zlecenie.

H1 dostępny był w 3 nadwoziach – Hard Top (4-drzwiowy pick-up), Soft Top (2- lub 4-drzwiowy pick-up ze zdejmowanym miękkim dachem) oraz Wagon (5-drzwiowe kombi z odchylanymi tylnymi drzwiami). Wersja drogowa różni się od wojskowej w dużej mierze wnętrzem i wyposażeniem – dodano m.in. pasy bezpieczeństwa czy zagłówki, osłonięto ostre krawędzie, dodano plastikowe panele, a oprócz tego na liście wyposażenia dodatkowego widniały takie elementy jak klimatyzacja czy skórzane fotele. Poza tym zmieniono także instalację elektryczną z 24- na 12-woltową.

Konstrukcyjnie Hummer H1 oparty został na ramie i wyposażony w niezależne zawieszenie 4 kół, dzięki czemu świetnie radził sobie w terenie. Dzięki bardzo krótkiemu przedniemu zwisowi, kąt natarcia wynosił aż 72 stopnie, a zejścia – 37,5. Zarówno przedni jak i tylny mechanizm różnicowy można było na stałe zblokować, natomiast podczas utraty przyczepności, należało wraz z dodawaniem gazu, lewą nogą naciskać na hamulec, dzięki czemu przyhamowywało się koła tracące przyczepność. Z uwagi na dopuszczalną masę całkowitą przekraczającą 3,5 tony, w Europie pojazd traktowany jest jak samochód ciężarowy.

Do napędu posłużył 1 benzyniak i kilka silników wysokoprężnych – wszystkie w układzie V8. W pierwszym przypadku mieliśmy do czynienia z 5,7-litrową jednostką generującą 190 KM. Jeśli chodzi o silniki o zapłonie samoczynnym, podstawową jednostką był 6,2-litrowy, wolnossący motor o mocy 150 KM. Większa 6,5-litrowy silnik miał 170 (bez turbo) i 190 (z turbosprężarką) KM. Największy, 6,6-litrowy turbodiesel Duramax rozwijał 300 KM, jednak pojawił się on dopiero w 2005 roku, wraz z 5-stopniowym „automatem”. Pozostałe jednostki łączone były z 4-biegową skrzynią automatyczną, poza najmniejszym silnikiem, który współpracował z 3-stopniową przekładnią. We wcześniej wymienionym, 2005 roku, oprócz nowego silnika i skrzyni pojawiło się kilka dodatkowych detali, a Hummer zyskał oznaczenie H1 Alpha.

W 2006 roku zakończono produkcję Hummera H1, a od 2013 roku dostępny jest Humvee C Series. Jest to zestaw do samodzielnego montażu, jednak pozbawiony całego układu przeniesienia napędu, o który kupca musi zadbać sam.

Hummer H1 - generacje

Hummer H1 (1992&nbsp-&nbsp2006)

Hummer H1 (1992 - 2006)

Hummer H1 - powiązane artykuły

Hummer H1 zrobiony od nowa

Hummer H1 zrobiony od nowa

Trzech młodych ludzi z Detroit założyło firmę Mil-Spec, która tworzy od nowa Hummery H1. Z oryginalnej terenówki biorą tylko ramę i skorupę, cała reszta – włącznie z nowoczesnymi podzespołami technicznymi – jest instalowana od nowa. Projekt powstaje w porozumieniu z klientem, dla którego samochód jest budowany. Cena takiego cacka to co najmniej milion złotych.

Wojskowy Hummer H1 na sprzedaż

Wojskowy Hummer H1 na sprzedaż

Pandemia sprzyja tym, którzy polują na nietypowe samochody. Tym razem na amerykańskim eBayu pojawił się wojskowy Hummer H1 z przebiegiem zaledwie 901 mil. Cena? 52 500 dolarów.

Znaleźli porzuconego przedłużonego Hummera [WIDEO]

Znaleźli porzuconego przedłużonego Hummera [WIDEO]

Autorzy kanału „sietra” na YouTube zajmują się eksploracją miejsc zapomnianych i opuszczonych. Można obejrzeć film o chatce jak z horroru, o willi w środku lasu czy zobaczyć wnętrze czarnobylskiej elektrowni. Tym razem łowcy przygód pokazali coś z tematyki motoryzacyjnej - znaleźli porzuconego Hummera-limuzynę.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test