Auto Świat Wiadomości Aktualności Hummer H1 zrobiony od nowa

Hummer H1 zrobiony od nowa

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Trzech młodych ludzi z Detroit założyło firmę Mil-Spec, która tworzy od nowa Hummery H1. Z oryginalnej terenówki biorą tylko ramę i skorupę, cała reszta – włącznie z nowoczesnymi podzespołami technicznymi – jest instalowana od nowa. Projekt powstaje w porozumieniu z klientem, dla którego samochód jest budowany. Cena takiego cacka to co najmniej milion złotych.

Hummer H1 w wykonaniu Mil-Spec
Zobacz galerię (20)
Mil-Spec
Hummer H1 w wykonaniu Mil-Spec
  • Produkcja Hummera H1 zakończyła się 14 lat temu, ale legenda ekstremalnej terenówki wciąż żyje. W Michigan powstała firma tworząca jego nowoczesną interpretację
  • Za bazę służą samochody z lat 1995-2001, ale supermocny silnik i większość rozwiązań technicznych są dzisiejszymi konstrukcjami
  • Do klasycznego Hummera auta Mil-Speca nawiązują nie tylko wyglądem i charakterem, lecz także ekstremalnymi parametrami off-roadowymi

Hummer H1 to cywilna wersja wojskowego Humvee, używanego przez amerykańską armię. Prawdziwy terenowy mocarz różni się od późniejszych modeli H2 i H3, skonstruowanych na mniejszych platformach General Motors, które pod koniec ubiegłego wieku kupiło markę Hummer od AM General. Hummery produkowane były do 2010 roku, po czym zniknęły z rynku nowych samochodów. GM nosi się wprawdzie z zamiarem wskrzeszenia marki, ale pandemia spowodowała odłożenie ambitnych planów na przyszłość.

Hummer H1 żyje

Entuzjaści motoryzacji - Adam Mitchell, Chris van Scyoc i Ian Broekman - nie chcieli pogodzić się ze śmiercią Hummera H1. Mieli pomysł na biznes, który nie tylko przyniósłby im satysfakcję finansową, lecz także pozwolił zaistnieć na nowo klasycznemu Hummerowi. Powstała w 2015 roku firma Mil-Spec zajmuje się produkcją pojedynczych egzemplarzy terenowych samochodów, wykorzystując do tego części Hummera H1.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Mil-Spec wyszukuje mocno sfatygowane samochody, wyprodukowane w latach 1995-2001, i daje im nowe życie. W swoim studiu w Auburn Hills, w pobliżu amerykańskiej stolicy motoryzacji Detroit, projektują Hummera na nowo w ścisłej współpracy z klientem, dla którego auto jest tworzone. Wiele uwagi poświęcają designowi i dopracowaniu wykonywanych ręcznie detali. Pojazdy Mil-Speca zafascynowały słynnego Jaya Leno do tego stopnia, że poświęcił im odcinek swojego „Garażu”.

Hummera H1 w wydaniu Mil-Spec napędza 6,6-litrowy turbodiesel o mocy 507 KM i gigantycznym maksymalnym momencie obrotowym 1356 Nm. Napęd przenoszony jest na 4 koła za pośrednictwem 6-biegowego „automatu” z reduktorem. Maksymalna prędkość to 96 mil/h (155 km/h), ale 60 mil/h auto osiąga już po 6,6 s od startu.

Pojazd do zadań ekstremalnych

Przeczytaj też:

Do wyboru są trzy typy zabudowy – pikap, kombi i kabina ze skośnym dachem. Długość samochodu to w przybliżeniu 5 m, wysokość – ponad 2 m, a szerokość ze złożonymi lusterkami to 2,36 m. Auto waży 3,4 t i może pociągnąć 4,2-tonową przyczepę. Hummer H1 Mil-Speca ma świetne parametry terenowe. Prześwit wynosi 46 cm, głębokość brodzenia 1,07 m, kąty natarcia i zejścia – 57 i 47 stopni.

Specjaliści Mil-Speca wytwarzają spersonalizowane pojazdy i starannie je sprawdzają. Każdy samochód jest unikatowym egzemplarzem z detalami projektowanymi pod klienta. To nie mogą być tanie rzeczy i nie są. Ceny zaczynają się od 269 500 USD. Do tego dochodzą jeszcze koszty indywidualnych opcji, które podnoszą cenę finalnego samochodu od kilku do kilkudziesięciu tysięcy dolarów.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków