Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Hyundai Galloper

Hyundai Galloper

Ikona samochodu

Hyundai Galloper to samochód terenowy produkowany przez koncern Hyundai Precision & Industry Company Limited. Co ciekawe, nie ma on nic wspólnego z koncernem Hyundaia, produkującym samochody osobowe. Oprócz Gallopera, HDPIC trudniło się produkcją obrabiarek i szybkich pociągów. Hyundai Galloper zadebiutował w 1991 roku jako bliźniacza wersja Mitsubishi Pajero I generacji, którego produkcja w tym samym roku została zakończona, dlatego Galloper miał już nieco przestarzałą konstrukcję. W zależności od rynku, samochód sprzedawany był w sieci HDPIC, Hyundai Motor Company lub pod marką Mitsubishi.

Pojazd miał ramową konstrukcję i napęd na tylną oś z dołączaną przednią, a dodatkowo wysoki prześwit zapewniał dobre właściwości terenowe. Do wyboru było 3- oraz 5-drzwiowe nadwozie (rozstaw osi zależał od ilości drzwi). Do napędu służy 3-litrowy benzyniak V6 generujący 141 KM, a napęd był przenoszony przez 4-stopniowy automat lub 5-biegową skrzynię manualną. W 1998 roku pojawiła się II generacja Hyundaia Galloper. Auto miało nieco bardziej nowoczesne i większe nadwozie. Mechanicznie dokonano zmian w tylnym zawieszeniu, a oprócz tego wprowadzono nowe jednostki napędowe.

Tym razem również było do wyboru nadwozie krótkie (3-drzwiowe) oraz długie (5-drzwiowe). Oprócz 141-konnego benzyniaka, do wyboru był także 2,5-litrowy turbodiesel, który z intercoolerem generował 105, a bez – 99 KM. Rodzaje przekładni pozostały bez zmian. W 2003 roku zakończono produkcję Hyundaia Galloper, a jego następcą został Terracan.

Hyundai Galloper - generacje

Ikona samochodu

Hyundai Galloper (1991 - 2003)

Hyundai Galloper - powiązane artykuły

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test