Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Innocenti Minitre

Innocenti Minitre

Ikona samochodu

Innocenti Minitre to mały, miejski samochód osobowy. Auto pojawiło się w 1985 roku, jednak sam pojazd znany był na rynku już nieco dłużej. Wcześniej Innocenti, pod skrzydłami British Leyland, produkował na licencji Austina Mini ze swoim znaczkiem.

W połowie lat 70. auto wciąż technicznie opierało się na Austinie, jednak nadwozie skonstruował Bertone, a na początku produkcji nowego Innocenti, większość udziałów zakupił De Tomaso, którego drogi z British Leyland rozeszły się w 1982 roku. Wtedy też pojawił się zmodyfikowany Mini. Ponieważ w magazynach zostało jeszcze dużo silników od BL, montowano je aż wszystkie się wysprzedały. Nowym dostawcą jednostek napędowych i skrzyń biegów miało być Daihatsu.

Aby zaznaczyć wejście nowej gamy silnikowej na rynek, Innocenti nazwało swój model Minitre (używano też czasem nazwy Mini 3, Mini Tre), co miało być odwołaniem do 3-cylindrowych silników. Auto występowało także w wersji z 16 cm przedłużonym rozstawem osi. Początkowo pod maską pracowała wyłącznie 1-litrowa jednostka o mocy od 50 do 53 KM. W późniejszym czasie do oferty dołączył także 1-litrowy diesel generujący 37 KM, będąc tym samym najmniejszym samochodem osobowym napędzanym jednostką o zapłonie samoczynnym.

Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej, lub 2-stopniowej automatycznej „Daimatic”. Produkcja Innocenti Minitre została zakończona w 1993 roku.

Innocenti Minitre - generacje

Ikona samochodu

Innocenti Minitre I (1985 - 1990)

Innocenti Minitre - powiązane artykuły

Artykuły o Innocenti Minitre

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech