Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
    • - Wyszukiwarka warsztatów
    • - O Dobrym Warsztacie
    • - Dodaj warsztat
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Łada 2107

Łada 2107

Ikona samochodu

Łada 2107 jest jednym z najpopularniejszych sedanów produkowanych, początkowo w radzieckich, a potem w rosyjskich zakładach AutoWAZ, choć na różnych rynkach znana była pod różnymi nazwami – Nova, Riva, Signet, 1500.

2107 bazuje teoretycznie na włoskim Fiacie 124, jednak tak naprawdę jest rozwinięciem modelu 2106 i bardziej luksusową wersją 2105. Auto jest jednym z najdłużej produkowanych aut na świecie (blisko 17 milionów wyprodukowanych egzemplarzy) bowiem na rynku pojawił się w 1982 roku, a jego wytwarzanie zakończono w Rosji w 2012 roku; w Egipcie jeszcze 2 lata później.

Łada 2107 była ceniona za swoją solidność i prostotę, dlatego często i chętnie była eksportowana do innych krajów, w tym do Polski. Oprócz tradycyjnej wersji, występowała także tzw. odmiana „fińska”. Wtedy auto było dodatkowo wyposażone w spryskiwacze i wycieraczki reflektorów, podłokietnik tylnej kanapy oraz ekonomizer. Mimo technicznego pokrewieństwa z włoskim Fiatem 124, który to w końcu był bazą dla licencji naszego „dużego Fiata” 125p, rosyjskie pojazdy były lepiej wykonane, bardziej zaawansowane konstrukcyjnie oraz, wg wielu, lepiej wyglądały (choć nie wszyscy podzielają to zdanie).

W 2004 roku całkowicie zaprzestano eksportu tego modelu ze względu na spadek zainteresowania oraz niespełnianie norm emisji spalin. Bowiem pod maską mogły znaleźć się już dosyć przestarzałe jednostki benzynowe – mogły mieć pojemność 1.3, 1.5 oraz 1.6 litra oraz moc odpowiednio 68, 75 oraz 78 KM. Te silniki były wyposażone w gaźnik, jedyny motor z wtryskiem paliwa miał pojemność 1,7 litra i rozwijał 80 KM. Moc była przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 4- lub 5-biegowej skrzyni manualnej. Z kolei jeśli chodzi o wnętrze, to luksusów na próżno tam szukać. Przez cały okres produkcji nie było możliwości dokupienia poduszki powietrznej, nawet dla kierowcy, jednak z biegiem lat starano się unowocześniać chociażby deskę rozdzielczą.

Lecz właśnie z powodu braku innowacji zarówno w kwestiach bezpieczeństwa jak i konstrukcji zadecydowano o zakończeniu produkcji w Rosji 4-drzwiowego sedana Łady w 2012 roku. Jego następcą jest model Granta, a głównym konkurentem – Fiat 125p.

Łada 2107 - generacje

Ikona samochodu

Łada 2107 (1982 - )

Łada 2107 - powiązane artykuły

Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy Premium

20 najchętniej kupowanych samochodów w historii

Te samochody pokochali użytkownicy na całym świecie. Oto najchętniej kupowane auta wszech czasów w zestawieniu od 1. do 20. miejsca. Niektóre modele wydają się nieśmiertelne, a jednak ich produkcja została zakończona. Dobrym przykładem jest Volkswagen Garbus. Jego nowoczesne wydanie nie zyskało globalnej popularności.

Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy

Łada 2107 z Panka rozbita. Auto przetrwało tydzień

Rosyjski samochód z lat 80. nie miał zbyt długiej kariery w usłudze carsharingu. Auto miało kolizję 19 lutego i wytrzymało tydzień. Szanse na naprawę są marne.

Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy

Sprawdź swoją wiedzę o motoryzacji z lat 80. i 90.

Lubisz polską motoryzację z okresu PRL-u i masz sentyment do pojazdów, które wówczas jeździły po naszych drogach? Ten quiz jest stworzony dla ciebie! Sprawdź swoją wiedzę na temat Fiatów 126p i 125p, Żuków, Trabantów, Dacii, Ład i Skód, zaznaczając poprawnie jedną odpowiedź w każdym pytaniu. Gotowy(-a)?

Top 5 modeli Renault ich awarie mogą popsuć nerwy

Łada świętuje 55. urodziny – od włoskiej licencji po auta z Francji i Rumunii

Największy rosyjski producent samochodów obchodzi swoje 55. urodziny. Motoryzacyjny symbol ZSRR, a następnie Rosji na dobre zapisał się w historii. Na wschodzie nie brakowało bowiem samochodów, które przez wiele w PRL były obiektem marzeń.

Materiały Premium

  • Nowe BMW X3 czy nadal będzie spalinowe?

    Wyraziste przetłoczenia blachy po bokach i kanciaste kształty z przodu i z tyłu. Tak ma wyglądać BMW X3 następnej generacji, szykowanej na 2025 r. Bawarski koncern stawia nadal na silniki spalinowe i elektryczne, dlatego w nowym X3 wykorzysta w zależności od rodzaju napędu dwie platformy. Mamy pierwsze wizualizacje.

  • Mercedes klasy S (W116): czy da się na nim zarobić?

    W jubileuszowym artykule o Mercedesie klasy S W116 przedstawimy mocne i słabe strony modelu, przyjrzymy się jego ofercie silnikowej, a także zbadamy rynek Mercedes klasy S. Oczywiście, nie zabraknie też zestawienia najważniejszych innowacji, dzięki którym Mercedes W116 uznawany jest za auto przełomowe.

  • Kompaktowy SUV dostępny od ręki? Proszę bardzo: Mazda CX-5 2.0 od 142 800 zł - poradnik kupującego

    Zakup nowego samochodu w rozsądnym terminie to dziś nie lada wyzwanie. Okazuje się jednak, że są marki, które mają samochody na placach importerów w Polsce. Należy do nich Mazda, oferująca niedawno zmodernizowaną Mazdę CX-5.

  • Kupił używane BMW X5 za 17 tys. zł, ale na naprawę musiał wydać prawie drugie tyle. Uważa jednak, że było warto

    Mogło być gorzej, gdyby Bartek nie był mechanikiem samochodowym. To sprawiło, że BMW X5 mógł naprawić sam, a z racji wielu znajomych w branży miał też spore zniżki na zakup części.

  • Zbieżność kół: typowe problemy, objawy, regulacja

    Samochód „ściąga”, musicie walczyć z kierownicą? Takie objawy wskazują na to, że wasze auto ma rozregulowaną geometrię kół. Lepiej pozbyć się tego problemu, zanim szkód będzie więcej. Samochód, w którym zbieżność kół jest wyregulowana, nie tylko lepiej się prowadzi, ale przede wszystkim jest bardziej przewidywalny.

  • Hybrydy plug-in: wady i zalety używanych aut. Sprawdziliśmy popularne marki

    Czy hybryda plug-in to złoty środek na obecne czasy z wysokimi cenami paliw? Co prawda, starsze konstrukcje hybryd plug-in są mniej zaawansowane niż współczesne, ale nie jest to aż takim problemem, jak w elektrykach – zawsze przecież można skorzystać z silnika spalinowego. Niestety, używane hybrydy plug-in mają inne, liczne problemy.

  • Renault Megane E-Tech zmieniło moje postrzeganie tej marki

    Nowe Renault Megane występuje już tylko z napędem elektrycznym. Czy jest równie udane, jak spalinowi poprzednicy, a może wręcz je przyćmiewa? Sprawdziliśmy to w teście 220-konnej wersji EV60, która zostaje z nami na pół roku.

  • Auto spalinowe czy elektryk? Sprawdzamy, co się opłaca

    Trend na auta elektryczne przybiera na sile, dlatego czas sprawdzić, czy już rzeczywiście stanowią one rozsądną alternatywę dla spalinowych modeli. Policzymy koszty jednego kilometra, analizując spalanie lub zużycie energii, koszty przeglądów, utratę wartości — różnice będą ogromne!

  • Honda Civic to udana kombinacja nowatorskich rozwiązań technicznych i odważnego designu

    Honda Civic doczekała się już 11. generacji, która jesienią ma się pojawić na naszym rynku. Honda Civic jest klasyfikowana jako kompakt właściwie dopiero od ostatniej dekady XX w., wcześniej postrzegana była na globalnych rynkach raczej jako małe auto. W swojej 50-letniej historii zdobył wielką popularność na całym świecie.

  • Volkswagen Garbus nie był niezawodny, ale i tak go kochano

    W swojej ojczyźnie Volkswagen Garbus jest szczególnym pojazdem. Wytwarzany od 1938 do 2003 r., przez niewiarygodne 65 lat i z przez długie lata rekordową liczbą wyprodukowanych 21,5 mln egzemplarzy, był tym autem, które zmotoryzowało Niemcy. A tak naprawdę wcale nie był dobrym samochodem.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2022 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech