Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • MotoAwards 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Lancia Thema

Lancia Thema

Ikona samochodu

Lancia Thema to flagowy model włoskiej marki – Lancii. Auto zadebiutowało w 1984 roku, jako następca modelu Gamma, i zostało zbudowane na płycie podłogowej, która została opracowana wspólnie z Fiatem i Saabem. Oprócz tego modele powyższych marek – Croma, 9000 i Lancia Thema dzieliły ze sobą także inne elementy karoserii.

Nadwozie było bardzo kanciaste i na próżno było szukać zaokrągleń, a za jej kształty odpowiadał słynny Giorgetto Giugiaro. Wnętrze zaprojektowano w nowoczesny, jak na tamte czasy, sposób, i jak przystało na klasę wyższą, każdy z pasażerów zasiadając w tym aucie mógł w komfortowych warunkach przejechać także długie trasy. Początkowo dostępny był jedynie 4-drzwiowy sedan, ale w 1986 roku na rynku pojawiło się także kombi o nazwie SW.

Rok później na rynek weszła najmocniejsza odmiana zwana 8.32. 4-drzwiowa limuzyna została wyposażona w 3-litrowy silnik benzynowy, a nazwa pochodzi od liczb cylindrów – 8, oraz zaworów – 32. Z początku jednostka miała moc 215 KM, lecz już po roku moc ta spadła o 10 KM, z powodu konieczności zastosowania konwentera katalicznego. Cechą charakterystyczną auta poza bogatszym wyposażeniem, był wysuwany tylny spojler oraz tapicerka z alcantary.

Oprócz tego, dostępne były także inne silniki benzynowe. Najmniejszy miał 2 litry pojemności i w wersji wolnossącej w zależności od lat produkcji rozwijał od 113 do 155 KM. Odmiana z turbo mogła mieć od 166 do 205 KM. Do dyspozycji klienta były także widlaste „szóstki” o pojemności 2,8 oraz 3 litrów. Ich moc wynosiła odpowiednio 150 oraz 175 KM. Dostępne były także turbodiesle o pojemności 2,5 litra o mocy od 101 do 118 KM. Moment obrotowy był przenoszony na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 3-stopniowego automatu.

W 1988 roku Thema przeszła facelifting, który przyniósł jej nowe reflektory, grill oraz zderzak. W 1994 roku zakończono produkcję luksusowej limuzyny Lancii i Thema została zastąpiona przez Kappę.

Po tym jak koncern Fiata, do którego należy Lancia, przejął kontrolę nad Chryslerem, pojawiła się w 2011 roku II generacja Lancii Themy, jako następca Thesis. Auto opracowano na bazie Chryslera 300. Nadwozie różni się niewielkimi detalami, jednak one dodają Themie bardziej wyrafinowanego wyglądu.

Wnętrze zaprojektowano (na szczęście) we włoskim stylu, deska rozdzielcza otrzymała pasujące do charakteru auta kształty i zaokrąglenia. Każde siedzenie zapewnia wysoki komfort podróżowania, a pasażerowie nie powinni narzekać na jakiekolwiek niedogodności związane z wygodą.

Do napędu tej blisko 2,5-tonowej limuzyny mógł służyć benzynowy silnik V6 Pentastar o pojemności 3,6 litra i mocy 286 KM lub jeden z dwóch diesli o tej samej liczbie cylindrów, ale o pojemności 3 litrów. Jednostki mogły mieć 190 lub 239 KM. Co ciekawe, ta generacja Themy była pierwszym modelem włoskiej marki od kultowego modelu 037, która miała napęd na tylną oś. Do wyboru były wyłącznie skrzynie automatyczne o 5 lub 8 przełożeniach.

W 2015 zakończono produkcję Themy ze względu na ograniczenie oferty modelowej marki.

Głównymi konkurentami Lancii Themy są m.in. Audi A6, Mercedes klasy E oraz Volvo S90.

Lancia Thema - generacje

Ikona samochodu

Lancia Thema I (1984 - 1994)

Ikona samochodu

Lancia Thema II (2011 - )

Lancia Thema - powiązane artykuły

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Najciekawsze klasyki z lat 80.

Lata 80. w Polsce to na szczęście nie tylko okres zawieruchy w polityce oraz nieciekawej sytuacji gospodarczej. Ten czas pozostawił po sobie również wiele wydarzeń, które wspominamy z rozrzewnieniem.

Auto sprzed 90 lat szybsze niż BMW i4? Klasyki o współczesnych osiągach i rozwiązaniach

Auto sprzed 90 lat szybsze niż BMW i4? Klasyki o współczesnych osiągach i rozwiązaniach

Czytając te dane, z pewnością przeszedłbyś nad nimi do porządku dziennego. Bo to nic nadzwyczajnego – standard 2022 r. Tyle że to wcale nie są współczesne auta. Jedno z nich ma prawie 90 lat! Oto seryjne samochody, które wyprzedzały epokę – a nawet kilka epok.

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Za 50-70 tys. zł można dziś kupić 10-letnią prestiżową limuzynę. Oto najlepsze propozycje!

Od Audi A6 i BMW serii 5 po konkurencyjne modele Lexusa, Mercedesa i Volvo – dziś za 50-70 tys. zł nietrudno kupić prestiżową limuzynę. Podpowiadamy, którą i z jakim silnikiem wybrać, by nie żałować. Oto 10 naszych rekomendacji!

Supersilniki w zwykłych autach. Gdzie trafiły skarby Ferrari, Vipera i Lambo?

Supersilniki w zwykłych autach. Gdzie trafiły skarby Ferrari, Vipera i Lambo?

Z pozoru przeciętny samochód, ale kiedy podniesiesz pokrywę silnika… Oto pick-up z V10 Vipera, SUV z V8 Corvette, kombi z jednostką Lamborghini, Fiat z motorem Ferrari oraz Citroen z V6 Maserati.

Lancia Thema - w tym aucie każdy poczuje się wyjątkowo

Lancia Thema - w tym aucie każdy poczuje się wyjątkowo

Każdy, kto ceni włoską motoryzację, a jednocześnie lubi rzadkie okazy, powinien zainteresować się Lancią Themą. Tego samochodu nie spotkacie na każdym rogu ulicy. Na szczęście bycie wyjątkowym to niejedyna jego zaleta

Lancia - marka, która staje się historią

Lancia - marka, która staje się historią

Lancia powoli, ale skutecznie staje się historią. To przykre, że marka, która zapisała się w dziejach motoryzacji niezwykłym designem i pionierskimi rozwiązaniami technicznymi, kończy jako niechciane ogniwo bezdusznej globalnej korporacji. Cofnijmy się do lepszych dawnych czasów

Lancia Thema: "włoszka" rodem z Ameryki

Lancia Thema: "włoszka" rodem z Ameryki

Po 17 latach od zakończenia produkcji Lancia Thema wraca na rynek. Tym razem nie mamy jednak do czynienia z rdzennie włoską konstrukcją, ale z luksusową limuzyną rodem z amerykańskiego snu.

Nowa Lancia Thema debiutuje

Nowa Lancia Thema debiutuje

Nowa Lancia Thema rozpoczyna kolejny rozdział w swej historii. Ten globalny "flagowiec" Lancii o napędzie na tylne koła powstał na bazie nowego Chryslera 300.

Lancia Thema – amerykański luksus dla Europy

Lancia Thema – amerykański luksus dla Europy

Włoski producent już oficjalnie potwierdził zbliżającą się premierę nowej generacji modelu Thema, którą po raz pierwszy zobaczymy podczas marcowego międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech