Lexus RC F - osiągi
Lexus RC F ma pod maską wolnossący (a więc bez turbo) silnik benzynowy o pojemności 5 litrów i mocy 477 KM. Napęd oczywiście na tył. Lexus RC F rozpędza się do 270 km/h, a producent zapewnia, że jego prędkość podróżna (a więc taka z jaką może jechać przez dłuższy czas) to 240 km/h. Do „setki" nowy Lexus potrzebuje zaledwie 4,5 sekundy.
Nowy Lexus wykorzystuje wiele rozwiązań technicznych, jakie wcześniej zastosowano w supersportowym modelu LFA z siknikiem V10 pod maską (powstało zaledwie 500 sztuk tego modelu).
RC F już na etapie projektowania traktowany był jako auto, którym wlaściciele nie tylko będą podróżować po drogach i autostradach lecz także zechcą sprawdzić jego możliwości na torze. Już podczas testów prototypu, Lexus RC F sprawdzany był na różnych torach wyścigowych, m.in. w Japonii – tor Fuji oraz w Niemczech – na Nurburgringu.
Lexus RC F - pięknie brzmi
Oprócz dobrych osiągów projektanci zadbali także o sportowy gang silnika – Lexus RC F ma aktywny układ sterowania dźwiękiem – brzmienie zmienia się w zależności od prędkodści obrotowej silnika. Jak to działa? Gdy silnik ma poniżej 3 tys. obr/min. jego dźwięk jest głęboki i niski. Od 3 do 6 tys. obr./min. dźwięk staje się wyższy, a od 6 tys. obrotów narasta już w sposób naturalny.
Układ poprawiania dźwięku silnika włącza się tylko w trybie jazdy Sport+. RC F ma dostosowany do wysokich osiągów układ hamulcowy – przednie tarcze mają średnicę 380 mm, a grubość – 34 mm. Zaciski są 6-tłoczkowe. Tylne tarcze mają średnicę 345 mm i 28 mm grubości.
Lexus RC F - szybki ale nie niebezpieczny
Lexusa RC F wyposażono we wszelkie najnowsze układy elektroniczne dbające o to, aby jazda była bezpieczna i – jak zapeweniają inżynierowie Lexusa – nawet amator mógł zbliżyć się do granicy możliwości tego auta. Kierowca ma do wyboru 4 tryby jazdy: Eco, Normal, Sport S i Sport+ oraz dodatkowo tryb M – czyli sterowanie manualne biegami.
Lexus RC F pojawi się w salonach polskich dilerów na przełomie listopada i grudnia 2014 r. Do końca roku 2014 obowiązuje promocyjny cennik: wersja Elegance kosztuje 360 400 zł, wersja Prestige 399 100 zł, a Carbon – 424 700 zł. Po 1 stycznia 2015 r. te same wersje będą droższe od 23 do 27 tys. zł.