W 1991 roku zapadła decyzja o budowie nowych terenów targowych w Lipsku. Poniesione koszty w wysokości 1,3 miliarda marek na tereny wystawiennicze oraz 500 milionów marek na infrastrukturę w północnej części Lipska powodują, że do dziś jest to jeden z największych projektów inwestycyjnych we wschodnich Niemczech. Hale targowe budowano na terenach zupełnie niezagospodarowanych, otoczenie targów stanowiły wówczas obszary leżące odłogiem, a pojedyncze głosy wizjonerów musiały się przebijać przez głos całego chóru sceptyków.

Targi Lipskie – stała wielkość w Europie

Dziś jest już jasne, że zapoczątkowana wówczas długoterminowa polityka gospodarcza była jak najbardziej trafna. Targi Lipskie ugruntowały swoją pozycję jako prężne centrum targowo-kongresowe. Kilkanaście lat po przeprowadzce do nowych hal firma nadal rozwija się bardzo dynamicznie i systematycznie wykazuje rosnącą rentowność. W warunkach rywalizacji europejskich spółek targowych Targi Lipskie wyrobiły już sobie dobrą markę, a to m.in. dzięki organizacji takich wiodących imprez jak targi samochodowe Auto Mobil International, Lipskie Targi Książki oraz GC Games Convention.

Jednocześnie działalność Targów Lipskich zapewnia ponad 6.000 miejsc pracy w regionie i przyczynia się do generowania produkcji o wartości blisko 340 milionów euro.

Kanclerz Niemiec, pani Angela Merkel, z uznaniem wyraża się o tych rezultatach: „Targi Lipskie są dobrym przykładem na to, że odbudowa gospodarcza landów wschodnioniemieckich może odnieść spory sukces. Na pograniczu Europy Środkowej i Wschodniej powstało bowiem niezwykle nowoczesne centrum targowe, które w międzyczasie zaczęło się liczyć zarówno na krajowym, jak i międzynarodowym rynku targowym.“

Aktywność zagraniczna na rzecz lipskich wystawców i odwiedzających

Organizacja co roku ok. 35 – 40 imprez targowych, blisko 120 międzynarodowych kongresów i innych znakomitych eventów oraz imprez z obszaru corporate business z udziałem 11.000 wystawców i 1,6 miliona odwiedzających powodują, że Targi Lipskie znalazły się w gronie 10 wiodących niemieckich spółek targowych. Aktualna strategia rozwoju Targów Lipskich polega przede wszystkim na uzyskaniu przez nie silnej pozycji międzynarodowego centrum targowego w powstającym euroregionie, obejmującym Niemcy Środkowe, Polskę i Czechy oraz na intensywnej rozbudowie działalności zagranicznej. Przedsiębiorstwo ze swoim programem imprez targowych, koncentrującym się w dużej mierze na zjawisku powstawania aglomeracji przemysłowych w Środkowych Niemczech, planuje zdobycie pierwszej pozycji wśród miejsc lokalizacji działalności przemysłowej w tymże regionie. Równocześnie zamierza osiągać coraz to większe obroty z działalności zagranicznej.

Prezes Zarządu Targów Lipskich Wolfgang Marzin mówi: „Obecnie zależy nam na optymalizacji programu targów oraz naszego serwisu. W dalszym ciągu będziemy inwestować w rozwój nowych produktów oraz akwizycję krajowych i międzynarodowych imprez gościnnych oraz kongresów. Chodzi głównie o to, aby nasze dotychczasowe silne strony, takie jak jakość serwisu, infrastruktura oraz wysoce wykwalifikowana kadra pracownicza przybliżyć organizatorom targów, zrzeszeniom branżowym oraz firmom z całego świata. Bardzo ważna dla nas kwestia to rozbudowa działalności zagranicznej“. Obecnie Targi Lipskie rozpoczynają nowy etap w swojej pracy poza granicami Niemiec. Poprzez swoją spółkę-córkę Leipziger Messe International (LMI) Targi Lipskie nawiązują kooperacje o strategicznym charakterze z organizatorami imprez i zrzeszeniami z zagranicy, przy czym koncentrują się tu głównie na Europie Wschodniej i Azji. Wszystkie aktywności w tym obszarze w pierwszej kolejności służyć mają wsparciu działalności spółki targowej na miejscu w Lipsku, a więc pozyskaniu dla miasta jak największej liczby zagranicznych wystawców i odwiedzających.