Mazda CX-5 korzystać będzie z rozwiązań technologicznych Skyactiv, w skład których wchodzą najnowsze silniki benzynowe i Diesla Mazdy, oba o rewolucyjnym stopniu sprężania 14:1, a także ręczne i automatyczne skrzynie biegów, karoseria i podwozie. Gwarantuje to precyzyjne reakcje i komfort prowadzenia, a także dbałość o środowisko i wysoki poziom bezpieczeństwa.

Wśród silników, w które wyposażona zostanie Mazda CX-5 przeznaczona na rynki europejskie, znajdzie się silnik benzynowy SKYACTIV-G 2.0 oraz silnik wysokoprężny SYACTIV-D 2.2 dostępny w wersjach "Standard Power" oraz "High Power".

Każdy z silników charakteryzuje się rekordowym stopniem sprężania wynoszącym 14:1, który zapewnia znacznie lepszą, niż w tradycyjnych silnikach, wydajność. Mazda dołożyła również starań, aby kompaktowy SUV miał jak najlepsze parametry ekologiczne: docelowa emisja CO2 dla modelu z silnikiem SKYACTIV-D 2.2 wynosi poniżej 120 g/km*.

Jest to także pierwszy model produkcyjny, w którym zastosowano nowy motyw projektowy Mazdy: "KODO - Dusza Ruchu", którego zapowiedzią były modele koncepcyjne Mazda Shinari oraz Mazda Minagi. Do wyjątkowych elementów designu KODO należy nowy, wyrazisty rys przedniej części samochodu, a także dynamiczna stylizacja przywodząca na myśl witalność i zręczność.

Mazda CX-5 będzie stopniowo wprowadzana na światowe rynki od początku 2012 r. Już teraz można nowemu crossoverowi Mazdy wróżyć rynkowy sukces w tym popularnym segmencie aut. Jeśli dojdzie do tego atrakcyjna cena, to konkurencja będzie musiała zewrzeć szyki.

Podczas Salonu we Frankfurcie na stoisku Mazdy oprócz CX-5 zostanie zaprezentowana Mazda3 w wersji po faceliftingu. Model ten charakteryzuje się niższą emisją CO2, bardziej sportową dynamiką jazdy, zmianami w wykończeniu wnętrza i stylizacji zewnętrznej samochodu oraz jeszcze wyższą jakością wykonania.

*Model SKYACTIV-D 2.2 w wersji "Standard Power" z przednim napędem, ręczną skrzynią biegów SKYACTIV-MT oraz układem i-stop