Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mercedes Klasa GLE

Mercedes Klasa GLE

Ikona samochodu

Mercedes-Benz GLE to SUV klasy premium niemieckiego producenta ze Stuttgartu. Auto weszło na rynek w 2015 roku i miało zastąpić wysłużony model ML. Jest to ten sam samochód po modernizacji występujący pod nową nazwą z uwagi na zmianę nomenklatury Mercedesa – GL ma oznaczać auto terenowe, a ostatnia litera to klasa, na której dane auto się opiera; w tym przypadku jest to klasa E.

Auto jest po GLS-ie, drugim największym SUV-em, nie licząc kultowej klasy G (tzw. gelendy). GLE występuje w postaci „klasycznej”, czyli jako SUV, a także jako 5-drzwiowe Coupe. Ta wersja konkuruje z BMW X6. Mimo wspólnej nazwy, pojazdy te dosyć wyraźnie różnią się także przednią częścią nadwozia. Łączy je jedynie maska, wloty powietrza obok atrapy chłodnicy oraz błotniki. Nawet przetłoczenia na boku mają inny kształt. Ze względów stylistycznych, odmiana Coupe może nie oferować odpowiedniej ilości miejsca nad głową pasażerom na tylnej kanapie.

Wszystkie modele są oferowane standardowo z napędem na 4 koła 4MATIC. Jednak dostępne wersje silnikowe zależą od wersji nadwoziowej. W obu dostępny jest silnik wysokoprężny V6 o pojemności 3 litrów i mocy 258 KM, a także benzyniaki V6, również o pojemności 3 litrów, generujące 333 oraz 367 KM. Oprócz tego w obu przypadkach możemy mieć do czynienia z 4,6-litrową jednostką V8 o mocy 455 KM. Motorem niedostępnym dla Coupe, jest podstawowy diesel w SUV-ie (2.1 litra, 204 KM) oraz wersja hybrydowa 500e.

Topowa odmiana GLE 63 AMG oraz GLE 63 AMG S dysponują mocą odpowiednio 558 oraz 585 KM z 5,5-litrowej jednostki V8. Do dyspozycji klientów jest 7- oraz 9-biegowa skrzynia dwusprzęłowa.

Mercedes Klasa GLE - generacje

Ikona samochodu

Mercedes Klasa GLE (2015 - )

Mercedes Klasa GLE - powiązane artykuły

Artykuły o Mercedes Klasa GLE

Mercedesy GLE i GLE Coupe po liftingu mają funkcję "przezroczystego silnika"

Mercedesy GLE i GLE Coupe po liftingu mają funkcję "przezroczystego silnika"

Zmieniają się kluczowi gracze na rynku SUV-ów premium klasy wyższej. BMW przedstawiło zmodernizowane modele X5 i X6, a nico wcześniej poznaliśmy zrestylizowane Mercedesy GLE i GLE Coupe.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech