Mercedes też zwlekał. BMW przedstawiło zmodernizowane X5 aż pięć lat do debiucie przedliftowej wersji tego modelu, tyle samo dzieli pojawienie się obecnej generacji Mercedesa GLE i jej zmodernizowanej odmiany.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo:
Mercedes GLE i GLE Coupe po liftingu: co się zmieniło?
Mercedesy GLE i GLE Coupe stylistycznie zmieniły się w równie niewielkim stopniu co konkurencyjne BMW X5 i X6. Mamy więc nowy układ elementów świetlnych w reflektorach i tylnych lampach. Zmodernizowano również przedni zderzak i listwy grilla.
Po restylizacji w Mercedesie GLE Coupe standardem jest pakiet tuningu optycznego AMG Line. Modyfikacje obejmują przednie i tylne zderzaki, progi oraz grill z wzorem 3-ramiennych gwiazd. Ponadto samochód wyposażany jest w 21-calowe obręcze kół.
Wewnątrz pojawiła się nowa kierownica z panelami dotykowymi w ramionach. Wyświetlacze wskaźników i centralny nadal mają po 12,3 cala przekątnej, ale teraz Mercedesy GLE i GLE Coupe są dostępne z bezprzewodowym Apple CarPlay. Opcją jest również sprzęt audio firmy Burmester z 13-kanałowym wzmacniaczem o mocy 590 W i 13 głośnikami.
Najciekawszym nowym rozwiązaniem jest funkcja, którą można nazwać "przezroczystym silnikiem". Na ekranie w desce rozdzielczej może się bowiem pojawić wirtualny obraz podłoża pod przednią częścią Mercedesa GLE. Widać również położenie przednich kół i kąt ich skrętu.
Mercedes GLE i GLE Coupe po liftingu: moc i przyspieszenie 0-100 km/h
W europejskiej gamie zmodernizowanych Mercedesów GLE i GLE Coupe znalazły się wersje spalinowe o mocy od 269 do 381 KM. Najmocniejsza z nich przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Są też dwie odmiany z napędem hybrydowym (333 i 381 KM).
Ofertę wieńczą wersje AMG. Najmocniejsza z nich ma 4-litrowe V8, które rozwija 612 KM, przy czym funkcja boost tymczasowo dodaje 22 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h w tej odmianie wynosi 3,9 s.
- Przeczytaj także: Mercedes-Maybach S 580 e. Pierwsza hybryda plug-in Maybacha