Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mercedes W124

Mercedes W124

Ikona samochodu

Mercedes W124 - generacje

Ikona samochodu

Mercedes W124 (1985 - 1996)

Mercedes W124 - powiązane artykuły

Mercedesy w wersji pikap, czyli tuning podatkowy

Mercedesy w wersji pikap, czyli tuning podatkowy

Jazda Mercedesem nigdy nie należała do najtańszych, ale dzięki luce w przepisach całe generacje Duńczyków mogły sobie na to pozwolić, przynajmniej... częściowo.

Mercedes E 60 AMG (W124) - radość z niepozorności

Mercedes E 60 AMG (W124) - radość z niepozorności

Mercedes E 60 AMG to bardzo rzadka, najbardziej wykwintna i najmocniejsza odmiana typoszeregu W124. Niezbyt często w świecie motoryzacji zdarza się, żeby tak wysoka moc była ubierana w tak niepozorny kostium. Odmiany Limited było tylko... 12 sztuk!

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Sportowe auta lat 80. - to był czas prawdziwych aut

Mercedes, Golf II i Renault R5 – to brzmi jak nudne lata 80. Ale kto tak myśli, może się mocno zdziwić, gdy tylko zajrzy pod maski naszych samochodów. A jeszcze większe zdziwienie zapanuje, gdy odpalimy silniki.

Wolność przyjechała Mercedesem, czyli jak uwolniono superszpiega PRL-u Mariana Zacharskiego

Wolność przyjechała Mercedesem, czyli jak uwolniono superszpiega PRL-u Mariana Zacharskiego

Podczas Zimnej Wojny odbywał się swego rodzaju handel ludźmi. Pośrednikiem w transakcjach między wschodem i zachodem był enerdowski adwokat Wolfgang Vogel – to dzięki jego usługom 33 tys. więźniów politycznych trafiło na Zachód, a schwytani przez przeciwne strony szpiedzy wracali do domów. Jego znakiem rozpoznawczym był złoty Mercedes.

Jego szerokość 500E

Jego szerokość 500E

Mercedes W124 E500 niegdyś uchodził za wersję niemal wulgarną. Szersze nadkola, niższe zawieszenie zdradzały wtajemniczonym, że to najmocniejsza wersja Mercedesa W124. W czasach, kiedy nawet małe auta dumnie prężą muskuły, "pięćsetka" z łatwością może ukryć się w tłumie. To dodaje jej uroku!

Mercedes E250D kontra E60 AMG - pośpiech nie jest wskazany

Mercedes E250D kontra E60 AMG - pośpiech nie jest wskazany

Ponad 60 tys. dolarów różnicy: tyle dzieliło kiedyś oba Mercedesy – rozsądnego diesla i topową wersję benzynową. Odpowiedź na pytanie, które auto dziś wybrać nie jest wcale taka prosta...

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Te samochody mogą zacząć zyskiwać na wartości – Top 10

Jeśli masz któreś z tych aut albo zastanawiasz się co kupić, by dobrze ulokować kapitał, to sprawdź nasze zestawienie. Jak bowiem wynika z raportu przygotowanego przez carVertical, są na rynku ciekawe modele, które w najbliższych latach powinny zacząć zyskiwać na wartości.

Niezniszczalne auta z lat 90. Dziś nadal warto je kupić!

Niezniszczalne auta z lat 90. Dziś nadal warto je kupić!

Tym razem szukamy "pancernych" samochodów z lat 90., które w większości przypadków można kupić w rozsądnej cenie – od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Naszym kryterium była przede wszystkim trwałość. Oto dziesięć niezniszczalnych, naszym zdaniem, aut z końca zeszłego stulecia.

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut

Czy starsze auta faktycznie zużywały więcej paliwa? Sprawdziliśmy 90 aut

Prospektowe dane są zawsze optymistyczne, ale papier przyjmie wszystko. Dlatego nadchodzi kolejna już godzina prawdy dla 10 aut. Które z nich okaże się mistrzem oszczędności?

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Klasyczne samochody o mocy 200 KM - kiedyś potrafiły wywoływać emocje. A dziś?

Obecnie wiele klasycznych samochodów reprezentujących 200-konną ligę ma na tyle okazyjne ceny, że ich zakup nie stanowi problemu. Oto dwanaście przykładów samochodów, które kiedyś budziły zachwyt i wywoływały emocje, a dziś mogą być w zasięgu ręki.

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

Niemieckie auta lat 80. – wiele z nich stało się już klasykami

W efektownej dekadzie neonowej powstały fajne modele, takie jak Audi Quattro czy BMW M3 (E30) oraz spokojniejsze auta dla szerszego grona kierowców – Ford Fiesta, Volkswagen Golf czy Mercedes 190. Oto najważniejsze niemieckie samochody z lat 80. A na koniec naszej galerii dwa auta, które zamknęły drzwi pewnej epoki.

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Rzeczywiste spalanie 100 klasyków. Czy któryś pali więcej niż 20 l/100 km?

Jakie zużycie paliwa mają klasyczne samochody? Czy jest to znacząco więcej w porównaniu z nowoczesnymi modelami, a może wręcz przeciwnie – zadowalają się mniejszą ilością paliwa niż dzisiejsze cięższe i naszpikowane elektroniką pojazdy. Test zabytkowych modeli pokazuje, jakie jest ich rzeczywiste zapotrzebowanie na paliwo.

Te samochody w 2022 r. zasłużą na zabytkowe tablice rejestracyjne

Te samochody w 2022 r. zasłużą na zabytkowe tablice rejestracyjne

Samochody, które zasługują na miano klasyka i mogą mieć przynależne im żółte tablice rejestracyjne muszą mieć ukończone 30 lat. W 2022 r. kolejne modele zyskają status youngtimerów. Wśród pojazdów, które przedstawiamy są zarówno tanie miejskie wozidełka, jak i modele sportowe czy luksusowe.

Mercedes klasy E kabriolet - szacowny 30-latek

Mercedes klasy E kabriolet - szacowny 30-latek

Mercedes klasy E kabriolet wchodzi w szacowny wiek 30 lat. Szacowny, bo „trzydziestka” to minimum, aby stać się prawdziwym oldtimerem. Klasa E bez dachu zadebiutowała we wrześniu 1991 r. na salonie samochodowym we Frankfurcie. Limuzyna (W 124) obecna była już od 7 lat, a wersja coupe od trzech. Kabriolet powstał właśnie na bazie coupe. Dla Mercedesa była to wówczas przełomowa decyzja – od 20 lat firma nie oferowała 4-osobowej wersji cabrio. Ostatnią były modele W 111/W 112, którego produkcję zakończono w 1971 r.

Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi - który klasyk będzie lepszy na co dzień

Mercedes S124 kontra Volvo 740 kombi - który klasyk będzie lepszy na co dzień

Volvo 740 i Mercedes W124 to jedyny w swoim rodzaju duet: po latach służby nadal się nadają do codziennej jazdy, a przy odrobinie zadbania oferują niezawodność i komfort nawet w dalekich trasach. Który lepszy?

25-letnie auta, które warto kupić! Ceny? Mogą zaskoczyć!

25-letnie auta, które warto kupić! Ceny? Mogą zaskoczyć!

Co prawda, 25 lat to dla samochodu naprawdę dużo czasu, jednak nawet wśród takich aut można znaleźć ciekawe propozycje. Ceny? Mogą zaskoczyć!

30-letni Mercedes W124 bez przebiegu do kupienia!

30-letni Mercedes W124 bez przebiegu do kupienia!

Ten Mercedes W124 to prawdziwa kapsuła czasu. Auto ma prawie 30 lat, pochodzi od pierwszego właściciela, a na liczniku jest zaledwie 384 km. Do tego auto jest w bardzo ciekawej wersji silnikowej i wyposażeniowej.

Mercedes W124 ma już 35 lat

Mercedes W124 ma już 35 lat

Właśnie minęła 35. rocznica premiery Mercedesa W124. Po raz pierwszy limuzynę pokazano dziennikarzom 26 listopada 1984 roku w Hiszpanii, a parę miesięcy później ofertę zaczęto rozszerzać o kombi, coupé, limuzynę z długim rozstawem osi, a na końcu także o kabriolet. W 1993 roku model zapoczątkował nazewnictwo aut średniej klasy Mercedesa jako klasa E.

Najrzadszy Mercedes C124 od AMG do kupienia!

Najrzadszy Mercedes C124 od AMG do kupienia!

Ostry i niesamowicie mocny. Mercedesa 300 CE 6.0 AMG stworzono tylko 12 sztuk , co czyni go jednym z najrzadszych modeli AMG i oczywiście aut typoszeregu 124. Jeden z egzemplarzy został właśnie wystawiony na aukcji Sotheby's.

Mercedes A124 320 CE - klasyk, który zmienił historię

Mercedes A124 320 CE - klasyk, który zmienił historię

Z ponad 2,5 miliona wyprodukowanych Mercedesów W124 tylko niecałe 34 tys. aut stanowiły kabriolety, które dziś należą do najcenniejszych egzemplarzy tego typoszeregu
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test