Na trasie przekraczającej 160 kilometrów przejechanej w zróżnicowanych warunkach drogowych, odzyskiwane jest do 15 kWh energii kinetycznej, która w postaci energii elektrycznej trafia z powrotem do akumulatora litowo-jonowego pojazdu.

Oznacza to, że w ciągu roku, przejeżdżając 16 tysięcy kilometrów, tylko jeden Mitsubishi Outlander PHEV może zaoszczędzić tyle energii, ile potrzeba do oświetlenia i zasilania sprzętu AGD w 150 brytyjskich domach dziennie – zgodnie z danymi brytyjskiego regulatora rynku energii OFGEM, średnie dzienne zużycie energii elektrycznej w domach w Wielkiej Brytanii wynosi około 10 kWh.

Odzyskiwanie energii kinetycznej, która jest proporcjonalna do masy pojazdu i prędkości jazdy, zostało zmaksymalizowane dzięki użyciu unikatowego systemu sterowanego za pomocą łopatki przy kierownicy, która umożliwia wybranie jednego z pięciu starannie dobranych poziomów hamowania regeneracyjnego.

Kierowca kontroluje, kiedy i gdzie energia kinetyczna jest odzyskiwana, co znacznie zwiększa udział energii elektrycznej w hybrydowym napędzie pojazdu. Doładowywanie akumulatora tą metodą zwiększa zasięg samochodu pokonywany bez udziału silnika spalinowego i zastępuje energię, która w innym razie musiałaby pochodzić z sieci energetycznej, z której akumulator jest ładowany na postoju.

Mitsubishi Outlander plug-in jest dużym, rodzinnym samochodem SUV z napędem 4x4, który łączy napęd elektryczny i spalinowy. W odróżnieniu od większości pojazdów hybrydowych, Outlander może podróżować znacznie dalej korzystając wyłącznie z zasilania elektrycznego i przejeżdża w ten sposób nawet 52 kilometry.

Imponujący zasięg przy zasilaniu całkowicie elektrycznym zapewnia pojazdowi fenomenalne parametry ekologiczne. Emituje on zaledwie 44 gramyCO2 na każdy przejechany kilometr, a jego znormalizowane, średnie zużycie paliwa wynosi 1,9 l/100km.

Komputer pokładowy Outlandera plug-in precyzyjnie informuje o ilości odzyskanej energii i jej wykorzystaniu w czasie rzeczywistym. Łopatka zmiany intensywności odzysku energii jest umieszczona na kolumnie kierownicy, umożliwiając kierowcy wygodne optymalizowanie intensywności hamowania odzyskowego, zależnie od aktualnych warunków drogowych i stylu jazdy.

Strome zjazdy i warunki autostradowe pozwalają na intensywniejsze hamowanie regeneracyjne, z wykorzystaniem poziomu oznaczonego jako 5. Poziomy 2, 3 i 4 zapewniają wydajne odzyskiwanie energii w warunkach jazdy miejskiej i podmiejskiej. Poziom 1 zapewnia dyskretniejszy, ale wciąż znaczący poziom odzysku energii.