Auto będzie dłuższe, niższe i szersze od dotychczasowej, drugiej generacji Rio. Poza tym, tak jak wszystkie ostatnio wprowadzane do sprzedaży nowe modele marki, będzie wyróżniać się atrakcyjnym designem. Wnętrze ma być wykończone dużo lepszymi materiałami, sprawiającymi dużo lepsze wrażenie porównywalne do samochodów segmentuwyżej.
„Samochód segmentu B tak atrakcyjny jak nowe Rio, z kabiną zorientowaną na kierowcę i szerokim wyborze wyposażenia ma dużą szansę przekonać nabywców do siebie. Nowa Kia Rio to kolejny ważny krok naprzód w rewolucji designu firmy Kia, spodziewamy się więc jeszcze większego zainteresowania niż w przypadku obecnie oferowanego modelu.” - powiedział Soon-Nam Lee, dyrektor światowego marketingu w Kia Motors Corporation.
Światową premierę nowej Kii Rio zaplanowano razem z nowym Picanto na marcowy salon samochody w Genewie.