O 42 proc. większa moc, o 10 proc. wyższy moment obrotowy, o 5 proc. niższe średnie zużycie paliwa, o 37 proc. lepsze przyspieszenie od 0 do 100 km/h oraz o 40 kg mniejsza masa w porównaniu do silnika V6 3.8 l - tak wyglądają w pigułce możliwości najnowszego silnika benzynowego Pentastar V6 3,2, który po debiucie pod maską nowej generacji Jeepa Grand Cherokee trafił do najnowszego wcielenia Wranglera.

Nowy silnik Pentastar V6 rozwija moc 284 KM i moment obrotowy 347 Nm. Jednostka została połączona ze zmodernizowaną automatyczną pięciobiegową skrzynią biegów, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń. Taki układ napędowy pozwala kierowcy przyspieszyć nowym Wranglerem do 100 km/h w 8,1 s. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h.

Ikona offroadu z nową jednostką napędową jest dostępna w Polsce jako model Wrangler i Wrangler Unlimited. Ceny zaczynają się odpowiednio od 145 500 zł i 160 500 zł. Warto podkreślić, że ceny wersji benzynowej są identyczne jak aut napędzanych silnikiem wysokoprężnym 2,8 CRD z pięciobiegową skrzynia automatyczną. Już podstawowy model Wranglera ma terazna pokładzie automatyczną klimatyzację oraz komputer pokładowy z wyświetlaczem.

Kolejną nowością jest także limitowana seria specjalna o nazwie „Arctic". To wyjątkowe auto będzie produkowane tylko do stycznia 2012 roku i wyróżnia się detalami, które docenią znawcy marki. Zbudowany na bazie modelu Sahara, Jeep Wrangler Arctic jest łatwo rozpoznawalny po arktycznych plakietkach oraz symbolach stopy Yeti. Wyposażony w czarne obręcze kół o rozmiarze 17 cali i zestaw oryginalnych akcesoriów Mopar - samochódjest dostępny na polskim rynku z 2,8-litrowym turbodieslem, współpracującym z automatyczną pięciobiegową przekładnią. Jeep Wrangler i Wrangler Unlimited Arctic kosztują odpowiednio od 160 200 zł i 175 200 zł.

Największą atrakcje zostawiliśmy na koniec. Mowa o wyczynowej wersji SRT8 flagowego modelu Grand Cherokee, którego produkcja rozpocznie się w grudniu, ale już można składać na to auto zamówienia. Pojazd z nowym silnikiem HEMI V8 o pojemności 6,4 litra i mocy 470 KM (630 Nm momentu obrotowego) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s i może rozpędzić się maskymalnie do 255 km/h. Równie imponująca jest droga hamowania. Ze 100 km/h do 0 duży i ciężki SUV hamuje na dystansie zaledwie 35 m. Jeep Grand Cherokee SRT8 nowej generacji to najsilniejszy i najszybszy Jeep wszech czasów z osiągami prawdziwego super-samochodu.

Nowości Jeepa już w Polsce Foto: Auto Świat
Nowości Jeepa już w Polsce