Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Opel Agila

Opel Agila

Ikona samochodu

Opel Agila to miejski samochód osobowy zaliczany do grona mikrovanów segmentu A. Pojazd pojawił się w 2000 roku i był najmniejszym modelem w gamie Opla. Jego produkcja odbywała się wyłącznie w gliwickiej fabryce Opla, a bliźniaczym modelem był Suzuki Wagon R+, który różnił się od Agili emblematami, wnętrzem oraz jednostkami napędowymi.

Opel Agila, choć nie wygląda, to jest krótszy od wyżej plasowanej Corsy. Mylne wrażenie na pewno pozostawia fakt, iż Agila ma aż 1670 mm „wzrostu”. Niewielkie, 5-drzwiowe nadwozie przypomina nieco pudełko o ściętym przodzie, bowiem tył kończy się pionowym ścięciem. Taki kształt pozwolił wygospodarować dużą przestrzeń wewnątrz pojazdu – na brak miejsc nad głowami nie będzie narzekał nikt, jednak miejsca na nogi w II rzędzie siedzeń może zabraknąć wyższym pasażerom. Bardzo wąski bagażnik ma zaledwie 240 litrów pojemności.

W 2003 roku przeprowadzono facelifting. Do napędu służyły benzynowe jednostki 3- oraz 4-cylindrowe o pojemności kolejno 1.0 i 1.2 litra. Generowały one 58 (od liftingu – 60) KM oraz 75 (od 2005 roku – 80) KM. Jedynym dostępnym silnikiem wysokoprężnym był 1,3-litrowy CDTI o mocy 70 KM. Moment obrotowy kierowany był na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej automatycznej.

W 2007 roku na rynku pojawiła się II generacja Opla Agili. Jednocześnie przeniesiono produkcję Agili z Gliwic do węgierskiego Esztergom. Wraz z nadejściem drugiej odsłony najmniejszego Opla, Niemcy zerwali nieco z „vanowatym” charakterem i wyglądem. Bliźniaczą konstrukcją był Suzuki Splash.

Agila zachowała swoje 5-drzwiowe nadwozie, lecz urosła wzdłuż aż o 20 cm, wszerz o 6 cm, natomiast linię dachu poprowadzono aż o 7 cm niżej. Na szczęście miejsca nad głowami wciąż było pod dostatkiem, a dzięki sporemu wydłużeniu, udało się uzyskać więcej przestrzeni na nogi z tyłu. Ucierpiał natomiast bagażnik, którego pojemność zmalała do 225 litrów. Do napędu służył benzynowe silniki 1.0 R3 ecoFLEX oraz 1.2 R4, które generowały kolejno 65 oraz 86 KM (od 2010 roku odpowiednio 68 i 94 KM).

Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 4-stopniowej skrzyni automatycznej lub 5-biegowej manualnej. W 2014 roku zakończono produkcję Opla Agili, a jej następcą został rok później model Karl.

Opel Agila - generacje

Ikona samochodu

Opel Agila I A (2000 - 2007)

Ikona samochodu

Opel Agila II B (2007 - 2015)

Opel Agila - powiązane artykuły

Tico było liderem rynku. Polska motoryzacja ćwierć wieku temu, w maju 1998 r.

Tico było liderem rynku. Polska motoryzacja ćwierć wieku temu, w maju 1998 r.

Jak wyglądała polska motoryzacja ćwierć wieku temu? Jakimi samochodami jeździliśmy, jakie modele najchętniej kupowaliśmy, co oferowano na giełdach, jakie były przepisy. Oto ciekawe fakty z maja 1998 r.
Taki będzie nowy Opel Agila

Taki będzie nowy Opel Agila

Następca Opla Agila ma popsuć szyki nie tylko Volkswagenowi. Będzie konkurował z VW up! i zastąpi w ofercie koncernu Chevroleta Spark.
Opel Agila A - w krainie niemieckiej szarości

Opel Agila A - w krainie niemieckiej szarości

Agili A w przeciwieństwie do Corsy, Astry czy Vectry nigdy nie udało się zawojować rynku. Sprzedaż co prawda utrzymywała się na dobrym poziomie, jednak o statusie hitu sprzedaży nie było mowy. W tym momencie powstaje zasadnicze pytanie. Kwadratowemu hatchbackowi czegoś brakowało czy po prostu nie miał szczęścia? Postaramy się to sprawdzić.
Opel Agila - Testujemy najmniejszego miejskiego Opla

Opel Agila - Testujemy najmniejszego miejskiego Opla

Nowy Opel Agila spodoba się nie tylko paniom wykorzystującym tego "malucha" do wypadów na zakupy i podwożenia dzieci do szkoły.
Auto Świat TV - Test alkomatów

Auto Świat TV - Test alkomatów

Jazda po spożyciu alkoholu to nieodpowiedzialność i zagrożenie dla siebie i innych uczestników ruchu. Czasami jednak zdarza się, że za kierownicą siadamy rankiem po hucznej imprezie nieświadomi faktu, iż we krwi mamy nadal zawartość alkoholu przekraczającą dopuszczalne normy.
Ostania Agila wyjechała z Gliwic

Ostania Agila wyjechała z Gliwic

W dniu dzisiejszym z taśm produkcyjnych fabryki GMMP w Gliwicach zjechał ostatni Opel Agila. Produkcja tego modelu rozpoczęła się w lutym 2000 roku. Ostatnia Agila jest srebrna z silnikiem 1,2 l i trafi do włoskiego dealera Opla.
Opel Agila (2000 - 2006) - najpierw cha cha, potem aha!

Opel Agila (2000 - 2006) - najpierw cha cha, potem aha!

Czynniki decydujące o przynależności pojazdu do tej czy owej klasy mogą być różne. Najłatwiej auta przydzielić do klas według długości ich karoserii
Między Agilą i Zafirą

Między Agilą i Zafirą

Kompaktowe vany przeżywają prawdziwy boom nie tylko na zachodnioeuropejskich rynkach. Analitycy rynku nie wątpią, że zainteresowanie tą klasą pojazdów będzie duże także w przyszłości.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.