Gliwicki zakład był jedynym na świecie producentem Opla Agili.Od początku produkcji do jej zakończenia wyprodukowanych zostało 433 500 Agil (w tym 7 500 Suzuki Wagon R+), z czego 97% zostało wyeksportowanych do ponad 20 krajów Europy, a także Chin.

Jakość, z jakiej zasłynęła produkowana w Gliwicach Agila miała znaczący wpływ na budowę reputacji zakładu jako jednego z kluczowych w strukturach GM Europe, czego odzwierciedleniem było ulokowanie tam produkcji nowych modeli takich jak np. Zafira.

Zakończenie wytwarzania Agili, związane jest z przygotowaniami do rozpoczęcia produkcji w Gliwicach Astry III sedan. Termin rozpoczęcia produkcji planowany jest na wrzesień tego roku, a GMMP będzie jedynym zakładem gdzie produkowana będzie Astra III w wersji sedan. Po osiągnięciu pełnych mocy produkcyjnych w Gliwicach będzie wytwarzane około 40 tysięcy Astr rocznie, przeznaczonych zarówno na rynek Polski, jak i na inne rynki Europy Centralnej i Turcji. Nowy model w sprzedaży pojawi się jesienią 2007 roku.

Na obecnym etapie, podjęte zostaną działania obejmujące intensywne szkolenia pracowników wszystkich wydziałów, opracowanie planów współpracy z potencjalnymi dostawcami, rozpoczęcie rozmów z istniejącą siecią dostawców części i podzespołów, adaptacja linii produkcyjnej i dziania logistyczne.

"Decyzja o wprowadzeniu Astry III sedan do produkcji jest ważnym krokiem w rozwoju naszego zakładu. Pozwoli nam optymalnie wykorzystać zarówno moce produkcyjne, jak i wysokie umiejętności naszych pracowników." - powiedział Romuald Rytwiński, Dyrektor Generalny GM Poland i GMMP.

Ponadto, gliwicka fabryka jest jedną spośród czterech europejskich zakładów GM, w których uruchomiona zostanie produkcja nowego pojazdu, który zastąpi obecną Astrę na początku 2010 roku.