Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Peugeot 406

Peugeot 406

Ikona samochodu

Peugeot 406 to samochód osobowy klasy średniej należący do segmentu D. Pojazd zadebiutował na rynku w 1995 roku jako następca udanego modelu 405. 406-ka również odniosła spory sukces rynkowy, jednak w plebiscycie na Samochód Roku w 1996 roku, przegrała jedyne z Fiatem Bravo/Brava.

Peugeot 406 bazuje konstrukcyjnie na Citroenie Xantia, jednak nie „przeszczepiono” do niego skomplikowanego, choć bardzo komfortowego zawieszenia hydropneumatycznego. 406-ka zachowała bryłę poprzednika, jednak kanciaste kształty zostały znacznie zaokrąglone i złagodzone. Obok 4-drzwiowegosedana, w ofercie było także 5-drzwiowe kombi, a w 1996 roku pojawiło się także eleganckie, zaprojektowane przez Pininfarinę Coupe, okrzyknięte najpiękniejszym coupe na świecie.

Wracając jednak do sedana i kombi, wnętrze było bardzo przestronne, a fotele bardzo wygodne. Deska rozdzielcza nie powalała designem jak u Citroena, jednak wszystko było poukładane. Bagażnik w kombi miał aż 526 litrów pojemności, w sedanie 430, a w coupe – 390 litrów. Co ciekawe, w skład wyposażenia mogła wejść m.in. nawigacja satelitarna oraz skórzana tapicerka.

Największą sławę 406-tce przyniosła rola w filmie „Taxi” oraz jego następnych częściach, gdzie marsylski taksówkarz Daniel, oprócz wożenia z zawrotną prędkością podrasowaną białą 406-ką pasażerów, ratuje swoją ojczyznę przed złoczyńcami.

W 1999 roku przeprowadzono drobny lifting, który przyniósł nowe reflektory oraz atrapę chłodnicy. Wśród benzyniaków, do wyboru były silniki 1.6 (88 KM), 1.8 (90, 110, 116 KM), 2.0 (132, 136, 140, Turbo – 147 KM), 2.2 (158 KM) oraz topowa, 2,9-litrowa V6-ka generująca 190, a od 2000 roku – 207 KM. Jeśli chodzi o diesle, które sprzedawały się wyjątkowo dobrze z uwagi na ich bezawaryjność, do wyboru były jednostki 1.9 D, 1.9 TD, 2.1 TD, 2.0 HDi oraz 2.2 HDi, które rozwijały kolejno 75, 90, 109, 90/109 oraz 133 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub 4-stopniowej przekładni automatycznej.

W 2004 roku zakończono produkcję Peugeota 406, a jego następcą został model 407.

Peugeot 406 - generacje

Ikona samochodu

Peugeot 406 (1995 - 2004)

Peugeot 406 - powiązane artykuły

Młynek, diesel i lew - co wiesz o marce Peugeot?

Młynek, diesel i lew - co wiesz o marce Peugeot?

Mało która firma może się poszczycić tak bogatą historią. Peugeot już dawno przekroczył 200 lat! Historia francuskiego przedsiębiorstwa sięga bowiem aż 1810 r. i mierzona jest nie tylko wyjątkowymi modelami samochodów, ale także produktami, które z motoryzacją mają niewiele wspólnego.

Ma być i tanio, i dobrze – kupujemy auto za „piątkę”

Ma być i tanio, i dobrze – kupujemy auto za „piątkę”

Wysoka cena nie oznacza automatycznie świetnego stanu technicznego, jednak od drogiego auta używanego można sporo wymagać. Czy można liczyć na dobrą kondycję samochodu kupionego za ok. 5 tys. zł? Na który model postawić?

Odlotowy Peugeot 406 z filmu „Taxi”

Odlotowy Peugeot 406 z filmu „Taxi”

Superszybki Peugeot 406 był jedną z gwiazd serii filmów Luca Bessona. Samochód dawał sobie radę z Mercedesami 500E i Mitsubishi Lancerami Evo – był po prostu niezniszczalny. Ale jak to w przemyśle filmowym bywa, nie obeszło się bez dublerów, a i czarne charaktery nie do końca były tym, na co wyglądały.

Tani sedan z dobrym dieslem

Tani sedan z dobrym dieslem

Oferta tanich rodzinnych aut z dieslem jest ogromna, za to znalezienie egzemplarza w dobrym stanie okazuje się problematyczne. Jakimi modelami się interesować i które diesle warto wziąć pod uwagę? Oto nasze propozycje.

Rodzinne samochody za 10-15 tys. zł

Rodzinne samochody za 10-15 tys. zł

Limuzyny klasy średniej z początku XXI wieku wciąż mają wiele do zaoferowania. Porównaliśmy popularnych graczy drugiego planu. Sprawdziliśmy, który jest najlepszy

Szukamy auta za 5000 zł

Szukamy auta za 5000 zł

Czy za 5000 zł można kupić sprawne auto, które posłużyłoby bez większych awarii jeszcze kilka lat? Przejrzeliśmy ogłoszenia w poszukiwaniu ładnych egzemplarzy i parę z nich pojechaliśmy obejrzeć. Jakie są wnioski?

Sportowe auto już za 5 tys. zł. Radzimy, jak wybrać dobre coupe?

Sportowe auto już za 5 tys. zł. Radzimy, jak wybrać dobre coupe?

Zakup coupé nie jest łatwym zadaniem, bo choć ofert na rynku nie brakuje, trudno o dobry egzemplarz!

Peugeot 406 Coupe - wady nadrabia urokiem!

Peugeot 406 Coupe - wady nadrabia urokiem!

Na rynku wtórnym nie brakuje rodzynków, które mimo iż nigdy nie były nadmiernie popularne, do tej pory rozbudzają wyobraźnię maniaków motoryzacji. Jako jeden z lepszych przykładów takiego modelu można podać Peugeota 406 Coupe. Auto jest piekielnie przystojne, niezwykle praktyczne i wbrew pozorom nie psuje się na każdym kroku.

Peugeot 406 FL: średniak z Francji

Peugeot 406 FL: średniak z Francji

Francuska marka z lwem w logo od niepamiętnych czasów słynęła z produkcji dostojnych limuzyn, nawet spektakularne sukcesy w segmencie małych miejskich aut tego nie zmieniły. Włodarze Peugeota w 1995 roku postanowili zastąpić utytułowaną czterysta piątkę, do oferty zawitał kolejny z serii 400.

Peugeot 406 - szarmancki Francuz

Peugeot 406 - szarmancki Francuz

Piękne coupe 406 otrzymało wdzianko od Pininfariny, a od lata 1997 było również w jej zakładach wytwarzane na zlecenie Peugeota

Peugeot 406, Volkswagen Passat, Lancia Lybra, Toyota Avensis - Oszczędzanie bez przerwy

Peugeot 406, Volkswagen Passat, Lancia Lybra, Toyota Avensis - Oszczędzanie bez przerwy

Oszczędzać, oszczędzać i oszczędzać. Mamy już czasami dość tego słowa. Popatrzmy, jak oszczędzanie wyobrażają sobie producenci aut

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech