Skok pomiędzy generacjami był rzeczywiście dość znaczący i Peugeota 406 można uważać za jeden z tych samochodów, który zmienił klasowe kryteria. Dziennikarze co prawda nie wybrali go w 1996 r. Samochodem Roku, ale drugie miejsce za bardziej popularnym Fiatem Bravo/Brava było na początku produkcji tego modelu bardzo cennym wyróżnieniem.

Czterysta szóstka najszybciej trafiła na ojczysty rynek francuski - 15 października 1995 r., później zaś na inne. Peugeot 406 był produkowany w zakładach w Sochaux od lata 1995. Na początku oferowano najbardziej do dzisiaj popularną trójbryłową odmianę (sedana wybierało 75% klientów kupujących 406) z silnikami: 1.8 16V (110 KM) i 2.0 l (132 KM), które znalazły zastosowanie także w innych samochodach koncernu PSA, np. w Peugeocie 306, Citroënie Xantii i Xsarze). Krótko po debiucie, na początku 1996 r. paleta silników została poszerzona o jednostki - benzynową 1,6 l (88 KM) oraz dwa ulubione turbodiesle 1,9 TD i 2,1 TD. Wariant z 2-litrowym, doładowanym silnikiem o mocy 147 KM (w sprzedaży od połowy 1996 r.) nie cieszył się u nas zbyt dużą popularnością. W drugim półroczu rozpoczęto wytwarzanie topowej odmiany 406, z 6-cylindrowym silnikiem 3.0 l (190 KM), a w ofercie znalazła się również automatyczna skrzynia biegów. Wiosną 1997 na rynek wjechało kombi 406 Break - o raczej konserwatywnym wzornictwie. Od jesieni 1997 r. dla wybranych rynków produkowano również modele zasilane zarówno benzyną, jak i LPG.