Plymouth Breeze był reprezentantem klasy średniej. Auto pojawiło się w 1996 roku jako następca modelu Acclaim. Ponieważ Plymouth należał do Chryslera, Breeze opierał się konstrukcyjnie na modelu Cirrus Oprócz tego, bliźniaczym modelem był także Dodge Stratus, z czego w hierarchii „ekskluzywności”, Cirrus był najwyżej, a Breeze – najniżej.
Plymouth Breeze został zbudowany na płycie podłogowej JA. Występował on jedynie jako 4-drzwiowy sedan, a od swoich bliźniaków różnił się atrapą chłodnicy, tylnymi światłami oraz rzecz jasna – logiem. Z kolei wewnątrz nie miał tak bogatego wyposażenia jak Stratus czy Cirrus, jednak jak na amerykańskie warunki było całkiem przyzwoicie (m.in. elektrycznie sterowane szyby, klimatyzacja). W przeciwieństwie do Chryslera i Dodge’a, Plymouth oferował Breeze’a tylko z 4-cylindrowymi silnikami.
Benzyniaki miały pojemność 2 lub 2,4 litra i generowały kolejno 132 i 152 KM. Moc kierowana była na przednią oś za pośrednictwem 4-biegowego „automatu” lub 5-biegowej skrzyni manualnej. W 2000 roku zakończono produkcję Plymoutha Breeze, jednak ze względu na nieopłacalność produkcji kolejnych modeli, Chrysler postanowił zamknąć produkcję całego Plymouth.