Istotnym elementem sukcesu sprzedażowego będzie też wybór odpowiedniego, zaufanego serwisu, takiego jak OTOMOTO. Według badań przeprowadzonych przez Kantar dla 80 proc. kierowców w Polsce jest to platforma ogłoszeniowa pierwszego wyboru.

Handel używanymi samochodami w Polsce kwitnie od lat, ale rozwój e-commerce oraz pandemia sprawiły w ostatnim czasie, że w dużej mierze z komisów "pod chmurką" i salonów dealerskich przeniósł się do internetu. Polacy lubią kupować w internecie — to wygodne i nie wymaga poświęcania dużej ilości czasu. Cenimy sobie także auta używane. Za wyborem samochodu z drugiej ręki mocno przemawiają chociażby argumenty finansowe – można często pozwolić sobie na zakup modelu z wyższej półki lub z bogatszym wyposażeniem. Dlatego rynek handlu samochodami jest w naszym kraju bardzo dynamiczny. Co roku do Polski trafia blisko 1 mln sztuk samochodów używanych, które bardzo szybko znajdują nowych odbiorców. A ci z kolei często chcą sprzedać swoje dotychczasowe pojazdy.

Każdego dnia w sieci pojawia się niemal 200 tys. ofert dotyczących sprzedaży używanych aut — zarówno sprzedawców indywidualnych, jak i profesjonalnych firm. Jak w tym gąszczu wyróżnić swoje ogłoszenie, aby rozwinąć się w branży handlu samochodami? Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że klienci szukają nie tylko niezawodnych aut, które odpowiadają ich potrzebom, ale i wiarygodnych sprzedawców, którzy opisują oferowane pojazdy w sposób transparentny, a opisy wzbogacają atrakcyjnymi zdjęciami. Obie rzeczy klienci weryfikują, czytając ogłoszenie, dlatego powinno ono zostać starannie przygotowane.

sprzedaż samochodów Foto: istock
sprzedaż samochodów

Poradnik: jak przygotować idealne ogłoszenie

Z doświadczenia ekspertów OTOMOTO wynika, że jakość ogłoszeń publikowanych w ramach platformy w znacznej mierze wpływa na efektywność sprzedaży. Dlatego dobrze jest zastosować kilka podstawowych zasad:

  • Zdjęcia wysokiej jakości

Kupujemy przede wszystkim oczami – dlatego należy zadbać o zdjęcia wysokiej jakości, przedstawiające nie tylko pojazd, ale także najważniejsze elementy wyposażenia. Warto zastosować takie triki, jak użycie obiektywu szerokokątnego, dzięki któremu wnętrze auta będzie optycznie większe niż w rzeczywistości. Pokazanie detali (również niedoskonałości!) z kolei sprawi, że potencjalny klient nabierze zaufania do sprzedającego.

  • Rzetelny opis

Kolejną rzeczą, która przyciąga kupującego, jest rzetelny opis, zawierający najważniejsze informacje o sprzedawanym samochodzie czy części. Ale nie tylko – dobrze, aby znalazły się w nim także informacje o sprzedawcy, co podnosi jego wiarygodność. W przygotowaniu dobrego opisu bardzo pomaga formularz przygotowany przez OTOMOTO, który zawiera najważniejsze informacje na temat danych technicznych, stanu formalnego oraz wyposażenia pojazdu. Warto wypełnić wszystkie pola oraz uzupełnić informacje dotyczące szczegółowego wyposażenia samochodu w polach nieobowiązkowych.

  • Potwierdzona historia pojazdu

Wiarygodność ogłoszenia znacząco podnosi także potwierdzenie historii pojazdu w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK). Dlatego dobrze jest skorzystać z dobrowolnej opcji porównania zgodności danych wpisanych do formularza z informacjami zawartymi w CEPiK, oferowanej przez OTOMOTO. Oprócz numeru VIN system zweryfikuje informacje o terminie ważności okresowego badania technicznego, terminie ważności obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz statusie rejestracji pojazdu.

  • Zachęta do kontaktu

Na koniec warto zachęcić potencjalnego kupującego do kontaktu telefonicznego lub mailowego, co umożliwiają narzędzia OTOMOTO. Wykorzystując możliwości, które daje np. Strona Sprzedającego Pro, można przedstawić zespół handlowców i już przy pierwszej wymianie wiadomości z kupującym nadać rozmowie bardziej ludzkiego wymiaru.

  •  Trik, którego inni jeszcze nie znają: Funkcja "Wyróżniony Sprzedawca"
sprzedaż samochodów Foto: istock
sprzedaż samochodów

Tak jak wspominaliśmy, wystawiając na sprzedaż samochód, motor czy części najlepiej jest używać platform zaufanych i z dużą liczbą kupujących – takich jak OTOMOTO. Za tą platformą przemawia dodatkowo fakt, że oferuje ona unikalne narzędzia, które pomagają kierować do klientów takie oferty, które są jak najbardziej dostosowane do ich wymagań. Pozwalają poznać aktualne potrzeby kupujących w zakresie ich możliwości i oczekiwań dotyczących poszukiwanego auta. W efekcie sprzedający jest w stanie zaproponować potencjalnym klientom najbardziej dopasowane oferty. Z kolei kupujący ma możliwość zakupu pojazdu lub części z zaufanego i bezpiecznego źródła w atrakcyjnej cenie.

OTOMOTO od zawsze inwestuje w partnerskie relacje z klientami. Naszym celem jest wspieranie rozwoju biznesu użytkowników platformy, niezależnie od jego obecnej skali. Oferujemy innowacyjne narzędzia i nieustannie wprowadzamy kolejne funkcje, które nie tylko ułatwiają codzienną pracę, ale także mogą stanowić kluczowy element strategii rozwoju – mówi Łukasz Juskowiak, Head of Marketing, OTOMOTO. — "Wyróżniony Sprzedawca" to średnio ponad 5 razy więcej zapytań kupujących i ponad 2 razy większa widoczność każdego ogłoszenia. To narzędzie pozwala sprzedającemu dotrzeć do klientów najbardziej zainteresowanych zakupem, co znacznie zwiększa szanse na udaną transakcję. Natomiast kupującemu "Wyróżniony Sprzedawca" oferuje pojazdy najbardziej dopasowane do jego preferencji, skracając jego poszukiwania do minimum — dodaje Juskowiak.

Funkcja "Wyróżniony Sprzedawca", dostępna w każdym z pakietów biznesowych na OTOMOTO, pozwala sprzedającemu wyróżnić się na tle konkurencji. Jak to działa w praktyce? Po uruchomieniu benefitu na OTOMOTO automatycznie otwiera się wizytówka sprzedającego, która pojawia się w wynikach wyszukiwania. W wizytówce kupujący może zobaczyć 6 ogłoszeń, które najlepiej spełniają jego kryteria wyszukiwania. Innymi słowy – ogłoszenia sprzedającego szybciej docierają do zainteresowanych klientów, a kupujący szybciej znajdują konkretne oferty, które ich interesują. Ponadto, dzięki czytelnej wizytówce, kupujący może jeszcze szybciej skontaktować się ze sprzedającym. W ten sposób znacznie zwiększa się skuteczność sprzedaży samochodów.