Panamera S Hybrid posiada tą samą kombinację silników, co Cayenne S Hybrid, składającą się z: 3-litrowej jednostki benzynowej V6 z doładowaniem mechanicznym generującą 233 KM mocy i 47-konnego motoru elektrycznego. Łączna moc układu wynosi 380 KM.
Gran Turismo Porsche jest pełną hybrydą równoległą, czyli silnik elektryczny jest zintegrowany z układem napędowym. Dzięki temu auto może być napędzane poprzez każdy z silników osobno lub w kombinacji. Silnik elektryczny pełni przy okazji rolę alternatora i rozrusznika. Wraz ze sprzęgłem rozdzielającym tworzy on zwarty układ hybrydowy, mieszczący się pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Jednostka elekryczna podłączona jest do akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego.
Dodtkowa redukcja zużycia paliwa jest osiągana dzięki tak zwanemu „żeglowaniu” na autostradach i drogach ekspresowych. Tryb ten polega na rozłączeniu i wyłączeniu silnika spalinowego, gdy jest on niepotrzebny i nie dostarcza mocy. Eliminowany jest efekt hamowania silnikiem, co poprawia wydajność przy prędkościach do 165 km/h.
Hybrydowa Panamera S z 8-stopniową skrzynią biegów Tiptronic S przyspiesza do „setki” w 6 s i może osiągnąć maksymalnie 270 km/h. Wyłącznie na napędzie elektrycznym samochód może przejechać ok. 2 km, rozpędzając się do 85 km/h.
Jak twierdzi producent 380-konna hybryda zużywa w cyklu mieszanym 7,1 l/100 km i emituje średnio 167 g CO2/km. Ze specjalnie opracowanymi, opcjonalnymi oponami firmy Michelin nowe Porsche ma zużywać o 0,3 l benzyny mniej. Panamera S Hybrid jest zatem najbardziej ekonomicznym Porsche w historii.
Panamera S Hybrid jest lepiej wyposażona niż odpowiednik z 8-cylindrowym silnikiem benzynowym. Pojazd posiada standardowo m.in.: adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego Servotronic.
Porsche Panamera S Hybrid wejdzie do sprzedaży w czerwcu br. i będzie już szóstą odmianą czwartego modelu marki z Zuffenhausen. W Niemczech auto będzie kosztować 106 185 euro.