Renault Estafette to jeden z najpopularniejszych francuskich samochodów dostawczych II połowy XX wieku. Auto zadebiutowało w 1959 roku, choć projektowanie zaczęło się już na początku lat 50. Wtedy jeszcze prototyp nosiło znaczenie R213x.
Renault Estafette występował w wielu rodzajach nadwozia – od klasycznego furgonu, przez wersję pick-up otwartą lub z plandeką, odmianę z podwyższonym dachem, aż po 9-osobowego mikrobusa (Alouette) czy pojazd do zabudowy. Oprócz tego Estafette był także często wykorzystywany przez policję, straż pożarną, służby ratownicze czy wojsko. Początkowo do napędu służyła znana, 4-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 845 cm3 pochodząca m.in. z modelu Dauphine, która generowała 32 KM.
Ładowność pierwszej odmiany Estafette wynosiła 600 kg. Po 3 latach od debiutu pojawiła się wersja wyróżniająca się mocniejszym, 45-konnym silnikiem 1.1 oraz zwiększoną do 800 kg ładownością. Kolejnym modelem (1965 r.) był Estafette z przedłużonym rozstawem osi oraz ładownością zwiększoną aż do 1 tony. 3 lata później do oferty wprowadzono kolejny, mocniejszy, 54-konny silnik 1.3 oraz zmodyfikowaną pod kątem przełożenia skrzynię biegów. W późniejszych latach oprócz podzespołów, modyfikowano także nadwozie (zderzaki, kierunkowskazy, atrapę chłodnicy) a także wnętrze i wyposażenie.
W połowie lat 70. Na licencji Renault, w Rumunii rozpoczęto produkcję Dacii D6, jednak nie wyprodukowano jej zbyt wiele (niecałe 1000 egzemplarzy). Jednocześnie był to pierwszy dostawczak ze znaczkiem Dacii. W 1980 roku, po 21 latach produkcji i wypuszczeniu ponad pół miliona aut, zakończono produkcję Renault Estafette. Jego następcą został popularny model Trafic.