- Renault planuje zrewolucjonizować samochody dostawcze za pomocą trzech nowych modeli: Trafic, Goelette i Estafette
- Nowe modele mają być kompaktowe, przestronne i dostosowywać się do potrzeb użytkowników
Nowa platforma typu "deskorolka" i architektura SDV mają sprawić, że nowe samochody dostawcze spod znaku Renault będą łączyły w sobie pozornie wykluczające się cechy. Trzy nowe modele — Trafic, Goelette i Estafette — mają być równocześnie kompaktowe i przestronne, a do tego dopasowywać się do potrzeb.
Renault Trafic E-Tech - auto dostawcze zwrotne jak miejskie Clio
Renault Trafic produkowany jest od 1980 r. i z taśm produkcyjnych na przestrzeni blisko pół wieku zjechało 2,5 mln egzemplarzy tego modelu. Nadchodzący elektryczny Trafic E-Tech wyróżnia się nowoczesną stylistyką, a zmniejszony zwis przedni oraz wydłużony rozstaw osi mają pozwolić na zmaksymalizowanie przestrzeni wewnętrznej przy zachowaniu promienia skrętu takiego jak w miejskim Clio.
Centralny motyw znajdujący się na przodzie auta uwydatnia podświetlaną listwę górną i umieszczone po bokach światła do jazdy dziennej. Centralną część listwy zajmuje podświetlane logo, które wraz z pozostałymi elementami stylistycznymi ma podkreślać nowoczesny charakter nowego Trafica.
W tylnej części znajdziemy asymetryczne drzwi dwuskrzydłowe o mocno zarysowanych krzywiznach, a także spojler z deflektorami, którego zadaniem jest poprawa aerodynamiki. Z kolei czarne osłony dolnej części nadwozia, wykonane z tworzywa o ziarnistej fakturze, mają zapewniać wrażenie trwałości i odporności na trudy codziennego użytkowania.
- Przeczytaj także: Skoda Elroq w wersji Sportline. Znamy ceny nowego SUV-a
Renault Goelette E-Tech stworzone pod kątem specyficznych wymagań
Drugi z nowych elektrycznych modeli dostawczych Renault, Goelette, jest nawiązaniem do historycznego modelu francuskiej marki, który zadebiutował w 1956 r. i był produkowany przez 10 lat. Dzięki możliwości przekształcania auto było jednym z najpopularniejszych samochodów dostawczych we flotach i małych firmach usługowych o specyficznych wymaganiach.
W najnowszej wersji Goelette będzie oferowane w jednej z trzech wersji: podwozie z kabiną, skrzynia i wywrotka. Wizualnie, aż do słupka B, Goelette E-Tech wygląda identycznie jak Trafic E-Tech. Różnice dostrzeżemy natomiast w tylnej części, która została zaprojektowana w taki sposób, aby można było ją wyposażać i personalizować dzięki elementom konstrukcyjnym, w których można umieścić „box” lub inne konfiguracje dostosowane do określonych potrzeb użytkowników. W zależności od potrzeb nabywcy będą mogli wybierać pomiędzy wersjami ze stopniem lub bez tego elementu.
Renault Estafette E-Tech - futurystyczny i funkcjonalny duży miejski dostawczak
Największym stylistycznym zaskoczeniem jest z pewnością Renault Estafette E-Tech. To współczesna interpretacja legendarnego samochodu dostawczego Renault z lat 60. ub.w., która została dostosowana do wymogów nowoczesnej logistyki miejskiej. Historyczny model był produkowany w latach 1959-1980 i w tym czasie linie produkcyjne opuściło ponad pół miliona sztuk Estafette.
Pod względem stylistyki elektryczne Estafette do Renault Estafette Concept, które Francuzi zaprezentowali we wrześniu 2024 r. Produkcyjny model będzie miał dość kompaktowe wymiary jak na auto dostawcze (długość 5,27 m i szerokość 1,92 m), co ma przełożyć się na łatwość manewrowania w miejskim gąszczu. Z kolei dzięki wysokości wynoszącej 2,6 m nawet osoby o wzroście do 1,9 m będą mogły wygodnie przemieszczać się w przestrzeni ładunkowej.
Elementem wyróżniającym Estafette E-Tech jest duża, trzyczęściowa przednia szyba, zapewniająca panoramiczny widok i zwiększająca bezpieczeństwo oraz komfort prowadzenia. Ciekawostką są chowane, boczne drzwi przesuwne ze zintegrowaną, niewidoczną prowadnicą zapewniającą płynne otwieranie. Wsiadanie i wysiadanie ułatwiają stopnie boczne.
Przesuwne drzwi, w postaci jednoczęściowej kurtyny, znajdziemy także w tylnej części nadwozia. Zastosowane rozwiązanie ma umożliwiać optymalne wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Podobnie jak w modelu Trafic E-Tech, osłony o ziarnistej fakturze mają nadawać autu nowoczesny wygląd i stanowić dodatkową ochronę podczas intensywnego użytkowania, a dzięki umieszczeniu ich w dolnej i górnej części nadwozia wizualnie zmniejszać wysokość samochodu.
- Przeczytaj także: Chińczycy odrabiają lekcje zebrane w Europie. Z BYD-em Atto 2 jest tylko jeden kłopot