Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis

Renault Vel Satis to samochód osobowy klasy średniej-wyższej i jednocześnie ówczesny flagowy model francuskiej marki. Auto pojawiło się w sprzedaży w 2001 roku jako następca Safrane’a, choć prototyp pojawił się już w połowie lat 90. pod nazwą Initiale. Nazwa Vel Satis pochodzi od połączenia francuskich słów „szybkość” oraz „satysfakcja”.

Renault Vel Satis wprowadził nieco zamieszania w segmencie E, bowiem większość jego konkurentów występowała jako sedany lub kombi. Renault natomiast nie przejmował się tym narzuconym schematem i postanowił stworzyć swój flagowy model w postaci hatchbacka wpadającego w minivana. Stylistycznie Francuzi również zdobyli się na odważny krok, jednak widząc zaprezentowany 2 lata wcześniej model Avantime, można było się tego spodziewać. Konstrukcyjnie Vel Satis bazował na 4. generacji modelu Espace.

Pojazd może w pełni korzystać z miana auta ekskluzywnego, bowiem jego wnętrze jest naprawdę obszerne, a podstawowe wyposażenie – bogate. Nie bez powodu Renault Vel Satis służył także jako samochód prezydenta. W 2005 roku zdecydowano się nieco odświeżyć „look”. Modernizacji uległ grill oraz oba zderzaki. Poza tym 2-litrowy benzyniak z turbosprężarkąo mocy 163 koni został zastąpiony przez odmianę 170-konną. A skoro o silnikach mowa, to poza nim do wyboru było 241-konne 3.5 V6 pochodzące od Nissana, a także turbodiesle dCi o pojemności 2.0, 2.2 oraz 3.0 (V6) litrów, które rozwijały kolejno 150/175, 115/140/150 oraz 180 KM.

Moc przenoszona była na przednie koła za pośrednictwem 5- lub 6-biegowej skrzyni automatycznej lub 6-biegowej przekładni manualnej. Niestety mimo ambitnych założeń i niebanalnych rozwiązań, Vel Satis nie zdobył serc potencjalnych klientów, dlatego Renault w 2009 roku, po 8 latach produkcji wstrzymał dalszy montaż po wypuszczeniu zaledwie nieco ponad 62 tyś. egzemplarzy.

Renault Vel Satis - generacje

Renault Vel Satis (2002&nbsp-&nbsp2009)

Renault Vel Satis (2002 - 2009)

Renault Vel Satis - powiązane artykuły

10 najdziwniejszych francuskich samochodów. Nikt tak nie potrafi łączyć uroku i ekstrawagancji

10 najdziwniejszych francuskich samochodów. Nikt tak nie potrafi łączyć uroku i ekstrawagancji

Nowy Citroen C4 lub Renault Vel Satis wyglądają osobliwie, ale to i tak nic w porównaniu z samochodem, który zamiast przednich kół ma kule, lub z kabrioletem o nadmuchiwanym dachu. Oto 10 najbardziej szokujących francuskich aut.
Vel Satis vs Alfa 166 - cenowy czar czy umowa z haczykiem? Test porównawczy. Opinie

Vel Satis vs Alfa 166 - cenowy czar czy umowa z haczykiem? Test porównawczy. Opinie

Zarówno Francuzom, jak i Włochom nigdy nie udało się podbić segmentu E. Vel Satis i 166-tka sprzedawały się słabo, a w efekcie nie były w stanie zagrozić pozycji Audi, BMW i Mercedesa. Jak wygląda sytuacja na rynku wtórnym? Oba modele mają niezwykle atrakcyjną cenę, są świetnie wyposażone i co najważniejsze, jeden z nich nie jest wcale awaryjny! Oto ciekawa alternatywa dla rynkowego betonu.
Renault Vel Satis: ekstrawagancka limuzyna

Renault Vel Satis: ekstrawagancka limuzyna

Stylistyczna ekstrawagancja nie wyszła mu na dobre. Vel Satis nie zdołał przekonać do siebie klientów ani wysokim komfortem, ani bogatym wyposażeniem, ani imponującym poziomem bezpieczeństwa. W efekcie ceny używanych egzemplarzy są bardzo niskie… Czy warto ulec pokusie?

Vel Satis odnowiony

Na genewskim salonie Renault zaprezentowało odświeżonego Vel Satisa. Zmieniony nieco wygląd zewnętrzny plus jeszcze większa elegancja i komfort to główne zmiany w zmodyfikowanym, luksusowym modelu Renault.

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.